Todella huonoa asiakaspalvelua eräässä pikaruokalassa
Asioin kyseisen Ravintolan autokaistalla. Tilasin yhden hampurilaisaterian, yhden hampurilaisen ja jäätelön. Myyjä kysyi otanko aterian isompana, ja otin.
Luukulla maksoin, sain ruoat, lähdin ajamaan kotiin.
Kotona huomasin, että tilaamani hampurilainen puuttui kokonaan ja ateriakin oli normaalikokoinen. Soitin välittömästi ko. Ravintolaan. Tilauksen vastaanottanut henkilö vastasi. Hän pahoitteli ja tarjosi korvaukseksi jäätelöä.
Siis en olisi saanut tilaamiani tuotteita lainkaan!
Sanoin että nyt ei taida pelkkä jäätelö riittää, saisinko esimiehesi puhelimeen. Odotin puhelimessa 10min, jonka jälkeen tuli vastaus että hänellä on kiire. Sanoin että tulen käymään tänään tai huomenna.
Menin seuraavana päivänä, jolloin pääsin juttusille vuoropäällikön kanssa. Hän totesi että saan korvaukseksi ihan ateriana sen tilaamani hampurilaisen. Kerroin että olen sen jo lähestulkoon itse maksanut, kun sain aterian normaalikokoisena. En miutenkaan enää halua asioida ko. Ketjun liikkeessä, joten pyysin ketjun lahjakorttia. Tämän jälkeen vuoropäällikkö lähti hakemaan ravintolapäällikköä, joka oli juuri lähtenyt. Tämän jälkeen hän soitti hänen peräänsä, lahjakorttia ei voitu antaa koska sitten raha menisi toiselle ravintoloitsijalle. Totesin että saa mennäkin, koska tämä ravintoloitsia ei selvästi ole kiinnostunut liikkeensä hoidosta (jatkuvasti puuttuvia tuotteita). Sanoin etten ole varmasti ensimmäinen jolta saatte tällaista palautetta, johon vuoropäällikkö vastasi että en olekaan.
Pyysin saada ravintolapäällikköä langan päähän. Numeroa ei voitu antaa (en sitä tosin kysynytkään) eikä soitto enää onnistunut, mitta pystyin jättämään soittopyynnön. No, jätin yhteystietoni ja minulle sanottiin että ravintolapäällikkö soittaa minulle seuraavana päivänä (viime lauantaina). Nyt on menossa torstai, eikä soittoa ole kuulunut. Eilen pistin palautetta heidän internet-sivujen kautta.
Jos soittoa ei tänään kuulu, ajattelun mennä käymään paikan päällä taas huomenna.
Mitä mieltä olette, vaadinko kohtuuttomia? Valitanko turhasta? Olenko luokkaa ilmapalloisä?
Kommentit (64)
Suomalainen, virkamiehiä/herroja/lääkäreitä ja pappeja pokkuroiva metsäläinen on tottunut apeasti olkiaan kohauttaen toteamaan että taaspa huijattiin vaan eipä viitsi valittaa. Itse olen pitänyt käytäntönä sitä että jos jostain maksan niin tavara ja palvelu pitää olla sitä mitä annetaan ymmärtää. Yksinkertaista vai mitä ?
Jos ja kun joudun etsimään vastuullisia, ajelemaan resuja kodinkoneita huoltoon/kauppaan, soittelemaan puheluita virheen selvittämistä varten niin aina olen veloittanut kuluni. Kuluttajansuojalaki määrittelee selkeästi mihin korvauksiin olemme oikeutettuja, aloittajan jutussa esimerkiksi on oikeus veloittaa bussimatkan hinta menopaluuna hampparipaikkaan asian selvittelyä varten. Mihinkään ekstraan,vaikkapa lahjakorttiin toiseen ketjun raflaan ei sensijaan ole oikeutta. Tässä tapauksessa, lahjakortti uuteen ateriaan samaan paikkaan, sekä bussikulut.
- esimerkkinä lopuksi ; ostat navigaattorin, se särkyy = myyjäliike tulee noutamaan sen kotoasi ja palauttaa kotiisi TAI maksaa matkakulusi (bussitaksa, jos maaseutua niin kilsakorvaus).
- 3 vuotta vanha astianpesukone särkyy, "takuu" ummessa = myyjä hoitaa kotiin veloituksettoman korjaajan, tai maksaa kuljetuskulut ( kilsakorvaus) mennen ja tullen kun roudaat koneen pajalle peräkärryllä. Miten niin ilmainen korjaus ? No kun koneen pitää kestää viisi vuotta, oletettavissa oleva kestoikä.
Viimeinen esimerkki ; Hesari mainostaa Prismassa olevan erittäin edullisia valaisimia, menet paikalle ja valaisimet loppu. Kauppa maksaa matkakulusi bussitaksalla koska ilmoituksessa ei ollut mainintaa "20kpl erä" tms rajoitusta.
Jokainen voi toimia kuten haluaa, en näe mitään järkeä siinä että asiakas "antaa anteeksi" lakiin perustuvan oikeutensa, eihän kauppiaskaan anna sinulle mitään ylimääräistä, tuossa hampparibaarissakaan tuskin jaellaan sillointällöin ylläriextrana ylimääräisiä hampurilaisia. Joskus hiukan hymyilyttää tällaiset "mitä valitat" kommentoijat, ressukoita hyväksikäytettyjä ihmisiä joille kauppias nauraa takanapäin.
Hei taas!
Kävin siis ketju x:ssä, ja pyysin lahjakorttia samaiseen ketju x:ään, enkä mihinkään ketju y:hyn. Toivottavasti se selvisi nyt. Kuvittelisin, että ravintola antaa mielummin lahjakortin entä rahat takaisin - näinhän raha pysyy ketjun sisällä.
Ravintolapäällikkö soitti äskettäin, ja hän lähetti minulle lahjakortin postissa. Olen tyytyväinen.
Ja kyllä, meillä syödään välillä roskaruokaa. Teinit tykkää, ja mitäpä minä olen siihen sanomaan. Itse voidaan syödä jotain muuta. Mutta arvatkaapa mikä sota ja huuto syttyi kun vaan toiselle teinille oli hamppari. Hyvä että saatiin asia nyt korjattua.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 17:53"]
Hei taas!
Kävin siis ketju x:ssä, ja pyysin lahjakorttia samaiseen ketju x:ään, enkä mihinkään ketju y:hyn. Toivottavasti se selvisi nyt. Kuvittelisin, että ravintola antaa mielummin lahjakortin entä rahat takaisin - näinhän raha pysyy ketjun sisällä.
Ravintolapäällikkö soitti äskettäin, ja hän lähetti minulle lahjakortin postissa. Olen tyytyväinen.
Ja kyllä, meillä syödään välillä roskaruokaa. Teinit tykkää, ja mitäpä minä olen siihen sanomaan. Itse voidaan syödä jotain muuta. Mutta arvatkaapa mikä sota ja huuto syttyi kun vaan toiselle teinille oli hamppari. Hyvä että saatiin asia nyt korjattua.
[/quote] Tuskin sillä ketjulle on mitään merkitystä, kummasta ravintolasta sä tuotteen ostat. Mutta niille yksittäisille liikkeille (ketjun sisällä) on merkitystä, antaako ruoka omasta ravintolasta (omakustannehintaan) vai "ostaako" naapuriravintolasta (sillä antamallaan lahjakortilla) täyteen hintaan .
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 17:19"]
Ap:han kinusi sitä lahjakorttia eri ravintolaan, koska tästä kammottavia traumoja aiheuttaneesta mokasta johtuen ei enää koskaanikinä halua ko. ravintolaan astua.
Kukaan ei puhunut siitä, etteikö lafka voisi antaa lahjakorttia omaan ravintolaansa, josta ap voisi sitten hakea rasvaeineksensä sitten kun nälkä yllättää.
[/quote]
Aivan sama minne on kinunnut sitä lahjakorttia. Olisihan se hinnan palautus toiminut samalla tavalla sinne "eri ravintolaan". Eiköhän miltä tahansa lafkalta saa lahjakortit vain saman ketjun ravintoloihin ja eiköhän lahjakortti ole yritykselle paljon edullisempi kuin antaa sama rahana.