Suljetko rintaliivien hakaset kädet selän takana, vai kiinnitätkö hakaset edessä ja pyöräytät liivit sitten ympäri?
Kommentit (73)
Oletko aina pukenut liivit väärin?
Räty kysyy asiakkailtaan lähes päivittäin, miten he pukevat rintaliivit päälleen. Usein tapa on väärä.
Miten liivit sitten puetaan vääräoppisesti?
– Liivit pyöräytetään päälle, hakaset laitetaan edessä ja liivit käännetään toisinpäin. Tästä tulee luonnollisesti todella paljon vetoa liiville. Materiaali löystyy nopeammin ja olkainten säädöt eivät pysy paikallaan. Pahassa paikassa kaaret voivat lähteä todella nopeasti ulos ja katkeilla.
Liivien oikeaoppinen pukemistapa vaati hieman ”aamuista venyttelyä”.
– Ensin olkaimet kohdalleen, sitten kumarrutaan eteenpäin ja yritetään saada kaaret rinnan alle. Sitten sivutetaan kädet selän taakse ja laitetaan hakaset kiinni. Lopuksi rinnat nostetaan kuppiin kainalosta talteen.
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006060422.html
Tuota en kyllä ymmärrä miksi pitää kumartua. Ehkä päätee isompi rintaisten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten te saatte ne selän takana kiinni? Olen normaali 26v nainen, bmi 23 ja harrastan liikuntaa. En osaa hahmottaa miten saisin hakaset oikein kiinni kädet selän takana sokkona väännellen. Tosin en osaa myöskään letittää hiuksia taakse, onkohan näillä nyt yhteys..
Et taida saada myöskään selän takana käsillä toisistaan kiinni, molemmin päin?
Saan kädet selän takaa niin että ”halaan” kylkiäni. Olen tanssija, mutta en osaisi siellä takana napittaa nappeja tms. Ihan outo ajatus!
Kannattaa harjoitella, mutta mitenkäs avaat ne liivit? Tai jos haluat ottaa ne pois vaikka teepaidan alta? Joudutko riisumaan sen paidan ensin?
Otan olkaimet alas ja kädet niistä pois, sitten pyöräytän hakaset eteen ja avaan..
Itse avaan siis takaa, otan pois olkaimet ja vedän ne pois joko kaula-aukosta tai etualhaalta, mutta sinä siis joko vedät ne selän alaosasta? Eikä se ole hankalaa ottaa olkaimet pois ennen kuin liivit on avattu?
Siis vedän ne kaula-aukosta tai etupuolelta paidan alta, siitä takaosasta joka avaamishetkellä on edessä. Ei ole hankalaa, tosin en käytä kaarituellisia liivejä enkä niin tiukkoja mitä joidenkin näkee käyttävän, että ihan ihoon jää painaumat. Olen tosi pienirintainen ja käytän ns.”harjoitusliivin” tyylisiä vain tasoittamaan näkymiä paita päällä, en tiedä vaikuttaako liivimalli tähän.
Varmasti vaikuttaa ja varsinkin, jos sinulla olisi tiukka teepaita. Itse liiveillä ei ole merkitystä, koska nehän ovat silloin auki tai tietenkin jos niissä on suuret topatut kupit ja joudut pyrittämään ne sieltä takaa tiukan paidan alta ensin eteen ja sitten ylös tai alas. Kokeile ihan kokeeksi tuota minun tyyliä. Ensin siis takaa auki, sitten kädet olkaimista ja sitten vedät liivit ylös tai alas ja ulos. Mitenkäs toimii?
Johonkin 18 vuotiaaksi asti laitoin selän takana kiiinni. Sitten tajusin, että ne on paljon nopeampi laittaa edessä kiinni ja menee varmasti oikeisiin hakasiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten te saatte ne selän takana kiinni? Olen normaali 26v nainen, bmi 23 ja harrastan liikuntaa. En osaa hahmottaa miten saisin hakaset oikein kiinni kädet selän takana sokkona väännellen. Tosin en osaa myöskään letittää hiuksia taakse, onkohan näillä nyt yhteys..
Saan kädet selän takaa niin että ”halaan” kylkiäni. Olen tanssija, mutta en osaisi siellä takana napittaa nappeja tms. Ihan outo ajatus!
Kannattaa harjoitella, mutta mitenkäs avaat ne liivit? Tai jos haluat ottaa ne pois vaikka teepaidan alta? Joudutko riisumaan sen paidan ensin?
Otan olkaimet alas ja kädet niistä pois, sitten pyöräytän hakaset eteen ja avaan..
Itse avaan siis takaa, otan pois olkaimet ja vedän ne pois joko kaula-aukosta tai etualhaalta, mutta sinä siis joko vedät ne selän alaosasta? Eikä se ole hankalaa ottaa olkaimet pois ennen kuin liivit on avattu?
Siis vedän ne kaula-aukosta tai etupuolelta paidan alta, siitä takaosasta joka avaamishetkellä on edessä. Ei ole hankalaa, tosin en käytä kaarituellisia liivejä enkä niin tiukkoja mitä joidenkin näkee käyttävän, että ihan ihoon jää painaumat. Olen tosi pienirintainen ja käytän ns.”harjoitusliivin” tyylisiä vain tasoittamaan näkymiä paita päällä, en tiedä vaikuttaako liivimalli tähän.
”enkä niin tiukkoja mitä joidenkin näkee käyttävän, että ihan ihoon jää painaumat”
Niin eli ympärysmitaltasi liian suuria.
Liivini ovat kokoa S, ei niitä numero+kirjain-liivejä. Alan liikkeestä ostettu myyjän mittaamina. En suostuisi käyttämään mitään vaatteita muutenkaan, joista jää painauma ihoon, kammottava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etupuolella. Meneepähän varmasti oikeisiin hakasiin. Ihan sama onko mummomaista, kukapa pukeutumistani edes katselee.
N26
Mummomaisesta puheenollen: 1915 syntynyt mummoni piti liivejä aluspaidan päällä.
:o miksi ihmeessä?
Mormonit pukevat ensin paidan ja sitten vasta liivit.
Vierailija kirjoitti:
Räty kysyy asiakkailtaan lähes päivittäin, miten he pukevat rintaliivit päälleen. Usein tapa on väärä.
– Liivit pyöräytetään päälle, hakaset laitetaan edessä ja liivit käännetään toisinpäin. Tästä tulee luonnollisesti todella paljon vetoa liiville. Materiaali löystyy nopeammin ja olkainten säädöt eivät pysy paikallaan. Pahassa paikassa kaaret voivat lähteä todella nopeasti ulos ja katkeilla.
– Ensin olkaimet kohdalleen, sitten kumarrutaan eteenpäin ja yritetään saada kaaret rinnan alle. Sitten sivutetaan kädet selän taakse ja laitetaan hakaset kiinni. Lopuksi rinnat nostetaan kuppiin kainalosta talteen.
Tuota en kyllä ymmärrä miksi pitää kumartua. Ehkä päätee isompi rintaisten kohdalla.
Pffft I mulla kyllä ole vaikuttanut liivien kuntoon millään lailla, vaikka laitan edessä kiinni. Lempiliivit on varmaan yli vuotta vanhat. xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”enkä niin tiukkoja mitä joidenkin näkee käyttävän, että ihan ihoon jää painaumat”
Niin eli ympärysmitaltasi liian suuria.
Jos jää painaumia. Oli vaate kuin vaate, niin se on jo liian tiukkaa. Veri ei kierrä kunnolla. Hyväksyisitkö, että jonkun paidan ranteet olisivat niin tiukat, että niistä jää ranteisiin jälki? Entä housujen vyötärö? Entä kauluspaita? Kun otat kauluspaidan tai poolopaidan pois päältä kaulassa on punainen raita?
Edestä laitan Ei vaan onnistu takaa menemään oikeisiin hakasiin, ennemmin menee hermot. Edestä onnistuu hyvin ja nopeasti. Osaan kyllä avata ne takaa, mutta en sulkea. Hyvin mulla on liivit kestäneet tätä rääkkiä
Liian lihava, ei yllä kädet selän taa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
No siis ihan perus tuntoaistin avulla. Ei ole vaikeaa. Muistan, että äitini neuvoi minulle tämän pyöräytystavan ja väitti sen vähentävän liivien venymistä... No, oman kokemukseni mukaan se pyöräyttely vasta liivejä venyttääkin, varsinkin kun oikean kokoiset liivit ovat todellakin täysin ihon myötäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen normaali 35 v nainen, BMI 33. En ole koskaan tajunnut miksi ne liivit on niin vaikea laittaa selän takana kiinni. Ehkä se on vain tottumiskysymys, kun teini-ikäisestä/ lapsesta saakka on liivit pukenut tietyllä tavalla, ei tule mieleen muuttaa. Vaikeampaa minusta on se pyöräyttäminen ja asettelu. Suoraan ja helpommin ne saa päälle, kun laittaa selän takana kiinni. Ei se ole kovin vaikeaa, ottaa vain molemmilla käsillä hakasten puolista kiinni ja yhdistää.
Siis en ollut edes tiennyt että joku oikeasti tekee näin, mutta mulla tosiaan on hahmotushäiriö. Olen koko ikäni luullut sen vaikuttavan vain matematiikkaan ja kampausten tekoon, koska palikkatestit onnistuu ja neuropsykologi ei kysynyt miten puen rintaliivini. Koko ikänäni joukkueurheilussa en ole nähnyt pukuhuoneessa kenenkään tekevän näin. My mind is blown! T. Se jolle vastasit
Minusta taas moni tekee noin. Ensin peitetään rinnat ja sitten laitetaan liivit kiinni takaa. Ei tarvitse seistä rinnat paljaana montaa sekuntia muiden lähellä. Ja samalla tavalla ne myös avaa. Selän puolelta.
Mä en kyllä avaakaan selän puolelta, vaan pyöräytän eteen ja avaan. Jestas! Olenko minä siis se outo?
- edelleen sama
Joo, sä oot outo.
Teen molempia, mutta yleensä laitan edessä kiinni ja kiepautan. Ei kuitenkaan mikään ongelma tehdä toisinkin. Minulla on ainakin yhdet urheilurintsikat, jotka on helpompi kiinnittää näin. Ja jos hakaset jostain syystä aukeaa, tai muutan mieltäni kesken riisumisen ja joudun kiinnittämään hakaset uudelleen, kuun tietysti kiinnitän ne selän takana.
Selän takana, tietenkin. Ei ongelmia. N50
Aina selän takana. Ymmärrän kyllä ettei se kaikilta onnistu mutta jotenkin hullulta se tuntuu silti. Kun ei siinä ole mitään sokkona tunnustelemista, ne hakaset ovat aina samassa kohdassa, siellä ympärysnauhan päässä. Ei ne siellä mihinkään sinkoile tai pakene kiinnilaittajaa :D.
Takana laittaminen on helpompaa, nopeampaa ja hellempää liiveille.
En käytä ollenkaan. Toki mulla nyt on parit T-paitaliivit olemassa, lähinnä kesää varten.
N 49
Vierailija kirjoitti:
Kumartuminen on tärkeä isorintaisilla, mutta myös pienirintaisten olisi hyvä se tehdä. Näin rinta asettuu kunnolla kuppiin. Vielä parempi on jos liivien kiinnittämisen jälkeen asettaa kädellä kainalosta asti vetämällä sen rinnan kuppiin.
Selän takana. Helppoa. Ja mulla ei ole edes kovin liikkuvat olkanivelet. Ei ole koskaan mennyt juoponhakasiin.
Kyllä minulla kädet vielä taipuu selän taakse.
54 v
Bikinien yläosa se vasta hankala onkin. Ei ole hakasia vaan semmoiset muovihärpäkkeet, mitkä pitää saada toistensa loviin oikein päin.