Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ei-pissis-vaatteita 9-10- vuotiaalle tytölle?

Vierailija
21.11.2013 |

Tarkoitan esim kivoja trikoomekkoja, tunikoita (muitakin kuin sellaisia missä on jotain ihme paljetteja), sellaisia kivoja trikoo- ja puuvillamekkoja kouluun ja miksei joulujuhlaankin. Mun 9- vuotias tykkää pitää vielä koulussakin mekkoja, mutta ei niitä löydy, pari kirpparilta, mutta kaikki kivat tyttöjen mekot kaupoissa loppuu kokoon 122/128. Me&I ym mullei ole varaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nextdirect.com kaupasta voisi löytyä. Ilmainen toimitus.

Vierailija
2/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompdelux - tosi kivoja juttuja ja kauden lopuksi pistävät aina kunnon alennusmyynnit! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse

Vierailija
4/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennusmyynneistä nettikaupoista, isoimmat koot yleensä jäävät aleen. Katsot merkkien omat kaupat.

Vierailija
5/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

polarn o pyret, kokoja 152cm asti. nettikaupan outletissa on monta mekkoa tuon kokoiselle eikä ole yhtään glitteriä tai paljetteja.

Vierailija
6/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähän ihmettelen kielenkäyttöäsi, kun tuomitset tyttöjen vaatteet pissis-vaatteiksi. Minusta ne ovat täysin kivoja vaatteita, joita esim. Seppälässä ja H&M:ssä myydään, ei voi mitään, jos sinun makusi on erilainen. Toivottavasti et kommentoi tuolla lailla tyttäresi kuullen, että oppii kutsumaan luokkakavereitaan pissiksiksi, kun niillä on erilaiset vaatteet :-((

Vierailija
7/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis h&m:ssä on niin järkyttäviä pikkuhuora-vaatteita, että ihmettelen, kuka niin rättejä edes ostaa lapsilleen. Mutta nyt selvis!

Ymmärrän, ap, ajatuksesi. Mulla on pitkä ekaluokkalainen, käyttää 9-10v. kokoa ja olen aivan tuskastunut samaan asiaan... Pelkkiä pissisvaatteita tarjolla. 

Vierailija
8/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, mieti nyt sinäkin vähän. Että "huora" tai "pissis" sanot normaaleista lastenvaatteista, joita tuon ikäiset käyttävät yleisesti. Minä väitän, että tuo huoruus on omaa likaista ajatteluasi.

Näistä löytää vaikka kuinka nättejä vaatteita, kokoon 140 cm asti.

http://www.hm.com/fi/subdepartment/KIDS?Nr=4294944939

Vierailija
9/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tääkin on ihan HUORA ja PISSIS

http://www.hm.com/fi/product/18266?article=18266-B

Vierailija
10/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 19:58"]

Minä vähän ihmettelen kielenkäyttöäsi, kun tuomitset tyttöjen vaatteet pissis-vaatteiksi. Minusta ne ovat täysin kivoja vaatteita, joita esim. Seppälässä ja H&M:ssä myydään, ei voi mitään, jos sinun makusi on erilainen. Toivottavasti et kommentoi tuolla lailla tyttäresi kuullen, että oppii kutsumaan luokkakavereitaan pissiksiksi, kun niillä on erilaiset vaatteet :-((

[/quote]

Daa. Ap tuomitsi vaatteet pissisvaatteiksi, ei lapsia! Se vaan, että sitä tietysti lapsille ostetaan mitä on tarjolla. Ja kun useammalla alkaa olla tietynlaiset vaatteet, ei muunlaisia voi ollakaan, ettei joudu kiusatuksi.

Toi on juuri paha toi siirtymävaihe. Onkohan se jäänne ajoilta, jolloin lapset olivat vielä pienempiä? Tai siis...Ennen tollasia teinimpiä vaatteita alettiin käyttää vasta yläasteella. Nykyisin jo tokaluokkalainen saattaa käyttää 140cm vaatetta, mikä siis löytyy sieltä teiniosastolta. Minäkin mielelläni ostaisin omalleni käyttövaatetta vielä sieltä pienempien puolelta, mutta koot loppuvat tosiaan koulun alkuun.

Vierailija
11/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää huoravaatteita

http://www.hm.com/fi/product/18818?article=18818-A

Vierailija
12/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 19:58"]

[/quote]

Daa. Ap tuomitsi vaatteet pissisvaatteiksi, ei lapsia! Se vaan, että sitä tietysti lapsille ostetaan mitä on tarjolla. Ja kun useammalla alkaa olla tietynlaiset vaatteet, ei muunlaisia voi ollakaan, ettei joudu kiusatuksi.

Toi on juuri paha toi siirtymävaihe. Onkohan se jäänne ajoilta, jolloin lapset olivat vielä pienempiä? Tai siis...Ennen tollasia teinimpiä vaatteita alettiin käyttää vasta yläasteella. Nykyisin jo tokaluokkalainen saattaa käyttää 140cm vaatetta, mikä siis löytyy sieltä teiniosastolta. Minäkin mielelläni ostaisin omalleni käyttövaatetta vielä sieltä pienempien puolelta, mutta koot loppuvat tosiaan koulun alkuun.

[/quote]

Daap (mitä tarkoittanee) vaan ihan itsellesi. Niinhän minä sanoinkin, että "tuomitset tyttöjen vaatteet ".

Kun tuolla lailla kommentoi lapsen kuullen, hän oppii äitinsa tavoin luokittelemaan tietyt vaatteet ja myös niiden pitäjät pissiksiksi.

Minusta erittäin ikävä asenne.

Ja tosiaan tuolla on runsaasti ihan ok vaatteita, ja minä vasta silmäilin H&M:n kataloogia, Seppälältä yms. halpisketjuista löytyy lisää vaikka kuinka.

Tässäkin taas yksi:

http://www.hm.com/fi/product/17329?article=17329-A

Vierailija
13/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kyllä H&M:llä on ihan perusvaatteita isommissakin kooissa. Sieltä on meidän tytölle vaatteita ostettu. Ihan perusmekkoja, paitoja ja hameita - housuja kun ei tyttö suostu laittamaan. Käyttää nyt kokoja 134-140. isompia en vielä ole katsellut, mutta kyllä niitäkin varmaan löytyy.

Vierailija
14/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikootahan suurimmaksi osaksi ne pissisvaatteet ovat.

Vierailija
15/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyttömän ymmärtämätöntä tuomita ne vaatteet. Siinä iässä haluaa nimenomaan vaatteilla ym. jutuilla leikkiä vähän isompaa, se on semmoista "roolileikkiä". Tulee ensimmäiset idolijutut, "fanitetaan" jotain, mun lapsuuteen osui ainakin NKOTB -bändi juuri tuossa n.9-vuoden iässä ihailtiin kaukaa ja oltiin niin "rakastuneita" näihin... ja oli tärkeää juurikin, ettei enää käytetty pikkutytön vaatteita, vaan matkittiin teinityyliä. Vaatteet ja fanitukset ei silti tarkoita, että 9-vuotias olisi vielä teini, vaan se on väli-ikä pikkulapsuuden ja teini-iän välissä. Välillä leikitään vielä nukeilla ja vaikka hiekkalaatikolla (ainakin salaa), välillä laitetaan ne "pissisvaatteet" ja kuunnellaan isojen musaa. Tällainen on luultavimmin psyykkisesti hyvinkin tärkeää kypsymistä ja vanhemmat kyllä tekevät väärin, jos näkevät siinä jotain pahaa tai väärää tai näkevät jossain puserossa jotain huoraa. Sehän on pusero, mutta lapselle tärkeä tapa testata identiteettiään.... mutta millä se lapsi mitään testaa, jos äiti on päättänyt koko perheen identiteetin valmiiksi... että on me, hyvät mekkoperheet vs. noi huonot pissis-perheet...

Vierailija
16/16 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vaatteet vaan miten niitä kantaa;)