Käräyttäisitkö rattijuopon?
Vaikka tilanne oli mikä tahansa ja rattijuoppo kuka tahansa?
Kommentit (15)
Jos tietäisin varmasti että promilleja on
Olen pyytänyt työtoveria jättämään autonavaimensa minulle yks perjantai. En tiedä kuinka paljon oli oikeasti juonut, mutta lääkkeitten kanssa yhteisvaikutuksessa tosi sekava käytös ja puhe. Hän oli sitten hakenut autonsa viikonloppuna. Ihan väleissä ollaan, mutta takanapäin oli haukkunut mut maanrakoon, olin kuulemma ylireagoinut ja mun olisi kuulemma pitänyt tarjoutua maksamaan hänen taksimatkansa.
Perustelin myöhemmin asian, etten voinut ottaa riskiä et joku kuolee... Hyvät välit on meilläkin.
silloisen mieheni käräytin. eihän sillä ole väliä onko tuttu vai tuntematon, yhtä vaarallista se on.
jos siirtää autoa mökin pihassa 10 metriä, en
Ja olen käräyttänytkin.
Kaksi kertaa olen tienpäältä soittanut poliisit ottamaan vastaan rattijuoppoa, jonka perässä olen ajanut.
Yhden kerran olin parkissa ja näin, kun humalainen mies meni naisen kanssa autoon ja lähti ajamaan.
Joka kerralla rattijuopot jäi kiinni.
Tuntemattomille epävarmasti ajaville olen soittanut poliisit perään pari kertaa. En tiedä kuinka heidän kävi kun kääntyivät eri reitille kuin minä.
En halua hänen tappavan tai vahingoittavan ketään. En edes häntä itseään.
Uhkailee väkivallalla minua ja perhettäni. Ei mitenkään mukavaa elää pelossa.
Ei siis ehtinyt ajaa, vaan aikoi lähteä ajamaan, muu kyyti ei kelvannut.
Eräästä edellä ajavasta tehtiin ilmoitus, kun ajeli miten sattuu, en kylläkään tiedä miten jutussa lopulta kävi, nähtiin vain että poliisi pysäytti.
Ja jos juoppo olisi lähiperheestäni, nii n tekisin kaikkeni, ettei hän jatkaisi ratissa, kolaroisin vaikka oman autoni hänen kanssaan, jos tarpeen. Mutta jos kyse olisi kenestä tahansa muusta, käräyttäisin aivan varmasti. En ota tunnolleni kenenkään kuolemaa, varsinkaan viattoman lapsen.
Raskaana ollut paras ystäväni kuoli auto-onnettomuudessa jonka aiheutti känninen kuski. Sittemmin sain tietää mieheni hyvän ystävän ajelleen kännissä (siis ennenkuin edes tunsin miestäni). Näytin mieheni ystävälle kuvan bestikseni täysin murskaantuneesta autosta, ja kysyin: Tälläisenkö haluat omalletunnollesi?
ihan ehdottomasti. en uskaltaisi ottaa riskiä että menetettäisiin ihmishenkiä. kuskin tai jonku muun