Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska teillä alkoi raskausvatsa näkyä (1. raskaus sekä sitä seuraavat)?

Vierailija
20.11.2013 |

En muista yhtään ensimmäisestä raskaudesta, mutta jomman kumman ultran jälkeen lähdimme ostamaan äitiyshousuja. Mulla ei ollut kovin iso maha, mutta jotenkin tavalliset housut tuntuivat pahalta. Kyllä sen varmaan on täytynyt rakenneultra olla...

Olen nyt toista kertaa raskaana, ja mulla on tänään eka neuvola, eli nyt taitaa sitten olla menossa viikko 9 ja jotain. Mun vatsa pömpöttää vähän, mutta en tiedä, onko kyseessä turvotus (muuten sitä ei ole, mutta viime raskaudessakin tuli heti alusta turvotusta vatsan päälle) vai mahdollisesti ilma - sitäkin on vatsassa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. rv24-25 sekä ekassa, että tokassa.

Vierailija
2/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. raskaudessa vko 20

2. raskaudessa vko 17

3. raskaudessa vko 13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa muistaakseni rv 15 ja toisessa rv 12

Vierailija
4/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu kerran raskaana, tän vuoden huhtikuussa synty lapsi. Raskaus alko näkyä 3 kuukauden paikkeilla (lokakuu/2012). :)

Vierailija
5/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ekassa puolivälin jälkeen. kovin suuri ei maha ollut koskaan, esim. toppatakin alle peittyi niin ettei aina ihmiset huomanneetkaan.

Vierailija
6/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta ostin raskausfarkut joskus rv 16 paikkeilla. Toisella ja kolmannella kierroksella otin ne käyttöön jo joskus rv 10 aikoihin turvotuksen vuoksi. Palasin kyllä välissä tavallisiin farkkuihin muutamaksi viikoksi, kun turvotus laski.

Vierailija
7/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:06"]

mulla ekassa puolivälin jälkeen. kovin suuri ei maha ollut koskaan, esim. toppatakin alle peittyi niin ettei aina ihmiset huomanneetkaan.

[/quote]

Mun vatsasta moni sanoi, että ompa pieni. Esim. kun menin laskettuna päivänä verikokeeseen ja labrahoitaja kysyi, että koskas sulla on laskettu aika, hän hämmästeli, että ei voi olla, kun sulla on noin pieni maha. Mutta mun mielestä se oli ihan kunnon kupu, eikä mun mielestä kuvissakaan näytä mitenkään erityisen pieneltä. Ehkä se sitten oli keskivertoa pienempi, kun mulle mahtuivat kuitenkin tavalliset paidat ihan loppuun asti - en kyllä käsitä, miten - mutta mikään takki ei olisi kyllä mahtunut!

Ap

Vierailija
8/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa (4) raskauksiassa vkon 20 paikkeilla. Silloin ei enää normaalit farkut menneet kiinni. Käytin kyllä normaaleja vaatteita loppuun asti, housut ja hameet vain joustavista kankaista.

Vierailija
9/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:06"]

[/quote]

Mun vatsasta moni sanoi, että ompa pieni. Esim. kun menin laskettuna päivänä verikokeeseen ja labrahoitaja kysyi, että koskas sulla on laskettu aika, hän hämmästeli, että ei voi olla, kun sulla on noin pieni maha. Mutta mun mielestä se oli ihan kunnon kupu, eikä mun mielestä kuvissakaan näytä mitenkään erityisen pieneltä. Ehkä se sitten oli keskivertoa pienempi, kun mulle mahtuivat kuitenkin tavalliset paidat ihan loppuun asti - en kyllä käsitä, miten - mutta mikään takki ei olisi kyllä mahtunut!

Ap

[/quote]

minä koin tuon pienestä vatsasta huomauttelun loukkaavana. olin niin ylpeä vatsastani että en tajunnut miks se jonkun mielestä on niin epänormaalin pieni :D ainoat äitiysvaatteet joita tarvitsin, oli housut.

t. 4

Vierailija
10/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa n. rv12, toisessa raskaushousut käyttöön jo rv7. Ekassa raskaudessa suurin osa raskaushousuistakaan ei mahtunut päälle, ja minun luultiin odottavan kaksosia. Vatsan kokoa ihmeteltiin lähes päivittäin, mutta olin niin onnellinen raskaudesta, ettei se haitannut.

Vierailija
11/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus rv 19 paikkeilla alkoi yhtäkkiä näkymään.

Vierailija
12/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisessä olisi saanut peitettyä helposti seitsemännelle kuulle, toisessa raskausfarkut oli pakko laittaa päälle jo rv 11

Vierailija
13/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykskaks alkoi näkyä siinä viikolla 20..

Oli kyllä pieni maha koko raskausajan.. nyt kun katson kuvia niin tulee oikein tyrmistynyt olo, että no missä kohti se maha nyt on, ku tuntuu ettei eroa kunnolla normipömppiksestä!

Vierailija
14/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa rv 21

Vierailija
15/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tässä ekassa raskaudessa vasta joskus viikoilla 24, eli pitkään olin raskaana niin, ettei kukaan huomannut.

Vierailija
16/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus ja aika pian se alkoi omaan silmään pömpöttää. Selvemmin tuossa viikon 13 paikkeilla. Istukka on aivan edessä, joten se teki jekut ja pumpsautti mahan näkösälle melko pian.

Vierailija
17/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.kuulla. Vieläkin saa kuulla miten pieni maha on, ja puolitutuille olenkin hiukan muunnellut laskettua aikaa parin kuun päähän eteenpäin. Ärsyttävää kun kaikki sanoo: voi miten pieni ja onko se kunnossa jne...

Vierailija
18/18 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alussa jo tuli turvotusta? sellainen pieni pömppis. Viikolla 13-14 vatsa oli selvästi muuttunut ja mies huomautti sen kasvaneen. Viikolla 17-18 jouduin siirtymään äitiyshousuihin ja osittain muutenkin äitiysvaatteisiin. Viikosta 20 eteenpäin ulkopuolisetkin alkoivat kommentoida raskautta ja vatsa oli jo tuolloin aika iso.