Mikä on suurin syy rahaongelmiisi?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:21"]
Opiskelu. Nettotulot kuussa n. 270 €. Elän säästöilläni ja yritän valmistua ensi syksyyn mennessä. Sitten toivottavasti työhön tai ansiosidonnaiselle, joka sekin on ylellisen suuri nykytasoon verrattuna. MMinulla on siis jo pitkä työhistoria takanani.
[/quote]
Meitä on siis muitakin?
t. 2
[/quote]
on muitakin. Mulla on viimeisen kolmen kuukauden tulot olleet nolla euroa. Opiskelen, gradu kesken (muuta ei tutkinnosta puutu), opintotukikuukaudet loppu, eli ei saa lainaakaan. Toimeentulotukeen en ole oikeutettu (vähäisen omaisuuteni vuoksi, kaikki pitäisi kuulema realisoida. Jos myyn autoni, en voi tehdä tuota pätkittäistä työtä). Alkuvuodesta olin muutaman kuukauden töissä, niillä rahoilla kituuttelen ja samalla maksan vanhaa opintolainaa pois. Valmistumisen jälkeen on mahdollista saada sitten edes sitä ansiosidonnaista.
Tuli joskus hölmöiltyä luottotiedot kuralle. Olin vakavasti masentunut noin 5-6 vuotta sitten ja kun ajattelin, ettei millään ole väliä ja elämä loppuu kuitenkin, niin otin sitten lainat ja vipit kaikista mahdollisista paikoista. Elin kirjaimellisesti kuin viimeistä päivää. Kaduttaa etten osannut hakea silloin apua. Nyt olen terve ja elinvoimainen, mutta nuo hölmöilyt kaduttaa enemmän kuin mikään. Teen nykyään 40-tuntista työviikkoa pienipalkkaisessa työssä ja aloitin lisäksi iltaopinnot. Toivottavasti tunnelin päässä on valoa.
Koska exä ryssi aikoinaan raha-asiansa ja veti minut mukaan. Ero tuli, kun sain asiasta tietää. Oikeudesta tuli päätös, että koska olimme naimisissa ja asuimme samassa osoitteessa, minun olisi pitänyt tietää miehen touhut. Sain exältä kunnon velat ja luottotiedot meni, sekä yritykseni. Nyt teen pätkätöitä ja yritän selvitä. Elätän myös kaksi lasta.
Koska en saa töitä!