Sain pakit koska olen liian miesmäinen?
Miten tähän pitäisi suhtautua? Itse en miellä itseäni ollenkaan miesmäiseksi, päinvastoin! Olen pienikokoinen, pitkähiuksinen, siro ja nätti nainen. Käytän mekkoja, korkkareita ja meikkiä. Ulkonäöltäni siis kaukana miehekkäästä. Luonteeltani olen kuitenkin hieman räväkkä ja tykkään vitsailla usein. Puhun myös melko avoimesti seksistä ja kerroin etten tykkää shoppailla. Onko tämä nyt sitten liikaa miehille?
Kyllähän se satutti kun niin hyvin tulimme juttuun. :(
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:05"]
Jotkut tai monet, kumpikaan ei kuitenkaan kata kaikkia ;-)
[/quote]
Jep, ei monet-sanakaan enemmistöön välttämättä viittaa.
[/quote]
Huoh..
"Pronomineja on käsitelty aikaisemminkin, mutta nyt lähemmässä tarkastelussa ovat harva, moni, usea, kumpikin ja jompikumpi.
Moni- ja usea-pronomineja käytetään silloin kun puhutaan suhteellisen suuresta lukumäärästä (Moni lähti pois kesken näytöksen. / Elokuva vaikutti usean päivän ajan.). Harva esiintyy silloin kun tarkoitetaan suhteellisen pientä lukumäärää (Harva eksyi näyttelyyn vahingossa.). Näitä pronomineja voidaan käyttää sekä yksikössä että monikossa."
http://www.kielikukkanen.fi/kielikoulu/kielikoulu_0611.html
[/quote]
Huoh mitä? Tuo esimerkkihän nimenomaan osoittaa, että moni ei tarkoita enemmistöä vaan suhteellisen suurta osuutta. Esim. tuo esimerkkilause ei tarkoita, että enemmistö lähti pois kesken näytöksen. Mikä tässä nyt sitten taas oli se ongelma sulla?
[/quote]
Se, ettet osaa päättää kuinka suuresta, pienestä, harvasta vai olemattomasta laumasta nyt puhut.
[/quote]
Mä olen taas se, joka sanoi "jotkut". Sen lisäksi olen todennut, että moni ei tarkoita välttämättä enemmistöä. Minulle ei tässä asiassa ole mitään epäselvää eikä mitään ongelmia "päättämisessä".
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:04"]
49:lle.
Puhun siis nyt vain niistä, joihin tuo kuvaus sopii ja joita itse tunnen.
He, joilla se seksuaalisuus löytyy, on kaikilla löytynyt vasta eron jälkeen. Eivät ole osanneet lähteä sen oman miehen kanssa siitä kierteestä enää pois. Ja siis tuo molemmin puolin, mieskin lyönyt hanskat tiskiin vuosien varrella.
Nyt on muodin mukaisesti tänä vuonna jo kaksi päälle 4-kymppistä muuten löytänyt sen seksuaalisuutensa alle 30-vuotiaan kanssa =D
Uskoisin kuitenkin, että jos molemmat haluavat, tekevät töitä asian eteen ja hakeutuvat kenties jopa ulkopuolisen avun piiriin, tuo yhteinen sävel myös seksissä voisi löytyä sen "vanhan" kumppanin kanssa, itse vain en satu tuntemaan yhtään tuollaista.
[/quote]
Nämä baareissa munaa vonkuvat yh:t ovat jotenkin kauhean surullisia tapauksia. Kotikaupungissani on yksi baari, jossa en käy ollenkaan, koska en pysty katsomaan vierestä tuollaista toimintaa. Löytävätkö tuollaiset naiset ikinä uutta rakkautta, jonka kanssa seksi on ihanaa loppuiän?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 17:50"]
Tässähän ei ihmetytä muu kuin se, että aloittajan miesehdokas ehdotetaan naisia alistavaksi ja itsenäisiä naisia pelkääväksi, koska sanoi ap:n olevan liian miehekäs. Ensimmäisenä tulee mieleen katkerat huutelut, koska mies ei koskaan saisi sanoa ei leimautumatta heti karmeaksi.
"Tuo on monen " miehen" mielestä epänaisellista, pitäisi vaan räpsytellä ja pyytää miestä vaihtamaan lamppu, kun ei itse osaa vaihtaa. Mä pyydän, kun en viitsi itse vaihtaa xD"
Et sanonut jotkut. Sanoit monet, jolla siis viittaat enemmistöryhmään (arvelen nyt siis sun olevan lainatun viestin kirjoittaja ja viittaavan siihen).
Joten muistapa nyt mitä olet kirjoittanut.
[/quote]
En ole sanonut monet vaan jotkut. Raivoat nyt tässä kahdelle eri kirjoittajalle olettaen heidän olevan sama ihminen. Minä en ole kirjoittanut viestiä 28. Kirjoitin siitä, miten jotkut miehet eivät halua naisella olevan liikaa korvien välissä, en olettanut ap:n tapaileman miehen olevan sellainen vaan esitin yhden ajatuksen muiden joukossa. Edelleenkin suosittelisin sua nyt ihan ensin rauhoittumaan niin ehkä kykenisit näkemään tämän keskustelun kulun vähän vähemmän subjektiivisesti.
[/quote]
Sen takia laitoinkin sulkumerkinnän siltä varalta, että kyseessä on eri kirjoittaja, kuten varmaan olisit huomannut jos olisit loppuun asti lukenut.
Itse en vaan voi käsittää ajatuksenjuoksua, jossa heti pakkien jälkeen kyhätään ensimmäisenä kokoon ajatuksia, joiden mukaan pakkien antaja on hirveä ihminen. Kun kerrot asian yhteydessä joidenkin miesten olevan sellaisia ja sellaisia, luultavemmin yrität silloin ehdottaa tämän pakkien antajan olevan sellainen.
Kyseessä on ilmiö, jota en vaan ymmärrä. Jos antaa pakit, niin silloin pakkien kohde ei vaan ole kiinnostanut. Ei se kerro sen enempää mistään muusta kuin siitä, ettei ollut tyypin maun mukainen tyyppi.
[/quote]
Onkohan sun tarkoitus nyt vaan provosoida mahdollisimman suurella vimmalla. Luin kyllä ne sulkeet ja korjasin arvelusi vääräksi.
Olen jo useampaan otteeseen selittänyt, että en oleta mitään vaan tuon keskusteluun erilaisia kantoja ap:n pohdintaan. En ole mitään tiettyä mieltä yhtään kenestäkään. Ilmeisesti sun mielestä kaikenlaisia erilaisia näkökantoja ei saa tuoda keskusteluun. Ei tässä kukaan ole "ensimmäisenä kyhäämässä kokoon ajatuksia joiden mukaan pakkien antaja on hirveä ihminen". Turha sulle tätä tosin on varmaan selittää, koska selvästi linnoittaudut poteroosi sitä tiukemmin mitä enemmän asiaa sulle perustelee. Menee vaan turhaksi jankkaamiseksi, niin kuin kyllä on mennyt jo. Sä olet nyt päättänyt, että mä (ja kaikki muut vähänkään samantyyppisiä ajatuksia esittäneet) pidämme ap:n tapailemaa miestä mulkkuna, eikä se päätös varmasti horju vaikka sulle miten avaisi omaa ajatusmaailmaansa.
[/quote]
Sä toit sen kannan, että jotkutmiehet nyt vaan ovat naisia alistavia mulkkuja ja mä toin sen kannan, että ehkäpä niillä miehilläkin voisi jopa olla oikeus valita se seurustelukumppaninsa.
Kuten sanottu, jos asian yhteyteen tuot sellaisen kannan, niin voidaan olettaa sun olevan edes pikkiriikkisen sen ajatuksen kannalla.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:32"]
Sä toit sen kannan, että jotkutmiehet nyt vaan ovat naisia alistavia mulkkuja ja mä toin sen kannan, että ehkäpä niillä miehilläkin voisi jopa olla oikeus valita se seurustelukumppaninsa.
Kuten sanottu, jos asian yhteyteen tuot sellaisen kannan, niin voidaan olettaa sun olevan edes pikkiriikkisen sen ajatuksen kannalla.
[/quote]
"Naisia alistava mulkku" on kyllä kuule ihan sun omaa käsialaasi, ei mun. Ja jos joku mies haluaa naisen, joka nyt vaan on kiva siinä ja sellainen nätti muttei liian haastava, niin se on vallan ok jos hän sellaisen naisen haluaa ja jos nainen myös haluaa olla sellaisessa suhteessa. "Naisia alistava mulkku" nyt sen sijaan kuulostaa jo vähän rajummalta tapaukselta, mutta sellaisesta en olekaan minä puhunut vaan sinä. Sä nyt vaan näet tässä jotain aivan omia merkityksiäsi, ja ennen kaikkea sä luultavimmin vaan haluat nyt tapella. Se kai tässä se suurin motiivi on. Ei tuollainen överi tulkintojen tekeminen ja jankkaaminen varmaan oikein muulla selity.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:32"]
[/quote]
"Naisia alistava mulkku" on kyllä kuule ihan sun omaa käsialaasi, ei mun. Ja jos joku mies haluaa naisen, joka nyt vaan on kiva siinä ja sellainen nätti muttei liian haastava, niin se on vallan ok jos hän sellaisen naisen haluaa ja jos nainen myös haluaa olla sellaisessa suhteessa. "Naisia alistava mulkku" nyt sen sijaan kuulostaa jo vähän rajummalta tapaukselta, mutta sellaisesta en olekaan minä puhunut vaan sinä. Sä nyt vaan näet tässä jotain aivan omia merkityksiäsi, ja ennen kaikkea sä luultavimmin vaan haluat nyt tapella. Se kai tässä se suurin motiivi on. Ei tuollainen överi tulkintojen tekeminen ja jankkaaminen varmaan oikein muulla selity.
[/quote]
Kuvailit tapauksen vain kiltimmin, eli mies joka haluaa nätin edustusvaimon, jolla ei ole mielipiteitä, eikä liikaa älliä ja "miehen omaisuutta", kuten itse ilmoitit.
Kyllä naisia alistava mulkku on omaa käsialaani ja hieman rankemmin sanottu, mutta suunta on edelleen sama.
Se on varmasti ok jos sellaisen suhteen haluaa, mutta on erikoista että esität sen yhdeksi mahdollisuudeksi tähän tapaukseen.
Se antaa vaan negatiivisen sävytteen siitä, että mies ei halunnut parisuhdetta juuri aloittajan kanssa. Mielestäni kuitenkin jokaisella tulisi olla oikeus antaa pakit ilman, että sen perusteella voidaan olettaa pakkien antajan olevan jotenkin ilkeä tapaus (tuskin kukaan kauhean hyvää ajattelee miehestä, joka haluaa naisen olevan omaisuutta).
Olen itsekin antanut elämässä monet pakit ja saanut kuraa niskaan kun niin ei kuulema saanut tehdä, sekä olisi pitänyt antaa jokin todella ja tarpeeksi hyvä syy siihen, miksei kiinnostanut.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:55"]
Kuvailit tapauksen vain kiltimmin, eli mies joka haluaa nätin edustusvaimon, jolla ei ole mielipiteitä, eikä liikaa älliä ja "miehen omaisuutta", kuten itse ilmoitit.
Kyllä naisia alistava mulkku on omaa käsialaani ja hieman rankemmin sanottu, mutta suunta on edelleen sama.
Se on varmasti ok jos sellaisen suhteen haluaa, mutta on erikoista että esität sen yhdeksi mahdollisuudeksi tähän tapaukseen.
Se antaa vaan negatiivisen sävytteen siitä, että mies ei halunnut parisuhdetta juuri aloittajan kanssa. Mielestäni kuitenkin jokaisella tulisi olla oikeus antaa pakit ilman, että sen perusteella voidaan olettaa pakkien antajan olevan jotenkin ilkeä tapaus (tuskin kukaan kauhean hyvää ajattelee miehestä, joka haluaa naisen olevan omaisuutta).
Olen itsekin antanut elämässä monet pakit ja saanut kuraa niskaan kun niin ei kuulema saanut tehdä, sekä olisi pitänyt antaa jokin todella ja tarpeeksi hyvä syy siihen, miksei kiinnostanut.
[/quote]
"Hieman" rankemmin sanottu joo. Mä en edelleenkään näe, että siinä on mitään erikoista että esitän sen ajatuksen. Sellaisia miehiä on, ja se tuli mieleen yhtenä (huom. tosiaan vain yhtenä) ideana siitä miksi joku mies voi kokea naisen "liian miehekkäänä". Sun mielestä se on erikoista, mun mielestä se on vain yksi heitto muiden joukossa. Heitto, johon sä takerruit melkoisella vimmalla.
"Mielestäni kuitenkin jokaisella tulisi olla oikeus antaa pakit ilman, että sen perusteella voidaan olettaa pakkien antajan olevan jotenkin ilkeä tapaus"
Ja mähän en edelleenkään ole väittänyt mitään tämän vastaista.
Tuo viimeinen kommenttisi selittäneekin aika paljon sitä, miksi suhtaudut tähän niin voimakkaasti ja vaikutat liittävän minun ajatuksiini jotakin sellaista mitä niihin ei oikeasti liity. Sä ilmeisesti näet nyt tuossa mun yksittäisessä heitossani ne omat negatiiviset kokemuksesi ja näet mun kommenttini niiden kautta. Se ainakin selittäisi sen, miksi mun silmissä vaikuttaa suorastaan hämmentäviltä ne sinnikkäät päätelmät, joita mun kommentoinnista teet. Kun ne ei mun kokemuksessa liity siihen, mitä mieltä mä olen tai mitä mä olen sanonut. Ne liittyvätkin noihin omiin aiempiin kokemuksiisi.
Niin ja joo, olen mäkin antanut pakkeja ja saanut suivaantuneita reaktioita, sydämenmurskaaja-syytöksiä ja jankkaamista sen vuoksi. En nyt silti näe, että ap:n pohdinta miehekkyydestä pakkien syynä (olettaen että mies tosiaan on tämän todennut syyksi) olisi sellaista jankkaamista. Sen enempää kuin sekään, että pohditaan mitä asian takana on. Jos mies on siis nimenomaan todennut miehekkyyden olevan pakkien syy, niin onhan se aivan luonnollista olla kiinnostunut siitä mitä tuo miehekkyys on.
68
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 15:55"]
Miten tähän pitäisi suhtautua? Itse en miellä itseäni ollenkaan miesmäiseksi, päinvastoin! Olen pienikokoinen, pitkähiuksinen, siro ja nätti nainen. Käytän mekkoja, korkkareita ja meikkiä. Ulkonäöltäni siis kaukana miehekkäästä. Luonteeltani olen kuitenkin hieman räväkkä ja tykkään vitsailla usein. Puhun myös melko avoimesti seksistä ja kerroin etten tykkää shoppailla. Onko tämä nyt sitten liikaa miehille?
Kyllähän se satutti kun niin hyvin tulimme juttuun. :(
[/quote]
Joo, no´. Toihan on vaan sun mielipide, että olet kaukana miehekkäästä. Ihan oikeesti sut tuntevat vois kertoo, että parta kandee ajaa useemmin kuin kerran viikossa. Siinä ei paljoo korkkarit auta, jos parta hulmuu tuulessa. Eikä sit pidä loukkaantuu neuvosta. Tsemii ja muista, että jotkut tykkää 'tyttöilijöistä'.
Niin ap mä haluaisin nyt vielä varmistaa, että sanoihan se mies tosiaan ihan ääneen syyksi tuon miehekkyyden?
Mitä väliä? Se ei ollut kiinnostunut sinusta tarpeeksi, joku muu varmasti on. Miehet ei maailmasta lopu, vaikka palstalla niin väitetään.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 16:27"]
Vai onko ulkonäössäsi sittenkin joku piirre minkä tämä miesyksilö koki epänaisellisena. Iso nenä? Kapeat huulet? Leveät olkapäät, pienet rinnat, kapea lantio? Nelinkulmainen pää?
[/quote]
Kuoppa leuassa? Se on paha!
Oho jopas täällä on keskusteltu (tai tapeltu). Kerrotaanpa nyt aluksi, että kysyin kyseiseltä mieheltä että mitä hän tarkoitti tuolla miesmäisyydellä. Vastaukseksi sain, että vaikutan liian itsenäiseltä ja tämän vuoksi myös pelottavalta "kun osaan kaiken". Ok osaan vaihtaa autoon renkaat, tehdä kodin pieniä sähkötöitä, remonttia ym. "miehisiä" puuhia mutta eikö tämä ole naiselta ihan normaalia nykypäivänä? Lisäksi hän kertoi että kokee, ettei voisi minun seurassani olla mies. Mitäköhän tälläkin tarkoitti. Onneksi kysyin, enpähän enää sure koko pakkeja. En mitenkään voisi seurustella tuollaisen miehen kanssa jolla on noin vanhanaikainen ajatusmaailma. Tästä lähtien pysymme vain kavereina.
Joku myös kyseli, miksi tieten tahtoen kerroin pitäväni seksistä. No, kun kerran miehen kanssa jutut ajautuivat seksistä puhumiseen niin kerroinpa siinä sivussa pitäväni seksistä paljon. En ymmärrä miksi en tätä olisi saanut sanoa? Tai siis että antoiko se minusta jotenkin halvan kuvan? Mies sai kuitenkin tuossa samassa keskustelussa tietää että olen harrastanut seksiä tasan yhden miehen kanssa pitkässä parisuhteessa nyk. eksän kanssa.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 20:29"]
Oho jopas täällä on keskusteltu (tai tapeltu). Kerrotaanpa nyt aluksi, että kysyin kyseiseltä mieheltä että mitä hän tarkoitti tuolla miesmäisyydellä. Vastaukseksi sain, että vaikutan liian itsenäiseltä ja tämän vuoksi myös pelottavalta "kun osaan kaiken". Ok osaan vaihtaa autoon renkaat, tehdä kodin pieniä sähkötöitä, remonttia ym. "miehisiä" puuhia mutta eikö tämä ole naiselta ihan normaalia nykypäivänä? Lisäksi hän kertoi että kokee, ettei voisi minun seurassani olla mies. Mitäköhän tälläkin tarkoitti. Onneksi kysyin, enpähän enää sure koko pakkeja. En mitenkään voisi seurustella tuollaisen miehen kanssa jolla on noin vanhanaikainen ajatusmaailma. Tästä lähtien pysymme vain kavereina.
ap
[/quote]
Hyvä päätös. Tuollaisten miesten mielestä nainen kuuluu ns. nyrkin ja hellan väliin.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 16:47"]
Minä en osaisi ikinä kehua itseäni siihen tapaan kuin sinä viestissäsi. Jos kerran olet niin kaunis ja naisellinen kuin itseäsi kuvaat, vika on käyttäytymisessäsi ja elekielessäsi.
Olen huomannut, että monet miehet jotenkin "aistivat" näissä itseään niin hyvännäköisenä pitävissä naisissa sellaista itserakkautta, ettei enää homma kiinnosta.
Itse en kyllä menisi kehumaan pitäväni seksistä kenellekään uudelle tuttavuudelle, en missään muodossa.
[/quote]
Mies haluaa päästä hoitamaan kehumiset ja viekotella kainovienoa naista, siksi ap olet "miesmäinen"
En minäkään tykkää seksistä puhujista. Oli mies tai nainen.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 17:50"]
Tässähän ei ihmetytä muu kuin se, että aloittajan miesehdokas ehdotetaan naisia alistavaksi ja itsenäisiä naisia pelkääväksi, koska sanoi ap:n olevan liian miehekäs. Ensimmäisenä tulee mieleen katkerat huutelut, koska mies ei koskaan saisi sanoa ei leimautumatta heti karmeaksi.
"Tuo on monen " miehen" mielestä epänaisellista, pitäisi vaan räpsytellä ja pyytää miestä vaihtamaan lamppu, kun ei itse osaa vaihtaa. Mä pyydän, kun en viitsi itse vaihtaa xD"
Et sanonut jotkut. Sanoit monet, jolla siis viittaat enemmistöryhmään (arvelen nyt siis sun olevan lainatun viestin kirjoittaja ja viittaavan siihen).
Joten muistapa nyt mitä olet kirjoittanut.
[/quote]
En ole sanonut monet vaan jotkut. Raivoat nyt tässä kahdelle eri kirjoittajalle olettaen heidän olevan sama ihminen. Minä en ole kirjoittanut viestiä 28. Kirjoitin siitä, miten jotkut miehet eivät halua naisella olevan liikaa korvien välissä, en olettanut ap:n tapaileman miehen olevan sellainen vaan esitin yhden ajatuksen muiden joukossa. Edelleenkin suosittelisin sua nyt ihan ensin rauhoittumaan niin ehkä kykenisit näkemään tämän keskustelun kulun vähän vähemmän subjektiivisesti.
[/quote]
Sen takia laitoinkin sulkumerkinnän siltä varalta, että kyseessä on eri kirjoittaja, kuten varmaan olisit huomannut jos olisit loppuun asti lukenut.
Itse en vaan voi käsittää ajatuksenjuoksua, jossa heti pakkien jälkeen kyhätään ensimmäisenä kokoon ajatuksia, joiden mukaan pakkien antaja on hirveä ihminen. Kun kerrot asian yhteydessä joidenkin miesten olevan sellaisia ja sellaisia, luultavemmin yrität silloin ehdottaa tämän pakkien antajan olevan sellainen.
Kyseessä on ilmiö, jota en vaan ymmärrä. Jos antaa pakit, niin silloin pakkien kohde ei vaan ole kiinnostanut. Ei se kerro sen enempää mistään muusta kuin siitä, ettei ollut tyypin maun mukainen tyyppi.
[/quote]
Onkohan sun tarkoitus nyt vaan provosoida mahdollisimman suurella vimmalla. Luin kyllä ne sulkeet ja korjasin arvelusi vääräksi.
Olen jo useampaan otteeseen selittänyt, että en oleta mitään vaan tuon keskusteluun erilaisia kantoja ap:n pohdintaan. En ole mitään tiettyä mieltä yhtään kenestäkään. Ilmeisesti sun mielestä kaikenlaisia erilaisia näkökantoja ei saa tuoda keskusteluun. Ei tässä kukaan ole "ensimmäisenä kyhäämässä kokoon ajatuksia joiden mukaan pakkien antaja on hirveä ihminen". Turha sulle tätä tosin on varmaan selittää, koska selvästi linnoittaudut poteroosi sitä tiukemmin mitä enemmän asiaa sulle perustelee. Menee vaan turhaksi jankkaamiseksi, niin kuin kyllä on mennyt jo. Sä olet nyt päättänyt, että mä (ja kaikki muut vähänkään samantyyppisiä ajatuksia esittäneet) pidämme ap:n tapailemaa miestä mulkkuna, eikä se päätös varmasti horju vaikka sulle miten avaisi omaa ajatusmaailmaansa.