Miksi roikut peräpuskurissani, vaikka ajan rajoituksen mukaan?
Että voi ottaa päähän autoilijat, jotka ajavat kiinni peräpeilissä. Ajan itse aina rajoitusten mukaan kaupunkialueella ja ihmettelen, mitä nämä pellet (99 % miehiä) oikein ajattelee.
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:44"]
Minäkin haluan tietää. VASTATKAA!
Ajan aina 5-10 km/h ylinopeutta.
Silti perässäroikkujia riittää ja kaikkein hulluinta - moottoritiellä.
Ikään kuin ohitusmahdollisuutta ei olisi.
Nämä perässäajajat eivät vain osaa ajaa. Muuta syytä en keksi.
Olin kerran yhden tällaisen tollukan kyydissä ja ohitti aina edelläolijat puskuria hipoen.
[/quote]
Täytyy vaan yrittää ymmärtää. Nämä tollukat kun ovat niitä keskivertoa parempia autoilijoita - omasta mielestään!
Tuo alinopeuskortti ei vakuuta.
Jos ajaa 50 km/h alueella sen 50 kmh tai vähän yli niin yleensä joku tulee välittömästi tappituntumalle, sama juttu 40 kmh-alueella. En peileistä katsele sukupuolta, mutta uskon ap:ta, että ovat miehiä.
Yleensä 60 kmh alueella, mitä käytän on kaksi kaistaa ja höyrypäät saavat ohi.
Selitys näille persehinkkareille on pakko olla, että heidän nopeusmittarit ovat pielessä, eli näyttävät reilusti liian vähän sekä kuskit ovat niitä "keskivertoa parempia ajajia". Toinen vaihtoehto on, etteivät saa kotona... siis peppua ja trauma on jäänyt päälle liikenteeseen.
T: miesautoilija, jota vituttaa nämä liikennettä vaarantavat peppuautoilijat
Jota vituttaa myös, että autokoulun on läpäissyt satoja tuhansia, jotka eivät ole ymmärtäneet turvavälin merkitysta maantieajossa saatikka oppineet suojatien merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:29"]
Voi tietenkin ohittaa, ja lopussa ohitankin, mutta perässäroikumisen tarkoitus on vihjata sulle, että ajat liian hiljaa. Jos et vaikka itse huomaa.
[/quote] Turvallisuudella ei siis ole mitään merkitystä liikenteessä..
Ei tarvitse vihjata, koska en aja liian hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:41"]
No kyllä teidän ajotavassanne JOTAIN vikaa on, koska minä vietän helposti pari tuntia päivässä aikaa auton ratissa, mutta silti en muista että kukaan olisi koskaan roikkunut peräpuskurissa kiinni.
[/quote]
Joko ajat maaseudulla missä ei asu muita tai sitten et katso juurikaan peiliin, eli laiminlyöt sen, että myös takaa tulevaa liikennettä pitäisi seurata. Aina jokaisella pitemmällä matkalla on silloin tällöin roikkujia, olin kuskina minä tai joku muu - eikä sillä ole merkitystä mikä oma vauhti on, toisilla vain on tapana ajaa imussa. Olen myös itse ollut useammankin sellaisen tyypin kyydissä, jotka ajavat toisten puskureissa kiinni - ja kyllä, olen huomauttanut asiasta heille kaikille.
No ajakaa vielä hitaammin. Siitäs saavat perseessäroikkujat!
Minä käytän navigaattoria, ajan n 5km/h päälle nopeusrajoituksen ja silti aika usein joku roikkuu puskurissa. Ja vielä maaseudulla missä olisi takuulla tilaa ohittaa. Olen sitä mieltä että joillain vain on sellainen tapa. Ärsyttävä kylläkin.
Minä käytän navigaattoria, ajan n 5km/h päälle nopeusrajoituksen ja silti aika usein joku roikkuu puskurissa. Ja vielä maaseudulla missä olisi takuulla tilaa ohittaa. Olen sitä mieltä että joillain vain on sellainen tapa. Ärsyttävä kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:41"]
Ohittaminen ei onnistu kovin vaivatta, jos vaaput keskiviivan päällä ja nostat nopeutta 20 km/h kun ohituskaista alkaa.
[/quote]
Joo toi on kanssa ihme ilmiö, normaalilla tieosuudella ajetaan 10 alle nopeusrajoituksen, ja sit kun alkaa se ohituskaista mennäänkin niin perkeleesti. Ilmeisesti siinä on sitten pienempi mahdollisuus suistua ojaan kun on vähän leveämpää?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:48"]
[/quote]
Tätä menetelmää minä käytän. Lasken nopeutta ja ajan TASAN nopeusrajoituksen mukaan silloin, kun joku on liian innokas perseessäroikkuja. Jarruvalot rupeavat myös vilkkumaan (en siis varsinaisesti jarruta, niin että vauhti hidastuisi).
Näiden vihjeiden jälkeen useimmat ymmärtävät. Saavat vapaasti mennä ohi, jos haluavat, mutta perseessä ei tarvitse roikkua.
Roikun perässäsi koska liikenteessä on harvemmin niin mukava viettää aamuja ja iltapäiviä, niin haluan sieltä äkkiä pois ja sinä ajat edessäni hiljaa ja estät minua pääsemästä nopeasti töihin tai kotiin. Eli miksi sinä hidastat minun pääsyäni paikasta toiseen ajamalla hiljaa edessäni?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:58"]
[/quote]
Tätä menetelmää minä käytän. Lasken nopeutta ja ajan TASAN nopeusrajoituksen mukaan silloin, kun joku on liian innokas perseessäroikkuja. Jarruvalot rupeavat myös vilkkumaan (en siis varsinaisesti jarruta, niin että vauhti hidastuisi).
Näiden vihjeiden jälkeen useimmat ymmärtävät. Saavat vapaasti mennä ohi, jos haluavat, mutta perseessä ei tarvitse roikkua.
[/quote]
mä vielä vilautan hätävilkkuja joskus. Jotkut siitä tajuaa, että turvaväli, kiitos! Audi-kuskit ei tietenkään tajua...
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:59"]
Roikun perässäsi koska liikenteessä on harvemmin niin mukava viettää aamuja ja iltapäiviä, niin haluan sieltä äkkiä pois ja sinä ajat edessäni hiljaa ja estät minua pääsemästä nopeasti töihin tai kotiin. Eli miksi sinä hidastat minun pääsyäni paikasta toiseen ajamalla hiljaa edessäni?
[/quote]
SIksi, että en halua ylinopeussakkoja ja rajoitukset ovat olemassa jonkin hyvän syyn takia, jota sinä et tule koskaan ymmärtämään.
[/quote]
mutta mihin pyrit sillä roikkumisella? Kun et ohi mene/pääse?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:29"]
Voi tietenkin ohittaa, ja lopussa ohitankin, mutta perässäroikumisen tarkoitus on vihjata sulle, että ajat liian hiljaa. Jos et vaikka itse huomaa.
[/quote]
Nämä autoilijat kun voisi viedä saunan taakse ja lopettaa. Tai ainakin käräjille. Vaikka sitten joku ajaisi alinopeutta, niin ei sinne puskuriin mennä mieltään osoittamaan. Tuollaisesta on todennköisesti seurauksena vain, että nopeus hiljenee entisestään kun kuski hätääntyy.
Eikä ole yksi eikä kaksi kertaa, kun moottoritiellä ajaa ohituskaistaa letkaa ohi 125 nopeudella, niin tulee joku horisontin takaa puskuriin kiinni ja tämä sankari nähtävästi odottaa, että pitäisi vetää letkan väliin tilaa antamaan, ettei tarvitse sankarin löysätä jalkaa kaasulta ja tiputtaa nopeuden lain sallimiin rajoihin.
[/quote]
Ja perässä roikkumalla säästät aikaa paljonko? Paljonko sitten säästät, kun joku aamu ajat jonkun takamukseen pahki?
Harvemmin roikun kenenkään perässä, ajan mieluummin nysväristä ohi.
Mutta silloin kun niin teen se tarkoittaa "Ajat liian hiljaa, paina saatana sitä kaasua!"
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:02"]
[/quote]
mutta mihin pyrit sillä roikkumisella? Kun et ohi mene/pääse?
[/quote]
valitettavasti työmatkani 'päätie' on vain kaksikaistainen tie ja vastaan tulee taukoamatta autoja, niin minkäs teet? ohi menen tietenkin hanakasti BMW:lläni (yli 460hp, joten turha auton tehottomuutta kyseenalaistaa) kun pienikin väli tulee mutta sitä ei aina tule ja siksi joudun perässäsi valitettavasti roikkumaan. väistä köyhä pysäkille.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:58"]
[/quote]
[/quote]
mä vielä vilautan hätävilkkuja joskus. Jotkut siitä tajuaa, että turvaväli, kiitos! Audi-kuskit ei tietenkään tajua...
[/quote]
Laittaisin rahat likoon myös Bemarin osalta, erityisesti mustien BMW:n ostosopimuksissa on varmaan erityisehto, että jos mensan testissa saa yli 100 niin autoa ei myydä.
HArvassa on oikeasti ne paikat, missä ei voi ohittaa. Vilkkaimilla teillä on ohituskaistoja ja hiljaisilla tulee aina jossain joku suora, missä pääsee ohi. Perässäroikkujat ovat niitä, joiden pitää päästä kovaa mutta turvallista ohitusta ei kuitenkaan osata tehdä. Kumma kun minä pääsen rekastakin ohi ihan kevyesti, vaikka ajan rajoitusten mukaan. Jaksan kyllä odottaa, että tulee sellainen paikka vastaan, missä ohi pääsee. Monesti on näitä perässäroikkujia, jotka ohittavat hätäisesti ja sitten muutaman kilometrin päässä nämä ovat samoissa risteyksissä....
Minua perässä roikkujat eivät häiritse, vaan pelottavat. Mitä jos eteeni tulee joku este - maantiellä hirvi tai kaupungissa päin punaisia vetävä jalankulkija tai pyöräilijä, oletko siellä perässä valmis pysähtymään yhtä nopeasti?
Sellaista käsitettä kuin alinopeus ei laissa ole. Saa sitä ajaa vaikka 10 km/h jos halua ja sitä paitsi, mopoautoilla tai traktoreilla ei saakaan ajaa 50 km/h kovempaa vai onko se nykyään 45 km/h, en tiedä kun en aja kumpaakaan. Jos minä ajan 79 km/h, 80 km/h alueella en aja alinopeutta, vaan olen soveltanut ajoni kelin ja ajotaitojeni mukaan. Sinä joko menet ohi tai pysyt turvavälin päässä. Jos te perässä roikkujat ajatte persauksiin, niin vika on teidän. Peräänajoja sattuu päivittäin, vain ne missä loukkaantuu ihmisiä, uutisoidaan. Turha valittaa, että ei ole kääntyvällä vilkkua päällä tai ajaa liian hitaasti, voihan sitä ajaa hitaasti se edellä oleva vaikka traktorin perässä, ennen kuin turvallinen ohituspaikka löytyy. Tai sitten on joku este, eikä ole vielä ehtinyt selvitä, onko se sellainen, että tarvitaanko hätävaloja vai voiko kohta jatkaa matkaa.