Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pystyvät heräämään iloisina aamulla?

Vierailija
20.11.2013 |

Minua vain vituttaa herätä ja nousta ylös. Aina. Olisiko vinkkejä, miten saisi asian muutettua?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en herää iloisena, mutta mun nelivuotias yleensä herää. Kai se johtuu siitä, että se menee tarpeeksi ajoissa nukkumaan, ja kun menen herättämään sen, niin käytän 10 min - vartin siihen herättelyyn. Kutittelen, laulelen ja vitsailen ja etsitään mihin pehmolelu on yön aikana mennytkään. Sitten alan raahata sitä varpaasta vetäen alas sängystä ja juostaan kilpaa vessaan. Parhaimpina aamuina on hoidossa lelupäivä, silloin vasta herääkin iloisena kun saa valita jonkun lelun mukaan.

Suosittelen samaa, mene ajoissa nukkumaan, hommaa joku kutittelemaan sut hereille ja ota lempparilelu töihin mukaan!

Vierailija
22/24 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahvinkeittimessä ajastin (sellainen erikseen ostettu, mutta hienommisa malleissa on varmasti sisäänrakennettujakin ajastimia). Lataan kahvinkeittimen illalla valmiiksi ja aamuisin herään keittimen porinaan ja kahvin tuoksuun. Se on minusta ihanaa! Vaikka väsyttäisikin niin tulen siitä hyvälle mielelle. Tämä on se "jotain kivaa" mitä olen itselleni järjestänyt, tuo mihin kakkosviestin kirjoittaja viittasi. Olen samaa mieltä, että itse on mahdollista tehdä aamusta hyvä tai huono.

Itselle se aamun kamalin hetki on kun herätyskello soi ja se ketuttaa aina. Mutta tulen heti hyvälle mielelle kun olen noussut ylös. Ei pidä jäädä märehtimään siihen negatiiviseen tunteeseen. Jos päivässäsi ei ole mitään kivaa, jota kohti kannattaa nousta, pitänee varmaan miettiä koko arjen uudelleen järjestelyä, siihen ei pelkkä kahvinkeitin riitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:14"]

Mene ajoissa nukkumaan ja järjestä joka aamuksi jotain kivaa. Kun ole mennyt ajoissa nukkumaan ei väsytä niin paljon. Kun aamulla odottaa jotain kivaa, pääset hyvillä mielin nousemaan sitä kohti. Kiva voi olla hyvä aamiainen, aamun lehti tai t hyä kirjaa, lenkki, aamusauna, uudet valmiiksi silitetyt vaatteet, juoruhetki kaverin kanssa, sydämen asialla aamuteeveestä tai joku pätkä lempisarjaasi netflixistä.

[/quote]

Aamiainen ja lehti/kirja ovat arkea, lenkki pimeässä ei todellakaan ilahduta, saunomaan, lukemaan tai töllön katsomiseen ei ehdi (käytän sen ajan mieluumin nukkumiseen), en pidä juoruamisesta.

[/quote]

Tämä todellakin kuulisti valivalilta ja itse valitusta asenteelta. Vai onko sun kognitiiviset toiminnotkin vielä nukkumassa kun et hiffaa, että noi oli esimerkkejä siitä, mikä jollekulle voisi olla kivaa, mutta sä voit (ja sun pitää) kehittää tilalle ihan omasi.

Mun täytyy kyllä myöntää, että mulle "arki" ei ole ikävää. Päinvastoin, mullekin aamiainen ja kirja/lehti on arkea, mutta nautin niistä silti. Ylipäänsä järkestän arkeni nautittavaksi, koska sitä kuitenkin suurimman osan elämästäni elän.

Vierailija
24/24 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heräsin aikoinani onnellisena joka aamu kun koira tuli ja antoi märän pusun suulleni, samoin kun ed. iltana oli laskut maksettu ja tilillä mukavasti rahaa.

Nykyisin en haluaisi herätä aamusella ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä