Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapöytä murtunut?

Vierailija
05.08.2013 |

Moi,

onko kellään teistä jalkapöytä murtunut? Onnistuin viikonloppuna murtamaan jalkapöydän laitimmaisen luun (sen pikkuvarpaaseen päättyvän). Onko jollain käynyt niin. Lääkäri antoi vain laskun, ei saikkua, ei särkylääkettä, ei sidettä, ei mitään. Hyvä kai kun murtuma hyvässä "kohtaa" ja paranee ehkä itsestään kuukaudessa.

En vieroksu töitä tms. ihmettelen vain, paraneeko se todella sitten itsestään ilman mitään "hoitoa".

Onko kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla murtui keskimmäisen varpaan kohdalta ja sama homma; ei muuta kuin särkylääkettä ja tukeva pohjainen kenkä jalkaan. Kipeä, turvonnut ja mustelmainen oli pari viikkoa, ehkä 1,5 kuukaudessa ei enää sattunut kävellessä. Edelleen parin vuoden kuluttua aristaa ja särkee helposti :(

Vierailija
2/6 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mistä kohtaa itselläni tuo jalkapöytä murtui, on aikaa kuitenkin likimain kymmenen vuotta.

Jalka turposi kaksinkertaiseksi eikä ollut toivoakaan, että olisi saanut mitään kenkiä jalkaan. Lääkärissä jalka kuvattiin,lyötiin liimaside ja annettiin kepit (en pystynyt laittamaan painoa jalan varaan laisinkaan, ehkä hieman kantapään kanssa ottamaan vastaan).  Sairaslomaa tuli viikko. Jouduin hakemaan sitä vielä toisen viikon, koska kävelystä ei vain tullut mitään (minulla oli tuolloin seisomatyö).

Jalka kuitenkin vaivaa välillä vieläkin. Jos kävelee esim. pehmeällä hiekka, jalka saattaa ns. muljahtaa epämiellyttävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla parhaillaan on jalkapöydän murtuma kun putosin rappusista alas työaikaan.jalka vääntyi pahasti ja oli kova kipu.menin heti päivystykseen ja jalka kuvattiin ja oli ns hyvän laatuinen murtuma ja jalka kipsattin.viikon päästä otetaan uudet röntgen kuvat2 viikkoa sl aluksi.

Vierailija
4/6 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuutisen viikkoo menee, mitään ei voi tehdä paranemisen eteen, täytyy vaan linkuttaa eteenpäin.

Vierailija
5/6 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus kauan sitten murtunut juuri toi sama reunimmainen luu. Lääkäri teippasi liimasiteellä. Piti muistaakseni pitää viikko tai kaksi sidettä, mutta ei siis mitään sairaslomaa tai kävelykieltoa. Parani parissa viikossa. Ei ollut kokonaan katkipoikki se luu.

Vierailija
6/6 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kai vain hiusmurtuma? Eihän sille valitettavasti oikein mitään tuossa kohtaa voi tehdä. Multakin kysyttiin vain että onko kotona särkylääkettä. Reseptin kai olisi kirjoittanut jos ei olisi ollut. Millaisessa työssä olet jos mielestäsi olisi pitänyt saikkua saada?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi