Miksi roikut peräpuskurissani, vaikka ajan rajoituksen mukaan?
Että voi ottaa päähän autoilijat, jotka ajavat kiinni peräpeilissä. Ajan itse aina rajoitusten mukaan kaupunkialueella ja ihmettelen, mitä nämä pellet (99 % miehiä) oikein ajattelee.
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:59"]
Roikun perässäsi koska liikenteessä on harvemmin niin mukava viettää aamuja ja iltapäiviä, niin haluan sieltä äkkiä pois ja sinä ajat edessäni hiljaa ja estät minua pääsemästä nopeasti töihin tai kotiin. Eli miksi sinä hidastat minun pääsyäni paikasta toiseen ajamalla hiljaa edessäni?
[/quote]
mutta mihin pyrit sillä roikkumisella? Kun et ohi mene/pääse?
[/quote]
valitettavasti työmatkani 'päätie' on vain kaksikaistainen tie ja vastaan tulee taukoamatta autoja, niin minkäs teet? ohi menen tietenkin hanakasti BMW:lläni (yli 460hp, joten turha auton tehottomuutta kyseenalaistaa) kun pienikin väli tulee mutta sitä ei aina tule ja siksi joudun perässäsi valitettavasti roikkumaan. väistä köyhä pysäkille.
[/quote]
KAi osaat jarruttaa niin ettei bemarisi kärsi, kun siellä edessä pysähdytään hirven, tielle kaatuneen puun tai vastaavan takia. Mulla on sulle neuvo: pistä herätyskello soimaan 5 minuuttia aikaisemmin, niin säästät oikeasti sen 5 minuuttia minkä puskurissa roikkumalla kuvittelet säästäväsi.
hohhoijaa. peräpuskurissa roikkuva on vastuuton ja aivoton. se ei vie suo nopeammin perille mutta helposti aiheutat vaaratilanteen liikenteessä!! no huh huh. moni voi ajaa 70 alueella vaikka 50. mut et sä perässärikkuva voi sille mitään. sä vaan riskeeraat lapsesi jotka on kiyydissä ja jos ajat perään olet myös velvollinen korvaamaan kolarivahingot. ap koita kestää. näitä veemäisiä tyyppejä löytyy eikä ne aja edes aina audilla!!
Roikun perässäsi koska liikenteessä on harvemmin niin mukava viettää aamuja ja iltapäiviä, niin haluan sieltä äkkiä pois ja sinä ajat edessäni hiljaa ja estät minua pääsemästä nopeasti töihin tai kotiin. Eli miksi sinä hidastat minun pääsyäni paikasta toiseen ajamalla hiljaa edessäni?
[/quote]
[/quote]
Ohihan ei tietenkään voi mennä, jos ei pääse. Jos on mutkia tai mäkiä tai risteyksiä tai muuta. Siinä ei sitten paljon muuta voi kuin vahtia ohitustilaisuutta. Eikä sitä ohitusta ole järkevä tehdä 100+ metrin päästä.
se, että joku roikkuu perässä saa ainakin mut vaan hidastamaan vauhtia entisestään. Jotenkin alkaa pelottaa, että mitä jos tulee odottamaton tarve jarruttaa, ja takana tuleva ajaa perään. Halutessaan voi ajaa rajoituksia hitaammin, mutta silloin tulisi kyllä tarkkailla takana tulevaa liikennettä, tien tukoksi ei saa jäädä. Itselläni ei ole tapana hidastella normaalisti, mutta esimerkiksi vieraassa kaupungissa ajaessa ja ihmetellessä/tiettyä paikkaa hakiessa saatan joutua ajamaan hitaammin, jolloin kyllä mahdollisuuksien mukaan kaarran esimerkiksi bussipysäkille päästämään kiireisimmät edelle (jossain keskustassa ei ruuhka-aikaan kyllä onnistu).
Jollakin on kyse kiireestä, toinen on vauhtisokea, kolmas ajattelee muuta eikä ymmärrä huomioida turvaväliä, neljäs kettuilee tahallaan. Koskaan ei tiedä, miksi toinen ajaa perässä kiinni, eikä sillä oikeastaan ole edes väliä. Päästä edelle.
[/quote] ööööö....ja olet nopeammin kotona perässä roikkumalla...ööh
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:48"]
No ajakaa vielä hitaammin. Siitäs saavat perseessäroikkujat!
[/quote]
Tätä menetelmää minä käytän. Lasken nopeutta ja ajan TASAN nopeusrajoituksen mukaan silloin, kun joku on liian innokas perseessäroikkuja. Jarruvalot rupeavat myös vilkkumaan (en siis varsinaisesti jarruta, niin että vauhti hidastuisi).
Näiden vihjeiden jälkeen useimmat ymmärtävät. Saavat vapaasti mennä ohi, jos haluavat, mutta perseessä ei tarvitse roikkua.
[/quote]
Tällaisille toisten "opettajille" pitäisi poliisien ihan oikeasti ruveta antamaan sakkoja liikenteen jumittamisesta. He eivät millään suostu ymmärtämään, että heidän ajotavassaan olisi kerta kaikkiaan mitään moittimista.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:29"]
Voi tietenkin ohittaa, ja lopussa ohitankin, mutta perässäroikumisen tarkoitus on vihjata sulle, että ajat liian hiljaa. Jos et vaikka itse huomaa.
[/quote]
Nämä autoilijat kun voisi viedä saunan taakse ja lopettaa. Tai ainakin käräjille. Vaikka sitten joku ajaisi alinopeutta, niin ei sinne puskuriin mennä mieltään osoittamaan. Tuollaisesta on todennköisesti seurauksena vain, että nopeus hiljenee entisestään kun kuski hätääntyy.
Eikä ole yksi eikä kaksi kertaa, kun moottoritiellä ajaa ohituskaistaa letkaa ohi 125 nopeudella, niin tulee joku horisontin takaa puskuriin kiinni ja tämä sankari nähtävästi odottaa, että pitäisi vetää letkan väliin tilaa antamaan, ettei tarvitse sankarin löysätä jalkaa kaasulta ja tiputtaa nopeuden lain sallimiin rajoihin.
[/quote]
Miksi ihmeessä menet siihen ohituskaistalle ajamaan 125 kun se oikea kaistakin ajaa aina sitä, rekkoja lukuunottamatta, mutta niitä et tarkoittanutkaan äsken?
Mitä sinä saavutat sillä, että hidastat muuta liikennettä ohituskaistalla kun ajat käytännössä samaa vauhtia kuin oikea kaista?
Menen aina, _aina_ edessäolevan perään kiinni, jos se on vasemmalla kaistalla, ajoi se mitä tahansa, en halua katsella kaistallani kenenkään perävaloja. Parhaimillaan oli toisella 250 audin mittarissa tiesin että on rajoitettu ja pyyhkäsin ohi sen jälkeen, pysykööt oikealla.
T. ilman sakkoja tai kolareita 30vuotta.
Aina kun tulen kotiin on pitkä pätkä 60 aluetta ja useaan kertaan roikutaan puskurissa vaikka oma mittarini näyttää 80! Kyllä se ärsyttää, ens kerralla poikkeen bussipysäkille ja ajan puskuriroikkuvan perässä kotipihaansa kysymään mitä mahtaa mielessä liikkua?!
Koska kärkyn sopivaa ohituspaikkaa.
Ps. Jos sulla on takasumuvalo päällä ilman syytä, mulla saattaa mennä pitkät päälle ilman syytä
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:12"]
Voi tietenkin ohittaa, ja lopussa ohitankin, mutta perässäroikumisen tarkoitus on vihjata sulle, että ajat liian hiljaa. Jos et vaikka itse huomaa.
[/quote]
Nämä autoilijat kun voisi viedä saunan taakse ja lopettaa. Tai ainakin käräjille. Vaikka sitten joku ajaisi alinopeutta, niin ei sinne puskuriin mennä mieltään osoittamaan. Tuollaisesta on todennköisesti seurauksena vain, että nopeus hiljenee entisestään kun kuski hätääntyy.
Eikä ole yksi eikä kaksi kertaa, kun moottoritiellä ajaa ohituskaistaa letkaa ohi 125 nopeudella, niin tulee joku horisontin takaa puskuriin kiinni ja tämä sankari nähtävästi odottaa, että pitäisi vetää letkan väliin tilaa antamaan, ettei tarvitse sankarin löysätä jalkaa kaasulta ja tiputtaa nopeuden lain sallimiin rajoihin.
[/quote]
Miksi ihmeessä menet siihen ohituskaistalle ajamaan 125 kun se oikea kaistakin ajaa aina sitä, rekkoja lukuunottamatta, mutta niitä et tarkoittanutkaan äsken?
Mitä sinä saavutat sillä, että hidastat muuta liikennettä ohituskaistalla kun ajat käytännössä samaa vauhtia kuin oikea kaista?
Menen aina, _aina_ edessäolevan perään kiinni, jos se on vasemmalla kaistalla, ajoi se mitä tahansa, en halua katsella kaistallani kenenkään perävaloja. Parhaimillaan oli toisella 250 audin mittarissa tiesin että on rajoitettu ja pyyhkäsin ohi sen jälkeen, pysykööt oikealla.
[/quote]
Eihän Suomessa ole missään moottoritietä, missä saisi ajaa yli 120 km/h. Ainakin minun tietojeni mukaan sama rajoitus on myös vasemmalla kaistalla. Se nopeusrajoitus ei ole nopeus, mitä pitää ajaa, vaan suurin sallittu nopeus. Ok, moottoritiellä ei ole suotavaa ajaa 50 km/h ellei rajoituksin ole sitä kerrottu. Mutta 125 km voi ohituskaistalla ihan hyvin hitaampia autoja ohittaessaan ajaa, se on vielä juuri ja juuri sallitun rajoissa. Miksi kenenkään pitää päästä sen nopeammin siinä vasemmalla, kun ei siinä saa sen nopeammin ajaa? Nopeusrajoitusten mukaa ajaminen ei ole liikenteen hidastamista.
Te jotka kärkytte takapuskurissa vaikka edessä ajetaan normaalia nopeutta....opetelkaa ajamaan tai pysykää pois liikenteestä ellette osaa ohittaa ilman kärkkymistä jos kerran täytyy kaahata ohi!
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:08"]
HArvassa on oikeasti ne paikat, missä ei voi ohittaa. Vilkkaimilla teillä on ohituskaistoja ja hiljaisilla tulee aina jossain joku suora, missä pääsee ohi. Perässäroikkujat ovat niitä, joiden pitää päästä kovaa mutta turvallista ohitusta ei kuitenkaan osata tehdä. Kumma kun minä pääsen rekastakin ohi ihan kevyesti, vaikka ajan rajoitusten mukaan. Jaksan kyllä odottaa, että tulee sellainen paikka vastaan, missä ohi pääsee. Monesti on näitä perässäroikkujia, jotka ohittavat hätäisesti ja sitten muutaman kilometrin päässä nämä ovat samoissa risteyksissä....
[/quote]
Aika usein tulpan muodostaa jonon kakkosauto asuntovaunun, rekan, pakun tai muun vastaavan perässä, ilman aikomustakaan mennä ohi. Hän pitää jonkinlaista turvaväliä, mutta ei kuitenkaan niin isoa, että siihen voisi tarvittaessa mennä, jos ei tule niin pitkää suoraa, että pääsee yhdellä ohituksella molemmista kärkiautoista ohi.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eihän Suomessa ole missään moottoritietä, missä saisi ajaa yli 120 km/h. Ainakin minun tietojeni mukaan sama rajoitus on myös vasemmalla kaistalla. Se nopeusrajoitus ei ole nopeus, mitä pitää ajaa, vaan suurin sallittu nopeus. Ok, moottoritiellä ei ole suotavaa ajaa 50 km/h ellei rajoituksin ole sitä kerrottu. Mutta 125 km voi ohituskaistalla ihan hyvin hitaampia autoja ohittaessaan ajaa, se on vielä juuri ja juuri sallitun rajoissa. Miksi kenenkään pitää päästä sen nopeammin siinä vasemmalla, kun ei siinä saa sen nopeammin ajaa? Nopeusrajoitusten mukaa ajaminen ei ole liikenteen hidastamista.
[/quote]
Toivottavasti noudatat kaikkia muitakin Suomen lakeja yhtä tarkasti.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:08"]
HArvassa on oikeasti ne paikat, missä ei voi ohittaa. Vilkkaimilla teillä on ohituskaistoja ja hiljaisilla tulee aina jossain joku suora, missä pääsee ohi. Perässäroikkujat ovat niitä, joiden pitää päästä kovaa mutta turvallista ohitusta ei kuitenkaan osata tehdä. Kumma kun minä pääsen rekastakin ohi ihan kevyesti, vaikka ajan rajoitusten mukaan. Jaksan kyllä odottaa, että tulee sellainen paikka vastaan, missä ohi pääsee. Monesti on näitä perässäroikkujia, jotka ohittavat hätäisesti ja sitten muutaman kilometrin päässä nämä ovat samoissa risteyksissä....
[/quote]
Aika usein tulpan muodostaa jonon kakkosauto asuntovaunun, rekan, pakun tai muun vastaavan perässä, ilman aikomustakaan mennä ohi. Hän pitää jonkinlaista turvaväliä, mutta ei kuitenkaan niin isoa, että siihen voisi tarvittaessa mennä, jos ei tule niin pitkää suoraa, että pääsee yhdellä ohituksella molemmista kärkiautoista ohi.
[/quote]
Tässä ollaan asian ytimessä! Varsinkin lomasesonkien ruuhkissa.
Se jonon TOINEN auto on se, joka muodostaa jonon. Rekka ei voi sille mitään, että on rajoitettu 80km/h, mutta sen takana ajava henkilöauto voi sen kyllä ihan hyvin ohittaa.
[/quote]
[/quote]
valitettavasti työmatkani 'päätie' on vain kaksikaistainen tie ja vastaan tulee taukoamatta autoja, niin minkäs teet? ohi menen tietenkin hanakasti BMW:lläni (yli 460hp, joten turha auton tehottomuutta kyseenalaistaa) kun pienikin väli tulee mutta sitä ei aina tule ja siksi joudun perässäsi valitettavasti roikkumaan. väistä köyhä pysäkille.
[/quote]
en väistä, koska ajan rajoitusten mukaan. Sen sijaan saatan soittaa poliisille ja ilmiantaa rikollisen...
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:19"]
Te jotka kärkytte takapuskurissa vaikka edessä ajetaan normaalia nopeutta....opetelkaa ajamaan tai pysykää pois liikenteestä ellette osaa ohittaa ilman kärkkymistä jos kerran täytyy kaahata ohi!
[/quote]
Tämä taas ei ole pelkästään taidoista kiinni, vaan vähän autostakin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
en väistä, koska ajan rajoitusten mukaan. Sen sijaan saatan soittaa poliisille ja ilmiantaa rikollisen...
[/quote]
Eipä oo perästä kuulunut vielä?;)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Toivottavasti noudatat kaikkia muitakin Suomen lakeja yhtä tarkasti.
[/quote]
Kyllä, miksen noudattaisi? En kävele päin punaisia, en varastele, en ole eläissäni lyönyt ketään...ei tule kyllä mieleen yhtään tapausta, missä olisin lakia rikkonut. Jopa pyöräillessäni tiedän, että minun tulee tietä ylittäessäni, kun itse ajan pyörätiellä, vaikka kuinka olisi suojatie, väistää sekä oikealta että vasemmalta tulevia ajoneuvoja ja niin teen. Ylinopeutta en halua ajaa,koska en halua itse vaarantaa liikenteessä itseäni enkä muita. Pääsääntöisesti rajoitusten mukaan, mutta jos on huono keli, voin ajaa hiljempaakin. Ajan viikottain 700 km, enkä ole koskaan mistään myöhästynyt sen takia, että ajaisin liian hiljaa. Sen sijaan olen kerran pysähtynyt ja myöhästynyt määränpääsästäni sen takia, kun minut vauhdilla ohittanut suht. liukkaallakelillä auto on ollut n. 20 kilometria myöhemmin ojassa....Pikkunaarmuilla ja säikähdyksellä selvisivät, kun oli paljon penkalla lunta, mikä pysäytti ympäri menneen auton. Jos ei olisi ollut lunta, olisin luultavasti ollut ensimmäisenä paikalla näkemässä ruumiita. Ko. autossa oli pieni vauvakin kyydissä.
Meidän kylällä on 40km/h aluerajoitus. Kun ajan kylän läpi menevää tietä viidenkympin mittarinopeutta niin takana on piitkä jono. Ja turha höpöttää mistään mittarivirheistä; sitä on nopeusnäytöllä tarkistettuna 3% eli 50*3% = 1,5km/h.
Pitäisi ajaa 55-60km/h että ei olisi perässäroikkujia. Niin lujaa en kyllä rupea ajamaan, koska poliisejakin on näkynyt silloin tällöin tutkan kanssa.
Itse ajan yleensä 5-10 km/h "ylinopeutta" ja perässäroikkujia riittää aina. Ja tosiaan moottoritielläkin. Olen kokeillut joskus motarilla laskea nopeutta reilusti, sitten jossain vaiheessa tää roikkuja tajuaa ohittaa. Vain kaasutellakseen seuraavan uhrin puskuriin. Kaipa tuo ajotyyli on jokin tapa. Nämä tapaukset on yleensä naisia.
Sitten on tietty nää tyypit, joiden mielestä kaikki ajaa liian hiljaa. Vaikka siis ajaisi vähän liian lujaa. Nämä kaasuttavat ohi heti tilaisuuden tullen Ja välillä vaikka tilaisuutta ei oikein olisikaan. Ilmeisesti ovat vain niin hirmuisen kiireisiä. Noh, siitä vaan. Ei mua sinänsä häiritse, lähinnä vain huvittaa. Yleensä kun se kaasuttelu pysähtyy niihin seuraaviin valoihin ja minä olen sitten hetken päästä siinä perässä samoissa valoissa. Kannattipa aiheuttaa vaaratilanne... Nämä tapaukset ovat aina miehiä.
Se on kyllä jännä, miten ihmiset oikein vauhkoontuu välillä liikenteessä. Yleensä kun sillä ylinopeudella ja minäminä-meiningillä kun ei voita aikaa yhtään.