Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä rahamäärä aiheuttaa paniikin?

Vierailija
21.11.2013 |

Mieheni oli eilen ihan paniikissa kahdeksan aikaan illalla kun tilillään oli noin 400€ rahaa ja perjantaina taas tilipäivä..Riitahan siitä tuli, kun kehtasin nauraa..Hänellä ei ole mitään sellaista välttämätöntä menoa juuri tänään, etteikö se 400€ riittäisi...Mikä summa saa sinut paniikkiin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 10:26"]

Mieheni oli eilen ihan paniikissa kahdeksan aikaan illalla kun tilillään oli noin 400€ rahaa ja perjantaina taas tilipäivä..Riitahan siitä tuli, kun kehtasin nauraa..Hänellä ei ole mitään sellaista välttämätöntä menoa juuri tänään, etteikö se 400€ riittäisi...Mikä summa saa sinut paniikkiin?

[/quote]

Jos on alle 5000eur tilillä niin on jo aika paniikki kun ei ole puskuria. Olen nuori, mutta normaalisti on yli kymppitonni ja sitten laitan iän ja tulojen kasvaessa enemmän rahaa säästöön tai sijoitan suoraan osakkeisiin.

Vierailija
2/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eksääni eron jälkeen ja hän valitteli, että käyttötilillä on alle 500e, hirveää tätä rahanmenoa. Onneksi palkka oli tulossa seuraavalla viikolla.

Olin hiljaa. En viitsinyt sanoa että tajuatko kusipää kenelle puhut. Tule sitten sanomaan, kun säästötilillä on 50e, tili tulee kuun lopussa ja visa notkuu jo valmiiksi.

Mulle ei aiheuta pankkitilin nollasaldo enää paniikkia. Sitten mennään ilman rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on laskut maksettu ja pakkasessa on ruokaa, on ihan sama paljon tilillä on, pääasia on että plussalla on.

Mulla on vähän kultakoruja ja jonkin verran suomalaista lasia, jotka saa aika helposti realisoitua, jos joku paniikki tulee.

Vierailija
4/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä mikään, paitsi siinä vaiheessa kun tili on nollilla ja tulee akuutti hätä. Muuten tyhjä tilikään ei aiheuta paniikkia.

Vierailija
5/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoina markka-aikoina rehvasteltiin, että ei hätää kun pankkitilin saldossa on vielä 4 numeroa. Joo, 72,45 markkaa. Onneksi niistä ajoista on aikaa, ja nettipankin "säästöt ja sijoitukset" näyttää lukemaa 142 555,80 euroa. Mutta ei ollut paniikkia silloin, ei ole nyt. Taitaa olla luonnekysymys.

Vierailija
6/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilit on aina tyhjät ennen tilipäivää, ei tule mitään paniikkia koskaan. Se on pakko vaan aina jotenkin sumplia asiat jotenkin. Minullahan ei tilipäivää edes ole kun olen ollut pitkään työttömänä, mutta onneksi miehelle tulee tili niin aina jotenkin selvitään.

Vierailija
7/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötili saa näyttää nollaa, mutta jemmatilillä on syytä olla edes tonni.

Juuri viime viikolla hajosi sekä tv että tiskikone, kiva kun voi käydä vain ostamassa uudet, miettimättä sen enempiä.

Vierailija
8/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 12:00"]

Opiskelijoina markka-aikoina rehvasteltiin, että ei hätää kun pankkitilin saldossa on vielä 4 numeroa. Joo, 72,45 markkaa. Onneksi niistä ajoista on aikaa, ja nettipankin "säästöt ja sijoitukset" näyttää lukemaa 142 555,80 euroa. Mutta ei ollut paniikkia silloin, ei ole nyt. Taitaa olla luonnekysymys.

[/quote]

On eri asia olla opiskelijana täysin varaton kuin lapsiperheellisenä. 

Itselleni vähävaraisuus on vielä aika suhteellisen uusi juttu (jos opiskeluaikoja ei oteta huomioon), joten menen hieman paniikkiin kun tilillä on alle 20€ ja palkkapäivään on viikko. 

Vierailija
9/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas teil on rahaa!!!! Useempi kuukaus menty niin et tili tuli tili meni...et ei kyl oo puskureit ku autossa

Vierailija
10/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iskee jonkinlainen ahdistus, kun tilillä on alle 200e, jos kuukautta on vielä reilusti jäljellä. Vaikka oikeasti mulla on myös säästötilillä muutama satanen, joten ihan aiheetta ahdistun. En vain haluaisi elää kädestä suuhun vaan mielummin säästää aina edes sen 50e.

Vierailija
11/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule paniikkia, Visa on pelastanut tiukoista paikoista, vaikka yleensä pyritään siihen, ettei yksinkertaisesti osteta enää mitään, jos ei ole rahaakaan, oli sitten jäljellä viikko tai kaksi. Syödään rippeetkin kaapeista. Totta kyllä, hieman eri asia olla opiskelija kuin pyörittää isoa taloutta varattomana, myös menot ovat silloin ihan toista luokkaa. 

Vierailija
12/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miten aikuisilla työssäkäyvillä voi olla rahat lopussa? Aika iso osa täällä ei ole enää mitään opiskelijoita, joten miten talous voi olla noin huonolla tolalla? Luulisi ahdistavan...

Vierailija
13/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 12:44"]

Ihmetyttää miten aikuisilla työssäkäyvillä voi olla rahat lopussa? Aika iso osa täällä ei ole enää mitään opiskelijoita, joten miten talous voi olla noin huonolla tolalla? Luulisi ahdistavan...

[/quote]

Peukutin vahingossa, vaikka piti vain vastata viestiin. 

Meillä rahat on lopussa, koska perheessä on vanhemmista vain toinen työelämässä ja toinen opiskelee. Kaikki eivät saa paljon palkkaa tai lapsia on enemmän kuin yksi.

Vierailija
14/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee alle 10 000 e. Se summa on pakko olla. Aina. Työttömällä.

Vierailija
15/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka! Monet jutut voi sekoittaa aikuisen talouden, työttömyys, sairaudet, opinto-, äitiysvapaat yms.

Vierailija
16/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun miehellä paniikki vastaavassa tilanteessa kuin ap:n miehellä. Eilen mainitsin miehelle että mulla on kaks euroo tilillä ja ens tiistai tulee vasta lapsilisä, siirsi onneksi sitten minulle rahaa. Lähinnä tuo kaks euroo oli masentava, ei paniikkia koska miehellä aina sen verran rahaa että pärjätään.

Vierailija
17/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 12:53"]

No mun miehellä paniikki vastaavassa tilanteessa kuin ap:n miehellä. Eilen mainitsin miehelle että mulla on kaks euroo tilillä ja ens tiistai tulee vasta lapsilisä, siirsi onneksi sitten minulle rahaa. Lähinnä tuo kaks euroo oli masentava, ei paniikkia koska miehellä aina sen verran rahaa että pärjätään.

[/quote]

Ja itse olen siis hoitovapaalla, kun joku tuolla sanoi että iso osa täällä ei ole enää opiskelijoita. Hoitovapaalla saa vähemmän tukia kuin opiskelijana.

Vierailija
18/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan ahdista vaikka tili olisi tyhjä, kunhan on ruokaa, bensaa ym. tarpeellista seuraavaan tiliin saakka. Näin käykin lähes joka kuukausi, haluan tehdä 50% työaikaa, jotta pystyn olemaan enemmän kotona lasten kanssa mutta puolikas palkka riittää vähän rimaa hipoen. Vuodenvaihteesta alankin tehdä 75% työaikaa, niin tulee taas vähän enempi rahaa. Miehen tili menee samaten joka kuukausi tyhjäksi.

Harvoin kuitenkaan tulee sellaisia täysin yllättäviä rahanmenoja, jotka todellakin olisi maksettava juuri sillä sekunnilla, kun tili on tyhjä. Äärimmäisessä hädässä voisin lainata vaikka äidiltä. Lähinnä tulee mieleen, että jos vaikka lemmikille sattuisi jotain, eläinlääkäristä harvemmin pystyy saamaan laskua, lähes kaikkialta muualta kyllä.

Olisihan se kiva, jos olisi säästöjä kuten ennen. Minulle muuten kertyi opiskeluaikana säästöjä, vasta nyttemmin perheellisenä omakotiasujana on tili tyhjentynyt.

Mutta mihin te noita useiden tuhansien puskurirahastoja arvelette tarvitsevanne? Ei niillä pitkään elä kuitenkaan, jos tulot putoavat radikaalisti, vaan joka tapauksessa olisi tehtävä sitten jotain pitkäaikaisratkaisuita.

Vierailija
19/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys. Mulle aiheuttaa ärsytyksen se, että tilillä on alle 200€. Toisaalta paniikkia ei synny, koska säästötilillä katetta piisaa...

Vierailija
20/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies stressaa, kun tilillä on enää 5000 €. Palkka tulee huomenna.

Itselläni on 80 € tilillä, huomenna pikkujoulut. Lapsilisä tulee sitten tiistaina.

Ollaan me ihmiset niin erilaisia. Toivoisin, että itselläni olisi rahaa mistä säästää, mutta ei ole. Olisi pitänyt opiskella.