Muita, jotka ei enää suostu käyttämään kaarituellisia liivejä
Mulle aukesi taivas, kun tajusin joku 5 vuotta sitten, että ei ole mikään pakko käyttää liivejä, joissa on kaarituet tai isot toppauksia tai hakaset.
En tiedä, miksi kuvittelin, että ne normiliivit on jotenkin pakolliset. Nykyään kierrän kaukaa. Tuet sattui aina kylkiin, vaikka olisi ollut miten liikkeessä myyjän kanssa valitut.
Käytän siis toppimallisia nykyään. Melko edullisiakin. Toisissa pientä toppausta, toisissa ei ollenkaan. Kesällä muutenkin mukavampia. Löytyy myös pienempiä niin ei näy avonaisempien vaatteiden alta.
Rinnat on kiinteytyneet mielestäni. Eli tukevat itse itseään paremmin. Ei roiku yhtään, koko D tai E 70. Ikää jo yli 40.
Kommentit (59)
Mä käytän vaan erilaisia sporttiliivejä. Joskus kahta päällekkäin niin tukee parhaiten ja pysyvät hölskymättä, joudun siis tyytymään tulojen vuoksi aina ale - ja poistolaarien sisältöön. E/E. Toivoisin et tissit on liikkuessani liikkumattomat.
Täällä toinen! Tosin olen hyvin pienirintainen, niin liivien suurin tarkoitus on vain peittää nännit. Liikkuessa toki tarvitsen vähän tukea.
Kiva juttu, että olet löytänyt itsellesi mieluisat liivit! Kukaan ei pakota käyttämään ns. tavallisia liivejä.
Mä tykkään kauheasti push up-liiveistä ja niitä mulla on oikeastaan kaikki.
Raskauksien aikana käytin vain urheilurintsikoita. Sitten niiden jälkeen yritin taas alkaa käyttää tavallisia kaarituellisia rintsikoita, mutta ne tuntuivat niin epämukavalta, että hylkäsin ne. Lindexistä olen löytänyt kaarituettomia rintsikoita, jotka eivät kuitenkaan ole toppimallisia.
Ne toppimalliset litistävät tissejä. Normaalit kaarituettomat rintsikat ovat minusta parhaat. Toppauksia en tarvitse.
Mä aloitin liivien käytön teininä ja lopetin parin vuoden jälkeen. Ei sellaisia kykyne pitämään. Hiertää, sattuu, ei istu ja tuntuu inhottavalta. Onneksi minulla on suht pienet rinnat. Jos jotain laitan paidan alle niin urheilutopin.
Sekin hyvä puoli nyt näin lähemmäs 30 vuotiaana minulla ei roiku rinnat, päinvastoin. Uskon että nuorena liivien käyttämättömyys on saanut rintani kehittymään niin etteivät ne riipu.
Vierailija kirjoitti:
Löytyisipä myös tukevia versioita isoille rinnoille. Mulla g kuppi enkä vielä ole löytänyt semmoisia kaarituettomia liivejä, joissa tissit olisi tarpeeksi terhakkaan näköiset. Kotona olen tykännyt käyttää sloggin zero feel mutta ihmisten ilmoille ei niillä oikein kehtaa mennä. Jos joku isopovinen on onnistunut löytämään hyvät liivit niin saa vinkata!
Voithan piipahtaa erikoisliikkeessä sovittamassa PrimaDonnia. Itse löysin helposti sopivat ja mieleiset. Hintaa on, mutta ei sille mitä mahda.
Mä lopetin raskaus- ja imetysajan jälkeen. Kun olin käyttänyt lähinnä imetysliivejä useamman vuoden, ei tehnyt mieli siirtyä takaisin kaarituellisiin. Käytän urheiluliivejä ja Lindexin kaarituettomia liivejä. Siellä on aika paljon valikoimaa niistä. Voi tietty olla, että niistä ei ole isorintaisille.
Vierailija kirjoitti:
Ne toppimalliset litistävät tissejä. Normaalit kaarituettomat rintsikat ovat minusta parhaat. Toppauksia en tarvitse.
Ei muuten litistä, jos oikea koko. Nämä on mielestäni olleet tosi hyvät. https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/Alusasut/Rintaliivit/bh-topp/seamf…
Ja toppaukset saa aina näistä pois.
Ap
Noin 30 vuoden aktiivisesta etsinnästä minulla on kauppakassillinen käyttökelvottomia liivejä. Eräät lähes sopivat G-kuppiset ovat Miss Maryn. Vain pientä tuunausta: pieni ympärysmitta, jotta kupit ja kaaret eivät ole kainalossa mutta jatkopala taakse ja eteen vähän levennystä jotta on kaksi rintaa eikä kanankupu.
Kaupat tursuaa erilaisia liivivaihtoehtoja ja aikuiset ihmiset tosissaan luulee että he saavat käyttää tasan ja vain yhtä mallia???!! Voi hyvää päivää. Onneksi olkoon, että tämä asia sinulle selvisi. Mikähän itsestäänselvyys sulle seuraavaksi valkenee, sitä voi vaan pohtia.
En ole löytänyt yksiäkään toppimallisia liivejä jotka oikeasti tukisivat yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat tursuaa erilaisia liivivaihtoehtoja ja aikuiset ihmiset tosissaan luulee että he saavat käyttää tasan ja vain yhtä mallia???!! Voi hyvää päivää. Onneksi olkoon, että tämä asia sinulle selvisi. Mikähän itsestäänselvyys sulle seuraavaksi valkenee, sitä voi vaan pohtia.
Nyt on pakko sanoa, että aika voimakas reaktio tällaiseen avaukseen.
En suoraan sanottuna usko, että omalla kohdalla olisi mahdollista. Olisi kyllä taivaallista, kaikki rintsikat sattuvat jossain asennossa tai tilanteessa, mutta ilman oleminen taas rajoittaa jo liikkumistakin.
80J
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko sanoa, että aika voimakas reaktio tällaiseen avaukseen.
Näin käy kun jouten olevat ukot saavat silmänsä auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten litistä, jos oikea koko. Nämä on mielestäni olleet tosi hyvät. https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/Alusasut/Rintaliivit/bh-topp/seamf…
Ja toppaukset saa aina näistä pois.
Ap
Ja mitähän nuo muka tukee?
Hirveän näköisetkin.
Eihän ne toppaukset ole mitenkään pakolliset niissä kaarituetuissa. Itse käytän pehmeäkuppisia kaarituettuja, en ole koskaan löytänyt mukavaa ja hyvinistuvaa topattua.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin liivien käytön teininä ja lopetin parin vuoden jälkeen. Ei sellaisia kykyne pitämään. Hiertää, sattuu, ei istu ja tuntuu inhottavalta. Onneksi minulla on suht pienet rinnat. Jos jotain laitan paidan alle niin urheilutopin.
Sekin hyvä puoli nyt näin lähemmäs 30 vuotiaana minulla ei roiku rinnat, päinvastoin. Uskon että nuorena liivien käyttämättömyys on saanut rintani kehittymään niin etteivät ne riipu.
Ei, se johtuu vain siitä että sulla on pienet rinnat.
Otan aina liiveistä pois ne kaarituet. Käy helposti. Saksilla aivan pieni aukko kankaaseen ja siitä sitten vedän tuet pois.Enkä huomaa sitä reikää edes myöhemmin.
Löytyisipä myös tukevia versioita isoille rinnoille. Mulla g kuppi enkä vielä ole löytänyt semmoisia kaarituettomia liivejä, joissa tissit olisi tarpeeksi terhakkaan näköiset. Kotona olen tykännyt käyttää sloggin zero feel mutta ihmisten ilmoille ei niillä oikein kehtaa mennä. Jos joku isopovinen on onnistunut löytämään hyvät liivit niin saa vinkata!