Muita, jotka ei enää suostu käyttämään kaarituellisia liivejä
Mulle aukesi taivas, kun tajusin joku 5 vuotta sitten, että ei ole mikään pakko käyttää liivejä, joissa on kaarituet tai isot toppauksia tai hakaset.
En tiedä, miksi kuvittelin, että ne normiliivit on jotenkin pakolliset. Nykyään kierrän kaukaa. Tuet sattui aina kylkiin, vaikka olisi ollut miten liikkeessä myyjän kanssa valitut.
Käytän siis toppimallisia nykyään. Melko edullisiakin. Toisissa pientä toppausta, toisissa ei ollenkaan. Kesällä muutenkin mukavampia. Löytyy myös pienempiä niin ei näy avonaisempien vaatteiden alta.
Rinnat on kiinteytyneet mielestäni. Eli tukevat itse itseään paremmin. Ei roiku yhtään, koko D tai E 70. Ikää jo yli 40.
Kommentit (59)
Mulle tuli tämä oivallus koronaeristyksen aikana. En käyttänyt liivejä etätöissä ja nyt en niitä enää laita päälle. Mulla on käytössä alustoppeja ja parit ihanan pehmeät liivit ilman mitään tukia. Kaverit on myös kertoneet samaa. En tajua miten olen vuosia voinut käyttää niitä kauheita push up -häkkyröitä ja topattuja liivejä.
H&M ja Benetton myyvät tukevia aluspaitoja, jotka on hyvä vaihtoehto liiveille ja samalla tukevat vatsaa ja pitävät selän lämpimänä. Ah vapaus ja tavallisuus!
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tämä oivallus koronaeristyksen aikana. En käyttänyt liivejä etätöissä ja nyt en niitä enää laita päälle. Mulla on käytössä alustoppeja ja parit ihanan pehmeät liivit ilman mitään tukia. Kaverit on myös kertoneet samaa. En tajua miten olen vuosia voinut käyttää niitä kauheita push up -häkkyröitä ja topattuja liivejä.
H&M ja Benetton myyvät tukevia aluspaitoja, jotka on hyvä vaihtoehto liiveille ja samalla tukevat vatsaa ja pitävät selän lämpimänä. Ah vapaus ja tavallisuus!
Tukeva aluspaita vaihtoehtona liiveille? Voin vain haaveilla tuollaisesta😭
Näytän kymmenen kiloa lihavammalta jos liivit ei tue kunnolla. Tulee vaan itselle huonompi fiilis. Kaarituilla mennään siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 80 D rinnat ja toimii silti hyvin. Urheillessa tarvin enemmän tukea. Musta on näin +40v kiva kun rinnat on aikuisen naisen ja hieman riippuvat, aiemmin oli sellaset pystyt. Mies tykkää myös. Kannattaa kokeilla ainakin rintsikkatoppeja, jos paita ei tue tarpeeksi.
Minä en ole koskaan käyttänyt kaarituellisia liivejä ja on isot rinnat. Miss Mary of Swedwenillä on paljon hyviä liivejä isopovisille eikä ole mummomalleja. Mun mies sanoi että Maryn liivit on kauniimmat kuin jotkut " mustat rautalankaversiot" , näillä sanoilla. Mulle on aina ollut tärkeää liivien mukavuus ei se miltä ne näyttää.
Urheiluliiveillä mennään täällä, kaarituellisia käytin joskus teininä. Liian pienet litistää tissejä, muttei sekään oikeastaan haittaa mitään. Sopivan kokoisissa tissit näyttävät ihan samalta kuin oikean kokoisissa kaarituellisissakin. Ja olo on sata kertaa mukavampi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan käyttänyt kaarituellisia liivejä ja on isot rinnat. Miss Mary of Swedwenillä on paljon hyviä liivejä isopovisille eikä ole mummomalleja. Mun mies sanoi että Maryn liivit on kauniimmat kuin jotkut " mustat rautalankaversiot" , näillä sanoilla. Mulle on aina ollut tärkeää liivien mukavuus ei se miltä ne näyttää.
Googlasin, kivan näköisiä liivejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 80 D rinnat ja toimii silti hyvin. Urheillessa tarvin enemmän tukea. Musta on näin +40v kiva kun rinnat on aikuisen naisen ja hieman riippuvat, aiemmin oli sellaset pystyt. Mies tykkää myös. Kannattaa kokeilla ainakin rintsikkatoppeja, jos paita ei tue tarpeeksi.
Mulla on J-kuppi :/ Rintsikkatopit toimii kotiliiveinä, ihmisten ilmoille laitan kunnolliset tukevat kaarituelliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne toppimalliset litistävät tissejä. Normaalit kaarituettomat rintsikat ovat minusta parhaat. Toppauksia en tarvitse.
Ei muuten litistä, jos oikea koko. Nämä on mielestäni olleet tosi hyvät. https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/Alusasut/Rintaliivit/bh-topp/seamf…
Ja toppaukset saa aina näistä pois.
Ap
Ja mitähän nuo muka tukee?
Hirveän näköisetkin.Ei tuollaiset toppimalliset tuekaan kunnolla, muuta kuin urheiluliivit jotka ovat sitten niin napakoita että minä en ainakaan niitä pidä kuin sillon kun pitää tissit saada suunnilleen liikkumattomaksi paketiksi. Ihan hyviä tuollaiset on kotoillessa kun haluaa ettei ihan heilu ryntäät minne sattuu tai tissinaluset hikoa, mutta mitään oikeaa tukea ei tarvitse. Toisaalta noissa on se ongelma että ne muussaa tissit yhteen niin että sitten hikoaa niiden väli. Suo siellä, vetelä täällä 🤷♀️
Ihan tarpeeksi tukee. Ei mulla heilu mihinkään normiarjessa, kävellessä pyöräillessä. Juoksuun sitten urheiluliivit. Näissä on leveä alareuna, joka todellakin tukee. Mutta mulla ei siis riipu rinnat, että ehkä johtuu siitä.
Ap
Mitä ne siis tukee, jos rintasi ei roiku yhtään? Vähän vaikea nyt ymmärtää. En minä tuollaisilla rinnoilla käyttäisi rumia toppeja, vaan jotain tämän tapaista.
https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0859744001.html
Näitä on aivan ihania, missä menee selässäkin pitsejä. Ystävällä näitä aina ihailen. Itse joudun käyttämään tylsiä tukevia malleja.
Ihailen myös pitsejä. Valitettavasti suurin osa pisteistä kutisee ja pistelee.
Minä! Käytän yleensä tavallisia ilman kaaritukia, kesällä myös toppimallisia ja kotona en mitään.
En oo ikinä arjessa käyttäny rintaliivejä, ainoastaan joidenkin juhlavaatteiden kanssa. Hyvin oon pärjänny 23 v topeilla.
Toppi mallisetkin puristavat ikävästi koko vyötäröä, tulee hirveä närästys kun se reuna puristaa koko vartalon :( kun on B-C kokoset roikkuvat tisulit niin ne valuu aina alas.
En tiedä mistä saisin mukavat?
Kaarituelliset ovat myös yhtä helevetiä.
Vierailija kirjoitti:
Toppi mallisetkin puristavat ikävästi koko vyötäröä, tulee hirveä närästys kun se reuna puristaa koko vartalon :( kun on B-C kokoset roikkuvat tisulit niin ne valuu aina alas.
Liivimalliset kaarituettomat?
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin liivien käytön teininä ja lopetin parin vuoden jälkeen. Ei sellaisia kykyne pitämään. Hiertää, sattuu, ei istu ja tuntuu inhottavalta. Onneksi minulla on suht pienet rinnat. Jos jotain laitan paidan alle niin urheilutopin.
Sekin hyvä puoli nyt näin lähemmäs 30 vuotiaana minulla ei roiku rinnat, päinvastoin. Uskon että nuorena liivien käyttämättömyys on saanut rintani kehittymään niin etteivät ne riipu.
Uskot väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kiva juttu, että olet löytänyt itsellesi mieluisat liivit! Kukaan ei pakota käyttämään ns. tavallisia liivejä.
Mä tykkään kauheasti push up-liiveistä ja niitä mulla on oikeastaan kaikki.
Mäkin tykkään pysh-upeista, vaikka rinnat on C:t. Minusta se saa vartalon näyttämään ryhdikkäämmältä ja tuntuu liikkuessa tukevammalta. Kuukautisia ennen viikon verran muutenkin arvostaa, joten silloin rintojen pitää olla jämäkästi paikoillaan.
Kaarituet eivät ole ikinä istuneet mukavasti mulle, joten en ole noin 20 vuoteen yrittänytkään niitä pitää. Joskus sovitan kaupassa, jos ei meinaa löytyä kaarituettomia malleja, mutta hirveitä ne on. Onneksi nykyään löytyy paljon helpommin isohkoja kuppeja pienemmilläkin ympärysmitoilla kuin silloin nuorena.
Toppimallisissa mulla on ongelma, että alareuna ei ole tarpeeksi kireä, jos tissit mahtuu. Eivät siis tue. Pitää olla rintaliivimitoituksella eli erikseen mitta ympärykselle ja kupille. Ostan käytännössä urheiluliivejä ja imetysliivejä, koska niitä löytyy kaarituettomia. Joskus löytyy muitakin sopivia, mutta se on sen verran satunnaista ettei jaksa tarkoituksella etsiä. Yhdet mukavat t-paitaliivit ostin jokunen vuosi sitten. Urheiluliivejä löytyy onneksi melko pehmeistä tosi tukeviin, ja imetysliivejä voi käyttää vaikkei imettäisi. Värejä tai pitsien määriä ei ole pahemmin varaa valita, jos vaan löytyy sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Osta sellasia jotka yltää vaan rinnan alle. En ees oon nähny vyötärölle yltäviä alustoppeja.
Käytän kans vain kaarituettomia malleja, mutta rintani eivät ole kovin isot. Ihan parasta <3
Käytän kaarituellisia kevyt kovitus kupissa.
Okei?