Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako virheellisiä tekstejä lääkärikäynnin jälkeen pyytää oikaisemaan?

Vierailija
06.03.2024 |

on näköjään kirjoittanut osin väärää tietoa terveyskeskuksessa, jo vastaanotolla jouduin pari kertaa korjaamaan kun sanoi esimerkiksi oireitani  väärin. Ja nyt on näköjään käynnistäkin kirjannut osin sellaista, mikä ei pidä paikkaansa. Muun muassa noiden oireideni kohdalla. Sinänsä asia ei ole vakava, eikä vaivani mikään henkeä uhkaava, joten ihan sama toisaalta. Hieman vaan ärsyttää kun koko käynti oli aika erikoinen, ehkä nuori tuore lääkäri kun ei oikein osannut auttaa, kenties kielimuuria, en saanut apua siihen mitä pyysin ja mitä olisin halunnut tutkittavan, mutta ihan muuhun asiaan laittoi sitten labraan lähetteen osin virheellisten päätelmiensä takia. Olankohautus. Muuten ei haittaa, mutta olisin halunnut apua vaivoihini toki kun haittaavat elämänlaatua.  Nyt joudun varmaan menemään samassa asiassa jonnekin toisaalle.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kuin itsekin sanoit, olisin sitä mieltä että korjauttaa kannattaa lähinnä siksi jos vaikuttaa tulevaan hoitoon. Ainakaan itse en ole muuten jaksanut vaivautua. 

Vierailija
2/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuota juuri mietin. muuten ihan sama, mutta kun vaivani on pitkittynyt muutenkin niin on tylsää jos joudun sen kanssa jatkossakin asioimaan ja sitten vanhoissa teksteissä asiaan liittyen on väärää infoa. toki voinhan sanoa aina itse että teksti ei sitten pidä paikkaansa, jos siihen nyt joskus on tarvetta palata. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytä oikaisua tietenkin. Jatkossa sitten kannattaa kirjoittaa oireet paperille ja antaa se paperi lääkärille. Itse teen niin, koska kärsin lievästä vastaanottokammosta ja pää tyhjenee usein siellä ja ummasti lääkäri aina tuntuu innokkaasti kysyvän, että saako he pitää paperin, kun ei tarvitse sitten hänenkään muistin varassa mitään kirjata.  Aina on kirjaukset menneet tuolloin oikein.

Vierailija
4/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt oikaisupyyntöjä.

Yhdestä lääkäristä olen tehnyt myös valituksen, kun tämä toistuvasti kirjasi väärin ja sen lisäksi kirjaukset olivat ruotsiksi. Puhun ruotsia, mutta äidinkieleni on suomi. Joten totta kai mua koskevat asiat Omakannassa pitää olla suomeksi.

Vierailija
5/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdestä lääkäristä olen tehnyt myös valituksen, kun tämä toistuvasti kirjasi väärin ja sen lisäksi kirjaukset olivat ruotsiksi. Puhun ruotsia, mutta äidinkieleni on suomi. Joten totta kai mua koskevat asiat Omakannassa pitää olla suomeksi.

ne voi pyytää kääntämään suomeksi. lääkärillä on oikeus kirjata ne omalla äidinkielellään. Tulee vähemmän virheitä ja hoitosi onnistuu paremmin niin.

Vierailija
6/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin akuuttiajalla terveyskeskuksessa ja olisin kaivannut apuja unettomuuteen. Ensimmäistä päivää töissä oleva ei kanta suomalainen lääkäri määräsi vuoden mielialalääkityksen ja kirjoitti diagnoosiksi pysyvä ahdistus ja masennus. Lääkäri ei itse edes kertonut mitä kirjoitti tietoihini vaan huomasin sen vasta myöhemmin  itse. Sain nähdä kovasti vaivaa, että sain pysyvät diagnoosit poistettua ottaen yhteyttä kyseiseen terveyskeskukseen. Lääkitystä en tietenkään aloittanutkaan. 

Vierailija
7/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaisessa tapauksessa lääkäristä tarvitse tehdä valitusta, vaan siitä, että kirjaukset on potilaan mielestä väärin. sitten erikseen vain pyytää kijrausten kääntämistä suomeksi.

Vierailija
8/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pyytä oikaisua tietenkin. Jatkossa sitten kannattaa kirjoittaa oireet paperille ja antaa se paperi lääkärille. Itse teen niin, koska kärsin lievästä vastaanottokammosta ja pää tyhjenee usein siellä ja ummasti lääkäri aina tuntuu innokkaasti kysyvän, että saako he pitää paperin, kun ei tarvitse sitten hänenkään muistin varassa mitään kirjata.  Aina on kirjaukset menneet tuolloin oikein.

Minä kirjoitin noin puoli A 4 arkille ranskalaisin viivoin selkeästi oleellisimmat oireet ja tehdyt tutkimukset ja hoidot ja lääkkeet ja perussairauteni kuuluisalle ortopedille (orava)

Ei lukenut lappua, vaan kyseli. Hyvin ärsyttävää. Olis ensin voinut lukea lapsen ja sitten kysell, kun kysyi juuri niitä asioita, jotka olin hyvin harkitusti ja täsmällisesti kirjannut. Kysyi ne samat asiat. 

Vierailija
9/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ne voi pyytää kääntämään suomeksi. lääkärillä on oikeus kirjata ne omalla äidinkielellään. Tulee vähemmän virheitä ja hoitosi onnistuu paremmin niin.

Ai jaa. Siis vaikka venäjäksi, jos se on lääkärin äidinkieli. En usko. 

Vierailija
10/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin akuuttiajalla terveyskeskuksessa ja olisin kaivannut apuja unettomuuteen. Ensimmäistä päivää töissä oleva ei kanta suomalainen lääkäri määräsi vuoden mielialalääkityksen ja kirjoitti diagnoosiksi pysyvä ahdistus ja masennus. Lääkäri ei itse edes kertonut mitä kirjoitti tietoihini vaan huomasin sen vasta myöhemmin  itse. Sain nähdä kovasti vaivaa, että sain pysyvät diagnoosit poistettua ottaen yhteyttä kyseiseen terveyskeskukseen. Lääkitystä en tietenkään aloittanutkaan. 

Ihanko tosi menit unettomuuden vuoksi akuuttiajalla terveyskeskukseen? Tuo nyt oli täysin hoitoajan väärinkäyttöä!!

Vierailija
11/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he korjaa, he kirjoittavat kuten itse haluavat. Tätä samaa tehdään kaikkialla, aivan kammottavaa sanojenkin vääntelyä. Pitäisi henkilökuntaa pistää uusiksi koko sosiaalialalla. Ei mitään järin äkykästä porukkaa ja jos tietoisesti manipuloidaan asiakkaiden tietoja valheellisiksi niin eikös ole jo aika sairasta?

Vierailija
12/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa vaan englantia. Se on tulevaisuuden kieli sen kahvilaketjun mukaan. Vain juntit eivät osaa asioida englanniksi. Kuulemma. Näille ikinä ei vaan tule mieleen että mitä sitten kun se lääkäri ei osaa mitään kieltä kuin omaansa. 

Vierailija
13/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan kuin itsekin sanoit, olisin sitä mieltä että korjauttaa kannattaa lähinnä siksi jos vaikuttaa tulevaan hoitoon. Ainakaan itse en ole muuten jaksanut vaivautua. 

Pointti on se että EI NE KORJAA VAIKKA PYYDÄT. Kukaan ei ota vastuuta missään ja tämä pätee aivan kaikkialla missä asioitkin.

Vierailija
14/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä mitään oikeutta kirjata tietoa muulla kuin potilaan äidinkielellä suomella tai ruotsilla kun Suomessa ollaan. Sitä varten Omakanta juuri on, että näkisi kirjaukset. 

Vierailija
15/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä potilaat eivät siitä lääketieteellisestä puolesta ymmärrä mitään, mutta jos on vaikka kirjattu, että lapsuudessa vesirokko vuonna 1980 vaikka olikin 1981, niin kovalla tohinalla vaaditaan korjausta. Se korjaus on aika suuritöinen homma eikä takuulla vaikuta mihinkään potilaan hoitoon, mutta periaatteessa pitää vaan valittaa.

Vierailija
16/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin tuota juuri mietin. muuten ihan sama, mutta kun vaivani on pitkittynyt muutenkin niin on tylsää jos joudun sen kanssa jatkossakin asioimaan ja sitten vanhoissa teksteissä asiaan liittyen on väärää infoa. toki voinhan sanoa aina itse että teksti ei sitten pidä paikkaansa, jos siihen nyt joskus on tarvetta palata. ap

Tätä saa kyllä tehdä, sanoa että ei pidä paikkaansa ja saa korjailla kyllästymiseen asti näille typeryksille niitä kirjauksia. Sitten monet vielä vääntelevät naamojansa tyhminä että "ai siis ei olekaan näin?" ja kummastelevat. Ihan pipipäistä sakkia, ei mene perille yhtään mikään asiapuhe eikä mikään muukaan. Sanopas yksi kovempi sana ja olet kaikkien mustalla listalla loppuelämäsi. Turhakkeita täynnä koko paskalaitos.

Vierailija
17/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt luulekaan että silläkään tavalla asiat menevät kuten kuuluu.

Vierailija
18/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoituksia suoraan, ei ne valitukset ole koskaan auttaneet. Mitenköhän saisi Suomessa asiallista hoitoa sekä kohtelua.

Vierailija
19/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä? Sitten molemmilla kielillä, hyvänen aika. 

Vierailija
20/62 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoituksia suoraan, ei ne valitukset ole koskaan auttaneet. Mitenköhän saisi Suomessa asiallista hoitoa sekä kohtelua.

Kerrotko vielä, mikä tautisi on jäänyt Suomessa hoitamatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi