Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ne sellaiset elämäntavoitteet oikein tulevat?

Tyhjästä on paha nyhjäistä
21.09.2020 |

Mistä ihmisten päähän tulee sellaisia jotain elämäntavoitteita? Jotain päämääriä, toiveita, haaveita. Jotain mitä elämältä haluaa, mitä tavoittelee, mitä kohti pyrkii. Miten aivot sellaisia oikein luovat? Miten niitä joillain ihmisillä on, mistä he niitä oikein kiskaisevat?
--
Jos ihmisellä on jotain mitä hän elämältä haluaa, niin hänen täytyy mennä jonnekin tekemään jotain. Hän ei voi jäädä vain kotiin makoilemaan, koska silloin hän ei saisi haluamiaan asioita.
Mutta jos ihmisellä ei ole mitään mitä hän elämältä haluaa, niin ei hänellä ole mitään syytä mennä minnekään tekemään mitään. Hän voi jäädä kotiin makoilemaan kunnes kuolee.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmiset keksii että ne haluaa lapsia?

Mistä ihmiset keksii minkä ammatin ne haluaa?

Mistä ihmiset keksii että ne on kiinnostuneita jostain, että ne tykkää jostain, että niillä on jotain arvoja sekä periaatteita?

Vierailija
2/7 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli elämäntavoitteina hyvä työpaikka, jossa viihtyä. Nyt olen sellaisessa, mielenkiintoinen työ, kivat työkaverit ja hyvä palkka. Hyvät henkilöstö edut, mm kerran vuodessa bonukset.

Hyvä parisuhde, jossa mies rakastava, huomioiva, turvallinen ja luotettava, tasa-arvoinen ja hyvä isä. Löysin sellaisen lopulta pitkään odotettuani (en huolinut huonoa), 28- vuotiaana.

Tavoitteena oli myös kaunis ja viihtyisä koti, ja sellaisen loin itselleni.

Tavoitteena oli myös kaksi lasta, jotka myös sain.

Nyt nelikymppisenä tavoite on terveellinen elämä ja sporttinen, hoikka ulkomuoto. Ja olen treenannut nyt 3 vuotta tavoitteellisesti 5 krt viikossa. Rasvaprosentti on 22% ja kroppa kaunis ja timmi. Saan spagaatin ja jaksan juosta 10 km. Syön terveellisesti ja elämäntavat terveelliset.

Aina olen tehnyt töitä haaveiden eteen. Haaveet on mahdollista saavuttaa kun pysyy terveenä ja jaksaa nähdä vaivaa haaveiden toteuttamiseen. Olen itse ollut aina ahkera ja kunnianhimoinen, nautin itseni haastamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmiset keksii että ne on kiinnostuneita jostain, että ne tykkää jostain, että niillä on jotain arvoja sekä periaatteita?

Fiksut tajuaa tämän. Kaikki on matrixissa ulkoa päin annettua.

Zinc

Muuten te olisitte tyhjiä tauluja ..

Vierailija
4/7 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te itse ole _mitään_ keksinyt. Kaikki on teille syötetty kuin heinä hevoselle.

Zinc

Vierailija
5/7 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksut tajuaa tämän. Kaikki on matrixissa ulkoa päin annettua.

Zinc

Muuten te olisitte tyhjiä tauluja ..

Tykkään sun matrix-viesteistä joita toisinaan tälle palstalle kirjoittelet.

Arvelen että tosiaan viittaat että tavalla tai toisella elämme jonkinlaisessa illuusiossa. Tuleeko tuo sana "matrix" ihan vain siitä leffasta vai jostain ihan muualta?

Arvelen että Platon tarkoitti jotakuinkin samaa kun kirjoitti kuuluisan Luolavertauksensa.

Freud sanoi että yllättävän monet ihmiset elävät illuusiossa jonka heidän omat aivonsa luovat. Freud taisi sanoa että omassa illuusiossaan elävät ihmiset ovat narsisteja.

Mutta tosiaan, jotkut muut psykologit taikka neurotutkijat saattaisivat sanoa että yksikään ihminen ei mitenkään voi elää todellisuudessa, koska mehän emme todellisuudesta mitään voi tietää - me voimme tietää vain sen mitä tietoisuutemme meille kertoo. Jos meidän kaikkien tietoisuus on jotenkin virheellinen, niin me kaikki elämme illuusiossa.

Nykypäivän "suurista ajattelijoista" mun yksi lemppareista on Neil deGrasse Tyson. Hänkin taitaa uskoa jonkinlaisen matrixin tai illuusion mahdollisuuteen, koska:

"Tyson on arvioinut, että maailmankaikkeus on 50 prosentin todennäköisyydellä jonkin korkeamman voiman tai sivilisaation tuottama simulaatio, jossa ihmiskunta elää." [ote wikipediasta]

Vierailija
6/7 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu tiesi jo etukäteen mitä se halusi että tällä elämänkierrolla tehdään. Vaikea tosin välillä ymmärtää miksi suunnittelin itselleni mitä suunnittelin.

Vierailija
7/7 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yritä vaikka miettiä että jos sulla olisi yksi vuosi elinaikaa jäljellä niin mitä asioita tekisit?

Tai kuvittele vaikka että ensi vuoden lopussa ajattelisit että tää on ollut elämäsi paras vuosi, niin mitä pitäisi olla tapahtunut jotta ajattelisit noin? Ne asiat, jotka tulevat mieleesi ovat sitä mitä haluat eli niitä lähdetään sitten työstämään tavoitteilla jne.

Jos ei tule yhtään mitään mieleen niin sitten osaa sanoa.