Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi roikut peräpuskurissani, vaikka ajan rajoituksen mukaan?

Vierailija
20.11.2013 |

Että voi ottaa päähän autoilijat, jotka ajavat kiinni peräpeilissä. Ajan itse aina rajoitusten mukaan kaupunkialueella ja ihmettelen, mitä nämä pellet (99 % miehiä) oikein ajattelee.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aina ylinopeuteen pyrkivillä hermot kestä nopeusrajoituksen mukaan ajavia niin kannattaa luopua ajokortista tai ainakin jättää oma auto kotiin.

Vierailija
82/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajat mittarin mukaan niin ajat alle nopeusrajoitukset. Laki sanoo, että mittari ei saa näyttää liian suurta nopeutta, joten ne säädetään varmuuden vuoksi näyttämään liian pientä.

Mulla esim 80 nopeudessa mittari näyttää 6 km/h liian alhaista nopeutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan bensat kyllä omalla rahalla, joten silloin ajetaan mahdollisimman hitaasti ja taloudellisesti turväväliä pitäen.

Motarilla ajan yleensä 90 niin bensaa säästyy.

Pikkutiellä 70-80 ja ylämäissä nopeus laskee aina, koska kaasua en paina yhtään ettei kulutus nouse.

Ohi voi ajaa jos haluaa maksaa turhasta kulutuksesta.

Vierailija
84/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa ku kilo paskaa noudattaa jotain nopeusrajotuksia eli ajan miten huvittaa joten rajotusten mukaan ajavat voivat mun puolesta ajaa vaiks seinään päin!!! :-D :-D :-D

Vierailija
85/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma ettei nopeusmittaria saada näyttämään tarkkaa nopeutta, autoissa on nykyään vaikka mitä tutka, gps, ym. hilavitkutinta.

Vierailija
86/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:48"]

No ajakaa vielä hitaammin. Siitäs saavat perseessäroikkujat! 

Tätä menetelmää minä käytän. Lasken nopeutta ja ajan TASAN nopeusrajoituksen mukaan silloin, kun joku on liian innokas perseessäroikkuja. Jarruvalot rupeavat myös vilkkumaan (en siis varsinaisesti jarruta, niin että vauhti hidastuisi).

Näiden vihjeiden jälkeen useimmat ymmärtävät. Saavat vapaasti mennä ohi, jos haluavat, mutta perseessä ei tarvitse roikkua.

Mun tuttu laittoi kerran dekkarin muistiin ja kävi yöllä raaputtamassa auton kylkeen syvät naarmut kun edellä oleva näin teki. Kannattaa aina miettiä että teillä liikkuu on kaikenlaista porukkaa

Vierailija
87/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska luultavasti ajat paljon alle nopeusrajoituksen ja silti painat jarrua jokaisen kameratolpan kohdalla. Kun näitä tulee eteen kymmeniä päivässä, niin jossain vaiheessa vaan palaa hihat.

Tieliikenne ei sovi huonohermoisille.

Vierailija
88/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluan tietää. VASTATKAA!

Ajan aina 5-10 km/h ylinopeutta. 

Silti perässäroikkujia riittää ja kaikkein hulluinta - moottoritiellä.

Ikään kuin ohitusmahdollisuutta ei olisi.

Nämä perässäajajat eivät vain osaa ajaa. Muuta syytä en keksi.

Olin kerran yhden tällaisen tollukan kyydissä ja ohitti aina edelläolijat puskuria hipoen.

Imussa säästyy bensaa.

Vierailija
89/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia tehokas auto, niin ei tarvii roikkua. Jos joku ajaa selvää alinopeutta, niin mä ohitan vaikka ei olisi edes kiire. Nämä alinopeutta ajavat aiheuttavat liikenteessä jatkuvasti vaaratilanteita huonolla ajotaidolla, enkä halua olla lähellä kun esim talvella auto karkaa käsistä.

Vierailija
90/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino anarkisti kirjoitti:

Kiinnostaa ku kilo paskaa noudattaa jotain nopeusrajotuksia eli ajan miten huvittaa joten rajotusten mukaan ajavat voivat mun puolesta ajaa vaiks seinään päin!!! :-D :-D :-D

Pakko ajaa rajoitusten mukaan kun seuraavaksi lähtee kortti.

Vierailija
91/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:48"]

No ajakaa vielä hitaammin. Siitäs saavat perseessäroikkujat! 

Tätä menetelmää minä käytän. Lasken nopeutta ja ajan TASAN nopeusrajoituksen mukaan silloin, kun joku on liian innokas perseessäroikkuja. Jarruvalot rupeavat myös vilkkumaan (en siis varsinaisesti jarruta, niin että vauhti hidastuisi).

Näiden vihjeiden jälkeen useimmat ymmärtävät. Saavat vapaasti mennä ohi, jos haluavat, mutta perseessä ei tarvitse roikkua.

Mun tuttu laittoi kerran dekkarin muistiin ja kävi yöllä raaputtamassa auton kylkeen syvät naarmut kun edellä oleva näin teki. Kannattaa aina miettiä että teillä liikkuu on kaikenlaista porukkaa

No parempi varmaan, että se ressukka käy naarmuttamassa autoa kuin ajaa perseeseen kovassa nopeudessa, jos ottaa noin pahasti egon päälle. Kuulostaa tyypiltä, johon ei auta edes turpaan veto.

Vierailija
92/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä sakot turvavälin jättämisestä. Ilmeisesti olet nukkunut autokoulussa kun puhuttiin turvaväleistä ja ei ole mitään 1.5 m.

Vierailija
93/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman ilmiön. Tiedän mittarini valehtelun, käytän vakionopeussäädintä aina, kun mahdollista, ajan 5 km/h yli, jotta höyrypäät ei hermostu ja silti usein on joku kiinni puskurissa ja siis niin lähellä, ettei valoja edes näy. En suostu ajamaan suurempaa ylinopeutta. Mittarini näyttää 60 nopeusrajoituksella jo 70 km/h ja tiedän ajavani jo ylinopeutta. Miksi siis ajat kiinni  takapuskurissani? En rupea ajamaan kovempaa, joten vaarannat oman ja minun lasteni turvallisuuden ( istuvat takapenkillä) ihan vain siksi, kun hermosi eivät pidä liikenteessä.

Olet veltto ja saamaton paska. Kukaan ei viitsisi odotella nyhjäämistäsi.

Vierailija
94/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kysyä tässä sellaista, että miksi pitää aina päästä moposta/skootterista tai moottoripyörästä ohi? Kolmenkympin alueelle kun takuulla ajan kolmeakymppiä (nopeusnäyttö vahvistaa asian)  kaksipyöräisellä, niin joka jumalan kerta sieltä tulee joku ohi, yleensä useampikin. Miksi? 

Vierailija
95/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä teidän ajotavassanne JOTAIN vikaa on, koska minä vietän helposti pari tuntia päivässä aikaa auton ratissa, mutta silti en muista että kukaan olisi koskaan roikkunut peräpuskurissa kiinni.

Sulla ei sitten ole taustapeiliä ollenkaan ettet näe niitä tai ajat aina vähintään 150 km/h. Näin on marjat. Mun työmatka on 35 km suuntaansa ja takuuvarmasti joka kerta joku takiainen tulee roikkumaan vaikka olisi tyhjää tietä mennä ohi. Ja ajan aina cruise päällä +10 rajoituksen yli. Toisia vaan ei pitäisi päästää rattiin ollenkaan.

Vierailija
96/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää samat alinopeusnyhveröt ei osaa edes lähteä liikennevaloista. Kun vihree syttyy, niin menee ainakin 5 sekuntia ennen kuin auto edes liikahtaa. Viiteenkymppiin kiihdyttämiseen menee ainakin puoli kilometriä!

Vierailija
97/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva peppu sulla, ajokkimies. tolla vieressä ei oo.

Vierailija
98/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs ohitat, kun nykyautot on näitä litran koneella olevia ekomalleja. Niillä ajellaan kiltisti jonossa eikä ohitella. 

Jos sen oikean moottorin haluaa autoon niin kuvetta pitää kaivaa ja paljon. 

Vierailija
99/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa jo vähitellen modernit autot joissa adaptiivinen vakionopeudensäädin. Se pitää autosi automaattisesti sopivan turvavälin etäisyydellä edessä ajavasta ja sovittaa nopeuden sen nopeuteen.

Stressi vähenee 100% kun vain antaa auton viedä eikä koko ajan tarvitse kytätä sen edessä ajavan nopeuden muutoksia.

Mitäpä hyötyä siitä on kun säätö on kuitenkin minimissään? Jostain autoarvostelusta luin, että säädön pisin arvo muistutti etäisesti turvaväliä. Muut oli ihan liian lähellä.

Vierailija
100/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa teistä "m-m-mutta kun minä ajan rajoitusten mukaan" ajaa niin, että mittarissa on vaikka tasan se 80. Renkaista riippuen todellinen nopeutenne tässä tilanteessa on 71-76, joka on tosi paljon alle sen sallitun. Lisäksi moni haluaa ajaa sakkorajalla, eli sen verran yli sallitun ettei tule sakkoja. Tällöin ajatte vielä sen verran liikenteen muuta virtaa hitaampaa tulppana.

Ihan rohkeasti siis gps mukaan ja tarkastakaa se todellinen nopeutenne, niin tämäkin mysteeri selviää. Itselläni on aina vakkari +11 kmh rajoitukseen nähden, jolloin todellinen (mitattu) nopeus on vaikka 80-alueella 85.

Toki on aina niitä, jotka haluaisivat aina mennä kovempaa eivätkä kuitenkaan uskalla ohittaa. Niiden kohdalla itse väistän pysäkille/risteykseen mahdollisuuksien mukaan, koska se roikkuja stressaa omaa ajoani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi