Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ei enää suostu käyttämään kaarituellisia liivejä

Vierailija
22.09.2020 |

Mulle aukesi taivas, kun tajusin joku 5 vuotta sitten, että ei ole mikään pakko käyttää liivejä, joissa on kaarituet tai isot toppauksia tai hakaset.

En tiedä, miksi kuvittelin, että ne normiliivit on jotenkin pakolliset. Nykyään kierrän kaukaa. Tuet sattui aina kylkiin, vaikka olisi ollut miten liikkeessä myyjän kanssa valitut.

Käytän siis toppimallisia nykyään. Melko edullisiakin. Toisissa pientä toppausta, toisissa ei ollenkaan. Kesällä muutenkin mukavampia. Löytyy myös pienempiä niin ei näy avonaisempien vaatteiden alta.

Rinnat on kiinteytyneet mielestäni. Eli tukevat itse itseään paremmin. Ei roiku yhtään, koko D tai E 70. Ikää jo yli 40.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suostumista siinä on?

Vierailija
22/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannillakin myytävät 893

saumattomat liivit ovat olleet parhaita hinta-laatusuhteeltaan. Ihana olla rennosti myös arkena :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne toppimalliset litistävät tissejä. Normaalit kaarituettomat rintsikat ovat minusta parhaat. Toppauksia en tarvitse.

Ei muuten litistä, jos oikea koko. Nämä on mielestäni olleet tosi hyvät. https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/Alusasut/Rintaliivit/bh-topp/seamf…

Ja toppaukset saa aina näistä pois.

Ap

Ja mitähän nuo muka tukee?

Hirveän näköisetkin.

Ei tuollaiset toppimalliset tuekaan kunnolla, muuta kuin urheiluliivit jotka ovat sitten niin napakoita että minä en ainakaan niitä pidä kuin sillon kun pitää tissit saada suunnilleen liikkumattomaksi paketiksi. Ihan hyviä tuollaiset on kotoillessa kun haluaa ettei ihan heilu ryntäät minne sattuu tai tissinaluset hikoa, mutta mitään oikeaa tukea ei tarvitse. Toisaalta noissa on se ongelma että ne muussaa tissit yhteen niin että sitten hikoaa niiden väli. Suo siellä, vetelä täällä 🤷‍♀️

Vierailija
24/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aina liiveistä pois ne kaarituet. Käy helposti. Saksilla aivan pieni aukko kankaaseen ja siitä sitten vedän tuet pois.Enkä huomaa sitä reikää edes myöhemmin.

Mulla on se kokemus, että jos kaarituellisista liiveistä irrottaa kaarituet, liivit eivät pysy enää paikallaan.

Vierailija
25/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aina liiveistä pois ne kaarituet. Käy helposti. Saksilla aivan pieni aukko kankaaseen ja siitä sitten vedän tuet pois.Enkä huomaa sitä reikää edes myöhemmin.

Ja sitten ne ei enää tue mitään ja menee muodottomaksi.

Vierailija
26/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla ja kärsin useita vuosia sitä epämukavaa oloa. Nyt käytän vain toppimallisia. Saahan sitä olla sellaisiin juhlatilanteisiin oikein kohottavat ju tukevat liivit mutta niitä tilaisuuksia on harvoin.

Vierailija
27/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne toppimalliset litistävät tissejä. Normaalit kaarituettomat rintsikat ovat minusta parhaat. Toppauksia en tarvitse.

Ei muuten litistä, jos oikea koko. Nämä on mielestäni olleet tosi hyvät. https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/Alusasut/Rintaliivit/bh-topp/seamf…

Ap

Hirveän näköisetkin.

Ei tuollaiset toppimalliset tuekaan kunnolla, muuta kuin urheiluliivit jotka ovat sitten niin napakoita että minä en ainakaan niitä pidä kuin sillon kun pitää tissit saada suunnilleen liikkumattomaksi paketiksi. Ihan hyviä tuollaiset on kotoillessa kun haluaa ettei ihan heilu ryntäät minne sattuu tai tissinaluset hikoa, mutta mitään oikeaa tukea ei tarvitse. Toisaalta noissa on se ongelma että ne muussaa tissit yhteen niin että sitten hikoaa niiden väli. Suo siellä, vetelä täällä 🤷‍♀️

Se, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Se on kiinni rintojen koosta ja mallista, litistyykö rinnat yhteen ja hikoaako tissinaluset. Esim. mulla on sen verran pienet rinnat, että niiden väliin jää tilaa, ja mulla ei ole sellaista kohtaa kuin tissien alus.

Vierailija
28/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hirveän näköisetkin.

Se, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Se on kiinni rintojen koosta ja mallista, litistyykö rinnat yhteen ja hikoaako tissinaluset. Esim. mulla on sen verran pienet rinnat, että niiden väliin jää tilaa, ja mulla ei ole sellaista kohtaa kuin tissien alus.

Jos oikeasti olisi täysin roikkumattomat rinnat, käyttäisin vain kauniita tukiraudattomia pitsihepeniä. Niitä saa puoli-ilmaiseksi jostain hm:stä.

Eri

Vierailija
29/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin liivien käytön teininä ja lopetin parin vuoden jälkeen. Ei sellaisia kykyne pitämään. Hiertää, sattuu, ei istu ja tuntuu inhottavalta. Onneksi minulla on suht pienet rinnat. Jos jotain laitan paidan alle niin urheilutopin.

Sekin hyvä puoli nyt näin lähemmäs 30 vuotiaana minulla ei roiku rinnat, päinvastoin. Uskon että nuorena liivien käyttämättömyys on saanut rintani kehittymään niin etteivät ne riipu.

Hiertää, sattuu, ei istu = väärä koko ja/tai malli. Ja toi että liivien käyttämättömyys olisi jotenkin yhteydessä siihen minkä malliseksi tulevat on kyllä ihan puppua. Monella kasvaa samantien riippuvan malliseksi. Olet vain ollut tuossa suhteessa onnekas.

Vierailija
30/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pienennytin rinnat, mutta toiveet napakoista liiveistä karisi, kun eihän ne rintojen "juuret" tai kiinnityskohdat siitä yhtään pienentyneet, vaikka kuppikoko pieneni. Eli ovat leveälle kiinnittyneet, ja kaarituet osuu ihan väärään kohtaan. Urheiluliiveillä mennään.

Vierailija
31/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskauksien aikana käytin vain urheilurintsikoita. Sitten niiden jälkeen yritin taas alkaa käyttää tavallisia kaarituellisia rintsikoita, mutta ne tuntuivat niin epämukavalta, että hylkäsin ne. Lindexistä olen löytänyt kaarituettomia rintsikoita, jotka eivät kuitenkaan ole toppimallisia.

Lindexistä minäkin olen löytänyt hyviä liivejä ilman kaaritukea. Yllätyin kun luulin että siellä on vain hyvin pieniä nuorisolle tarkoitettuja liivejä. Minulla on koko c90 ja yleensä siinä vaiheessa kaarituettomat liivit ovat mummomalleja 5cm olkaimilla. Olen melkein 50 mutta en tykkää mummoliiveistä. Kaarituelliset painavat kainaloista, siinä eivät nämä muka ammattitaitoiset myyjät auta mitään. Myös netistä löytyy hyviä liivejä ulkomailta.

Vierailija
32/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös siirtynyt lähes kokonaan toppimallisiin tai kaarituettomiin rintsikoihin. Nykyään kaarituettomia on monen mallisia saatavilla.

Vierailija
33/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hirveän näköisetkin.

Niinpä, kyse on enemmän rintojen koosta ja mallista kuin niiden toppien.

Vierailija
34/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hirveän näköisetkin.

Ihan tarpeeksi tukee. Ei mulla heilu mihinkään normiarjessa, kävellessä pyöräillessä. Juoksuun sitten urheiluliivit. Näissä on leveä alareuna, joka todellakin tukee. Mutta mulla ei siis riipu rinnat, että ehkä johtuu siitä.

Ap

Vierailija
35/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne toppaukset ole mitenkään pakolliset niissä kaarituetuissa. Itse käytän pehmeäkuppisia kaarituettuja, en ole koskaan löytänyt mukavaa ja hyvinistuvaa topattua.

Mutta onhan ne pehmeä- tai kovakuppisetkin vähän topattuja.. Vaikka ei olekaan sellaista 1-3 cm toppausta sisällä. Mutta kyllä muotoillut pehmeät ja kovat, noin 2-5 millin paksuiset, suurentava ja muuttavat rinnan muotoa eli ovat käytännössä "ympäri rinnan toppausta".

Vierailija
36/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin liivien käytön teininä ja lopetin parin vuoden jälkeen. Ei sellaisia kykyne pitämään. Hiertää, sattuu, ei istu ja tuntuu inhottavalta. Onneksi minulla on suht pienet rinnat. Jos jotain laitan paidan alle niin urheilutopin.

Sekin hyvä puoli nyt näin lähemmäs 30 vuotiaana minulla ei roiku rinnat, päinvastoin. Uskon että nuorena liivien käyttämättömyys on saanut rintani kehittymään niin etteivät ne riipu.

Ei, se johtuu vain siitä että sulla on pienet rinnat.

Niin sanoinkin, suht pienet. Silloin liivini olivat B kuppia. En tiedä mikä kokoni nykyään on sillä rintani ovat teini-iästä kasvaneet hieman :)

Vierailija
37/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hirveän näköisetkin.

Ihan tarpeeksi tukee. Ei mulla heilu mihinkään normiarjessa, kävellessä pyöräillessä. Juoksuun sitten urheiluliivit. Näissä on leveä alareuna, joka todellakin tukee. Mutta mulla ei siis riipu rinnat, että ehkä johtuu siitä.

Ap

Mitä ne siis tukee, jos rintasi ei roiku yhtään? Vähän vaikea nyt ymmärtää. En minä tuollaisilla rinnoilla käyttäisi rumia toppeja, vaan jotain tämän tapaista.

https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0859744001.html

Näitä on aivan ihania, missä menee selässäkin pitsejä. Ystävällä näitä aina ihailen. Itse joudun käyttämään tylsiä tukevia malleja.

Vierailija
38/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne toppaukset ole mitenkään pakolliset niissä kaarituetuissa. Itse käytän pehmeäkuppisia kaarituettuja, en ole koskaan löytänyt mukavaa ja hyvinistuvaa topattua.

Mutta onhan ne pehmeä- tai kovakuppisetkin vähän topattuja.. Vaikka ei olekaan sellaista 1-3 cm toppausta sisällä. Mutta kyllä muotoillut pehmeät ja kovat, noin 2-5 millin paksuiset, suurentava ja muuttavat rinnan muotoa eli ovat käytännössä "ympäri rinnan toppausta".

Ei ole kaikki. Esim. Triumphilla on mukavia (ei kauniita kylläkään) minimizerliivejä, jotka ovat ihan ohutta kangasta ja kaarituet. Yleensä käytän näitä. Paljon on myös kaarituellisia pitsiliivejä ilman vuorta. Ymmärsinkö nyt edes oikein mistä puhutte? Kai myt kaikki tietää että näitä on?

Eri

Vierailija
39/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hirveän näköisetkin.

Ap

Mitä ne siis tukee, jos rintasi ei roiku yhtään? Vähän vaikea nyt ymmärtää. En minä tuollaisilla rinnoilla käyttäisi rumia toppeja, vaan jotain tämän tapaista.

https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0859744001.html

Näitä on aivan ihania, missä menee selässäkin pitsejä. Ystävällä näitä aina ihailen. Itse joudun käyttämään tylsiä tukevia malleja.

Tulee ihan ekaksi mieleen, että oliskohan syynä valintaan se, että aloittaja on valinnut liivit oman makunsa, ei sinun tai ystäväsi maun mukaan? Voin toki olla väärässäkin.

(Mä en myöskään tarvitse kovin tukevia liivejä, mutta kyllä tykkään silti pitää jotain paitaa tiukempaa. Pienissä rinnoissa on vähemmän massaa, mutta kyllä nekin liikkuvat. Kun massaa on vähemmän, ei liikkumisen estämiseen tarvita tukevia liivejä.)

Vierailija
40/59 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun liiveissä ainakaan ole mitään muuta kuin kangas, kupit eivät siis ole sellaiset muodossaan pysyvät. Esim tällaiset on mun lempiliivit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan