Mitä veikkaatte, kehtaako Ailus odottaa irtisanomista
ja nostaa ison korvauksen vai onko fiksu (meidän silmissä) ja irtisanoo itsensä?
Kommentit (60)
Onko naisella edes juristin koulutusta, kun on vaan kandi eli Bachelor? Onko sellainen mikään juristi????
Paremminkin juristin apulainen.
Tälläkin hetkellä useissa toimistoissa istuu miehiä, jotka saavat paljon suurempaa palkaa ja ovat ihan yhtä lailla kupanneet työnantajansa tai yhteiskunnan varoja. Istuvat hiljaa ku.i sukassa, ja toivovat että tämä tapaus taputellaan hiljaa maan alle ja että kukaan ei hiiskahda tai ala tutkia heidän toimiaan.
Ei tuo Ailuksen toiminta nyt niin kummallista ole ollut, itse asiassa aika tavallista. Asuntoedun arvo on ollut väärin laskettuna lakimuutoksen aiheuttaman virheen takia - ja siinä on ollut kyse varmaankin sadasta eurosta (liian vähän maksettua ennakonpidätystä) per kuukausi (verotusedun virhe taisi olla 220 eur/kk tjms.).
Kelaa ei ole huijattu, Ailus on kirjoilla Suomessa ja oikeutettu saamaan lapsilisät Suomesta. Norjan Kelaa vastaavan toimiston kanssa tapahtuneesta voi sitten olla montaa mieltä - onko huijattu vai ei.
Remonttikulut ja Ailuksen palkka ovat sitten asioita, joita Kevan hallituksen olisi pitänyt valvoa. Tuosta kaverin Lappiin maksamisesta ei vielä ole tarkempaa tietoa, olisiko ollut avec-reissu, joissa kaikilla osallistujilla on ollut puoliso mukana.
Näissä hommissa palkka maksetaan koulutuksen mukaan. Palkka riippuu paljon oletko tohtori tai kandi (=3 vuotta yliopisto opintoja).
Nainen pistettiin pomon paikalle ohi korkeammin koulutettujen ja pätevimpien hakijoiden ohi - ns. "keskustan virka".
Nytei ole kyse mitä muut tekevät, nyt on kyse miten nainen huijaa Suomen lakia!
Niin kuin sanoin, taydellinen rikos!
Mietippäs sitä, että mitä siitä tulisi jos kaikki kunnialliset, Suomen lakia noudattavat kansalaiset toimisivat samoin kuin Toimitusjohtaja Ailus?
Ainakin talousrikollis poliiseja pitäisi kouluttaa ja palkata lisää!
Miksi luulet, että valtiossa on lait olemassa?
Se vaan, että alkaa olemaan aika paha, kun joka päivä tulee ilmi uusia huijauksia. Ei oikein anna hyvää kuvaa eläkeyhtiöiden maineelle, ja kun "touhu tuula" on vielä toimitusjohtaja!
aiemmin ei ollut kandidaatin tutkintoa, vaan esim. oikiksesta, valtsikasta ym. valmistuttiin kandidaateiksi, ja kandidaateilla oli sitten oikeus ostaa itselleen maisterin titteli (tiedän tämän, koska isäni oli niin turhamainen, että osti sen maisterin tittelin).
Myöhemmin rakennetta muutettiin sellaisiksi, että ylempi korkeakoulututkinto oli suoraan maisterin tutkinto ja tuli uusi kandidaatin tutkinto. Esim. kun minä aloitin opiskelut v. 1991, ei vielä ollut alempaa kandin tutkintoa ollenkaan, muutos tuli kuitenkin ennen vuotta 2001, jolloin valmistuin, eli minä valmistuin suoraan maisteriksi.
Eli jos joku vanhempi ihminen on oikeustieteen kandidaatti, se ei tarkoita, että hänellä olisi alempi oikeustieteellinen tutkinto. Itse en ole oikiksessa opiskellut, mutta luulen, että alempi tutkinto siellä oli ainakin aimmin nimitykseltään notaari, en tiedä onko se sitä vielä nykyään vai onko se muutettu kandidaatiksi (kuten alempi tutkinto nykyään on esim. valtsikassa). Luulen, että alempi tutkinto oikiksessa on edelleen notaari ja kaikki oikeustieteen kandidaatit ovat ylemmän tutkinnon suorittaneita.
Itse olen myös aloittanut opinnot v-91 mutta olin insinööri puolella, joten en minäkään tiedä miten nuo meni vanhan tutkintorakenteen mukaan oikkiksessa!
Jos toimitusjohtaja Merja Ailus ei eroa, eikä häntä saada erotettua, Kevan tilanne on "konkelossa"
Ratkaisu: kaikki jotka maksaa kevalle prosenttia, mennään lakkoon siihen asti kunnes Rouva Toimitusjohtaja tajuaa erota. Ei tässä muu auta!
Kaikki johtohenkilöstö vaihtoon Ailusta myöten!
On ne siellä jo ihan tarpeeksi tuhlailleet meidän työtä tekevien rahoja. Kyllä niillä 20 000 euron kk-palkasta on jo jotain jäänyt kätöseenkin, ettei nyt niin ahne tarttis olla. Annetaan seuraaville puheenjohtajille ja toimitusjohtajille mahdollisuus tienata hyvät liksat vaihteeksi.
Kaikki veke Rätyä myöten!
Tietenkin kehtaa. Onhan kysessä iso rahasumma!
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 17:58"]
Eihän se sitä erorahaa saa, jos omien töppäilyidensä takia erotetaan. Eikös siinä sopimuksessa ollut ette Kevasta johtuvista syistä erottaminen oikeuttaa erorahaan
[/quote]
Hän on laskuttanut auton hinauksen firmalta, vaikka ei olisi pitänyt, mutta eihän siitä nyt hyvänen aika edes huomautusta/varoitusta saa, saati erokenkää. Olisitte iloisia, kun joku nainen viitsii taistella naisten palkkoja edes lähelle miesten vastaavia.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 09:08"]
Siinä on tullut jo rikos Merjalla tehtyä kun on mennyt nostaan kaksinkertaiset kela-tuet!
[/quote]
Kyllä hän on saanut vain yhdet Kelan lapsilisät. Edes Suomen Kela ei kykene tumpeloimaan niin, että maksaisi kahdet lapsilisät yksistä lapsista, vai tietääkö joku näin tapahtuneen?
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 09:18"]
"Ailuksen työsuhdeasunnon kalliista remontista (keittiö pelkästään 100 000 e ja siitä, että autoedun käytössä oli mahdollisesti kierretty hankintalakia"
Siis lakia on rikottu! Kannattaisi toimia edes lakipykälien mukaan kun on tuollaisessa asemassa, päätöksenteko paikalla.
[/quote]
Ailushan niitä kauppoja ei ole tehnyt eikä hankintalakeja kiertänyt. Ne oli Kevan "käytäntöjä". Yrittäisitte nyt edes pysyä asiassa.
Ilmeisesti joku persu on taas tullut tänne riehumaan "akan rikoksista".
kevassa edeltäjä oli mies. nyt kun Merja on vaatinut kovempaa palkkaa tähän hommaan niin hän onkin naisasialla? :D
ei eroa. mitään rikosta ei ole tapahtunut. hallitus on hyväksynyt kaikki tekemisensä.
mutta mukavia herkkupaloja tuolta löytyy vielä lisää, jospa jokin niistä ylittäisi rikos-kynnyksen
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:02"]
kevassa edeltäjä oli mies. nyt kun Merja on vaatinut kovempaa palkkaa tähän hommaan niin hän onkin naisasialla? :D
ei eroa. mitään rikosta ei ole tapahtunut. hallitus on hyväksynyt kaikki tekemisensä.
mutta mukavia herkkupaloja tuolta löytyy vielä lisää, jospa jokin niistä ylittäisi rikos-kynnyksen
[/quote]
Pitääkö tämä nyt ymmärtää niin, että näin kommentoiva henkilö hyväksyy Ailuksen röyhkeän ja täysin häpeilemättömän ahneuden? Että on täysin hyväksyttävää tuhlata nykyisten veronmaksajien = tulevien eläkkeensaajien rahoja asuntoon, autoon, remonttiin, muuttoon, Lapin matkaan, joka kustannettiin myös seuralaiselle MEIDÄN rahoistamme? Minusta kyseessä on petos. (Petos on rikos, jossa tekijä hankkii toista erehdyttämällä tai erehdystä hyväksikäyttämällä oikeudetonta taloudellista hyötyä ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä. Petoksesta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.) Taloudellisen vahingon kärsijöinä tässä ovat kaikki tulevat eläkkeensaajat. Minusta näillä kriteereillä tarkasteltuna ON tapahtunut rikos. Lisäksi voimme vain arvailla, mitä kaikkea Ailuksen tapauksessa on jäänyt tulematta ilmi. On täysin käsittämätöntä, mistä kumpuaa tällainen ahneus. Henkilö, jolla on jo KAIKKEA haluaa aina vain LISÄÄ. Lähes yhtä käsittämätöntä on se, että löytyy ihmisiä, joiden mielestä tällainen toiminta on täysin hyväksyttävää.
Saas nährä miten käy Ahneen Harkintakyvyttömän Hanhen!
Itte taistellaan vuosi tolkullaettä saataisiin 80 000 euron asuntolaina maksettua Nordealle ja Ahne Hanhi samaan aikaan remontoi keittiötä eläkkeenmaksajien rahoilla 100 000€. Jotain on Hanhella pielessä!
Neuvottelee itselleenrtisanomiskorvausta suuremman salaisen erokorvauksen ja eroaa itse.
Marja on kivenkova juristinainen, joka ei tietenkään lähde mihinkään ilman syytä.