Miten jotkut pystyvät heräämään iloisina aamulla?
Minua vain vituttaa herätä ja nousta ylös. Aina. Olisiko vinkkejä, miten saisi asian muutettua?
Kommentit (24)
Jos sinulla on älypuhelin hanki Sleep Cycle app. Laita puhelin sängyllesi illalla ja app tarkkailee öisiä liikkeitäsi ja herättää kun olet kevyemmässä unessa. Jos haluat herätä esimerkiksi kahdeksalta, voit säätää sen herättämään sinut kello 7.30-8 hetkenä jolloin unesi on kevyintä ja myös herääminen helpompaa. Myös herätysäänet luonnon ja merenääniä hirveän piipityksen sijaan.
Mielestäni tämä on todellakin asennekysymys, jokainen päivä on uusi alku, eikä tiedä mitä kivaa päivän aikana tapahtuu. Lapsen malli lähestyä elämää on aika hyvä, tosin meilläkin 3-vuotias ei ole mikään aamun päivänsäde: Mieheni joskus moitti kuinka joku voikin olla heti aamusta noin ärsyttävän hyväntuulinen #@!! :D .. niin hänkään ei herännyt hymy huulilla ja laulellen..
Olen jo 53 vuotta herännyt iloisena aamuisin, mutta en muista kyllä ihan vauva-aikaani.
Kannattaa myös noudattaa se oma rytmi ja noudattaa sitä. Minä olen onnellinen, aidosti onnellinen, kun menen nukkumaan yhdeksän maissa ja herään viiden jälkeen. Muuten olen jotenkin koko ajan epäsynkassa maailman kanssa, ja se ärsyttää.
Mene ajoissa nukkumaan ja järjestä joka aamuksi jotain kivaa. Kun ole mennyt ajoissa nukkumaan ei väsytä niin paljon. Kun aamulla odottaa jotain kivaa, pääset hyvillä mielin nousemaan sitä kohti. Kiva voi olla hyvä aamiainen, aamun lehti tai t hyä kirjaa, lenkki, aamusauna, uudet valmiiksi silitetyt vaatteet, juoruhetki kaverin kanssa, sydämen asialla aamuteeveestä tai joku pätkä lempisarjaasi netflixistä.
Mua innostaa ainoastaan aamut jos on jotain uutta vaatetta, mutta käytännössä tulee aika kalliiksi toteuttaa se joka aamu:(
Jos illalla on tiedossa jotain kivaa, niin sitten herääminen saattaa olla hieman helpompaa..
Herääminen arkipäivänä on syvältä, etenkin ku pitää herätä tosi aikaisin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:14"]
Mene ajoissa nukkumaan ja järjestä joka aamuksi jotain kivaa. Kun ole mennyt ajoissa nukkumaan ei väsytä niin paljon. Kun aamulla odottaa jotain kivaa, pääset hyvillä mielin nousemaan sitä kohti. Kiva voi olla hyvä aamiainen, aamun lehti tai t hyä kirjaa, lenkki, aamusauna, uudet valmiiksi silitetyt vaatteet, juoruhetki kaverin kanssa, sydämen asialla aamuteeveestä tai joku pätkä lempisarjaasi netflixistä.
[/quote]
Aamiainen ja lehti/kirja ovat arkea, lenkki pimeässä ei todellakaan ilahduta, saunomaan, lukemaan tai töllön katsomiseen ei ehdi (käytän sen ajan mieluumin nukkumiseen), en pidä juoruamisesta.
Se asenne, asenne. Helpotat elämääsi kaikilla sen osa-alueilla muuttamalla asennoitumistasi elämään ja asioihin. Ei mulla muuta.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:18"]
Mua innostaa ainoastaan aamut jos on jotain uutta vaatetta, mutta käytännössä tulee aika kalliiksi toteuttaa se joka aamu:(
Jos illalla on tiedossa jotain kivaa, niin sitten herääminen saattaa olla hieman helpompaa..
Herääminen arkipäivänä on syvältä, etenkin ku pitää herätä tosi aikaisin.
[/quote]
Näinpä juuri. Minä lähden pimeään ja märkään koiran kanssa heti herättyäni. Kesällä jees, ei tähän aikaan vuodesta.
Aamut on parhaita. Koko päivä edessä eikä tiedä mitä kivaa tapahtuu. Kunnon aamusuihku, hyviä tuoksuja, tukka hyvin ja nätti meikki, kivat vaatteet päälle. Kahvi tuoksuu hyvältä ja on mukava raikas olo. Siitä se lähtee. Katso positiivisia puolia ja nauti niistä!
4=ap?
Ehkä sun ongelma on sun koko asenne elämään. Toi nelosviesti kuulosti mun korvissa tältä:
"Näänäänää, näänää, näänäänäänää."
Eli valivali, kaikki on tylsää, miks muilla on kivaa ja mulla ei. Miltä se muu hereilläolo tuntuu? Arki ei vaan ole kenellekään aina ihan ruusuista ja ihanaa ja hauskaa mutta aikuinen osaa siihen oikeastaan suhtautua. Ellei ole masentava nillittäjä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:21"]
Se asenne, asenne. Helpotat elämääsi kaikilla sen osa-alueilla muuttamalla asennoitumistasi elämään ja asioihin. Ei mulla muuta.
[/quote]
Kerrotko vielä, miten?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:24"]
4=ap?
Ehkä sun ongelma on sun koko asenne elämään. Toi nelosviesti kuulosti mun korvissa tältä:
"Näänäänää, näänää, näänäänäänää."
Eli valivali, kaikki on tylsää, miks muilla on kivaa ja mulla ei. Miltä se muu hereilläolo tuntuu? Arki ei vaan ole kenellekään aina ihan ruusuista ja ihanaa ja hauskaa mutta aikuinen osaa siihen oikeastaan suhtautua. Ellei ole masentava nillittäjä.
[/quote]
Päivät ja illat ovat kivoja, aamut eivät.
Hommaa yötyö. Saat nukkua aamulla.
Nukun aina vähintään 8h unet, syön hyvän ja maistuvan aamupalan ja puen vaatteet missä tunnen oloni mukavaksi ja itsevarmaksi. Ja ylipäätään sillä asenteella on väliä! Niin kuin täällä joku jo mainitsikin :)
Minä vain pomppaan sängystä ylös, kun on aika herätä (lapset), vaikka väsyttää. Pääsen kyllä hyvin vauhtiin ja hyvälle mielelle, kun en jää vetelehtimään. Kahvit valmiiksi keittimeen illalla odottamaan. Asenne ratkaisee ja taidan olla aamuvirkku ja positiivinen luonne muutoinkin :)
Mulla kun on vapaaviiko meneillään töistä,niin keitän joka vapaa-aamu miehelle kahvit kun se herää ennen kuutta töihin..tälläaikaa se usein torkahteleeki sata kertaa uusiks,kun mä laitan kahvin keiton ohella monesti radion päälle jotta kuulee musiikkia/uutiset ja lyön pyykkikoneen pyörimään..sitten juodaan kahvikupilliset sängyssä ja selaillaan yhessä aamun uutiset puhelimella tai puhutaan niitä näitä tai harrastetaan aamuseksiä,niin kyllä se siitä parinkymmenen minuutin kuluttua on jo hymyileväinen eikä lähe töihin naama nurinpäin. Tollanen rauhassa herääminen on mukavaa,ite inhoon sitä jos pitää kiireellä lähteä heti heräämisen jälkeen johonkin. Ja itekkin kun aamulla skarppaa hetken ja hoitaa noita kotihommia pois alta niin usein meen takas nukkuun parin tunnin päästä hyvällä omalla tunnolla :) n28
Minä lähden pimeään ja märkään koiran kanssa heti herättyäni. Kesällä jees, ei tähän aikaan vuodesta.
Mulle taas nimenomaan tuo aamulenksa on se joka-aamuinen pelastus. Lähden aina vähän tokkurassa ulos niin, ettei ehdi paljon edes miettiä ottaako päähän herätä/lähteä vai ei, siellä ulkona sitten herää ja noin vartin päästä kotiutuessamme sitä onkin jo ihan virkeä. Toki nukun aina myös kunnon yöunet, on ihan eri asia herätä 4 vrt. 7 tunnin unien jälkeen. Sitten kun on ihan pirteä, niin on kiva syödä aamupalaa ja juoda kahvia, ennen kuin herättelen muita. Pidän siis huolen myös siitä, että aamuni ovat rauhallisia, vaikka se sitten tarkoittaisikin hieman aikaisempaa heräämistä. Mikään ei ressaa niin kuin aamukiire! Ja kyllä jo se iloisen koiran matala hännän heilutus silmät sikkuralla, kun se kömpii sängyn alta mun kanssa keittiöön ilahduttaa sinällään. Hetki ennen pukemista köllitään sohvalla, lämmin ja tuoksuva koira hyrisemässä vieressä, ei voi päivä paljon paremmin alkaa kuin ripauksella ehdotonta rakkautta! =)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:21"]
[/quote]
Kerrotko vielä, miten?
[/quote] Asenteen muutos alkaa ajatusten muuttamisesta. Ajattele amulla mitä kaikkea voikaan päivän mittaan tapahtua, ketä kaikkia tapaat ja mitä mielenkiintoisia keskusteluja voikaan syntyä. Kokeile heti huomenna aamulla maata sängyssä hetki heräämisen jälkeen ja vain hymyillä itseksesi. makaat vaan ja hymyilet. Sekin jo auttaa.
up