En jaksa tätä miehen jokapäiväistä nukkumista!
Tulee töistä, menee peiton alle, laittaa kellon herättämään tunnin päästä, mutta nousee vasta tuntien päästä. Nytkin oli yli viiden tunnin päikkärit! Minä saan tehdä kaiken. Vaikka kuinka olen "vain kotirouva", ja mies käy töissä, niin kuuluuko kotona olevan hoitaa kaikki muut asiat..lapset, koiran hoidot ym ym? No ruuanlaitto on toki itsestäänselvyys mutta koirakin kun on on oikeastaan miehen metsäkoira. Onko tämä miten tavallista, että
työssäkäyvä mies saa vain nukkua illat?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:05"]
Ap jatkaa: Jos otan asian puheeksi, niin mies suutahtaa ja sanoo aina tarvinneensa päikkärit, ja sanoo mulle että minunkin pitäisi kokeilla työn tekoa ja tulla vasta sitten valittamaan. Mutta en minä ole työllisenä noin pitkiä päikkäreitä kyllä tarvinnut, yleensä en ollenkaan. Ja tosiaan, sen kanssa ei voi keskustella, ei kuulemma ole keskustelevaa tyyppiä. :(
[/quote]
Otat puheeksi hygienia-asian ja vaadit että tilanteelle tapahtuu parannusta. Voit lähteä huolestumislinjalla asiaa ajamaan niin sitä on vaikeampi yrittää torpata. Jos on töissä niin sillä on työterveyslääkäri eli ei tule siitä edes kuluja.
Ehkä ei halua asiaa tutkittavan, koska paljastuisi taudiksi laiska-matoinen. Minkä ikäinen mies?
ap miehineen taitaa asua porvoon liepeillä
Nukkuuko mies öisin? Milloin käy nukkumaan ja milloin herää?
Asiasta toiseen: miten KUKAAN kestää miestä, joka ei huolehdi hygieniastaan? Hampaat pesemättä, häh? Onko tuo vitsi? Kyllähän lapsikin osaa jo hampaansa pestä!
Kakkostyypin diabetes. Onko miehesi yli nelikymppinen ja vyötärön ympärys kasvanut? Liikunta jäänyt vähiin? Väsymys ja vetämättömyys sopisivat hyvin oireiksi. Oireet tulevat hitaasti, mutta asian pystyy helposti selvittämään verikokeella.
Mä nukun ihan sairaasti ja neurologi löysikin multa monien tutkimusten jälkeen neurologisen sairauden, joka aiheuttaa väsymystä. Vrk:n unentarve on väh 12h. Miehesi kannattaa hakeutua tutkimuksiin. Eka epäillään masennusta tuollaisessa, mutta jos ei vaikuta masennukselta, kannattaa miettiä, olisiko jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:36"]
Mä nukun ihan sairaasti ja neurologi löysikin multa monien tutkimusten jälkeen neurologisen sairauden, joka aiheuttaa väsymystä. Vrk:n unentarve on väh 12h. Miehesi kannattaa hakeutua tutkimuksiin. Eka epäillään masennusta tuollaisessa, mutta jos ei vaikuta masennukselta, kannattaa miettiä, olisiko jotain muuta.
[/quote]
Sama täällä.
Minulla diagnosoitiin ms-tauti, ja sen ainoa näkyvä oire on fatiikki. Se on niin voimakasta väsymystä, että huonona hetkenä voimia ei riitä edes suihkussa käymiseen, ei aina edes hampaiden pesemiseen.
Onneksi olen onnistunut saamaan fatiikkia kuriin lääkityksen avulla, enkä enää ole semmoinen "ammattinukkuja". Nykyään nukkumiseni on lähestulkoon normaalin rajoissa.
Toivottavasti muutkin "ammattinukkujat" löytävät avun vaivaansa.
Suosittelisin käymään lääkärissä. Ystäväni mies oli myös tällainen jatkuvasti nukkuva mies, ja ystäväni oli jo aivan kypsä siihen että kaikki kaatui hänen harteilleen koska mies vietti lähes kaiken ajan sängyn pohjalla. Mies ei nähnyt toiminnassaan mitään väärää, koska oli kuulemma ollut ihan nuoresta asti yhtä runsasuninen. Ystävä sai lopulta suostuteltua hänet lääkäriin, ja koetuloksista paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta.
Itse olen tuollainen nukkuja myös, kilpirauhasen vajaatoiminta on. Kokemuksesta sanon, että yritä ymmärtää miestä.Tutkimukset varmaan olisivat paikallaan, että saataisiin suljettua pois erilaiset sairaudet. Mutta toista pakottamalla tai hiostamalla osallistumaan normaaliin rytmiin ja pakollisiin tekemisiin, et saa kuin hallaa aikaiseksi.
Tähänastisesta keskustelusta yhteenveto: Miehellä saattaa olla kilpirauhasen vajaatoimintaa, jota on jatkunut jo hyvin pitkään. Asian selvittämiseksi on syytä käydä lääkärissä, sillä on myös muita ja vakavampia samaa aiheuttavia sairauksia.
Kilpirauhasen vajaatoiminnan aiheuttamia oireita pystytään lääkityksellä lievittämään, joten jos sellainen todetaan niin lääkkeet tuovat miehellesi vuorokaudessa helposti tunnin pari lisää valveillaoloaikaa.
Ymmärtää voi sitten jos diagnosoidaan sairaus. Ihan muuten vaan, ja siksi kun "aina on nukkunut kaiket päivät" en kyllä katsoisi tuollaista vuodesta toiseen. Siis teillä on lapsiakin? Näkevätkö he koskaan isäänsä hereillä? Pitääkö teillä hissutellakin iltapäivällä ja illalla kun mies nukkuu?
Niin kuin moni on sanonut, niin ei tuo normaalia ole eikä tervettä. Fyysisesti ja päästään terve perheellinen ihminen ei nuku koko loppupäivää töidensä jälkeen, joka päivä. Kai sinä nyt itsekin tämän tiedät? Lääkäriin ja tutkimuksiin, ja jos jokin on vikana niin hoitoa. Jos ei ole, niin ryhdistäytyminen tai ero. Kuinka kukaan jaksaisi tuollaista katsoa ilman syytä?
Kakkostyypin diabetestä tai kilpparin vajaatoimintaa epäilen.
Diabetes on todennäköisempi. Sitä sairastavat kymmenet ellei sadat tuhannet suomalaiset tietämättään.
Home aiheuttaa täydellisen väsyn joka voi kestää kauan poismuuttamisen jälkeenkin.
Home aiheuttaa helposti myös autoimmunitauteja joihin kilpirauhasen vajaatoiminta kuuluu. Nämä keliakiat ym voi olla myös kehon oman immuniteetin kääntymistä itseään vastaan.
Keliaakikkoja ei ollut 30 vuotta sitten yhtä paljon kuin nykyisin. Huono sisäilma tekee paljon pahaa elimistön jokaiseen kohtaan
Väsy kertoo jo paljon eikä sisäilmaongelmille/oireilulle ole täällä edes diagnoosia.
Tulossa on katastrofi kun skidit päiväkodeista kouluun ja siitä eteenpäin altistuu huonolle sisäilmalle. Suomi on täynnä erittäin huonosti rakennettuja taloja/tiloja,
Jopa Iho- ja Allergiasairaalassa on hometta.
Tiedän,koska aloin oireilee itse prick-testi osastolla/ siinä kerroksessa
Toiset vaan nukkuu paljon ja itse nukun paljon. Itse eroaisin jos mun ei annettaisi nukkua päikkäreitä. Olen kotiäiti ja hoidan kaiken itse. Työssäkäynti on tänä päivänä raskasta ja kotona olo helppoa. En siis vaadi mieheltäni mitään.
mä olen myös ollut tuollainen nukkuja, yksi juttu siinä heräämisessä oli että jos ei ole syytä nousta, niin nukuin lisää vaan, vaikka kokoillan. yöt nukun huonosti, joten kierre on valmis. multa on otettu kokeita miksi aina väsyttää, lääkäri totesi että olen sitten tyyppiä jonka vuorokausirytmi on eri kuin muilla, tai kuuluisi olla. veljeni on samanlainen, äitini sanoi, että nuorena oli aina väsynyt. en tiedä miksi.
nyt menet herättämään miehesi kunnolla,valot päälle ja telkkari tai muksut möykkäämään. ja toi hygenia... sano ett seksiä tippuu kun hampaat puhtaat, vai haluaako hän enää sitäkään? sitten on masis.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:38"]
Tulee töistä, menee peiton alle, laittaa kellon herättämään tunnin päästä, mutta nousee vasta tuntien päästä. Nytkin oli yli viiden tunnin päikkärit! Minä saan tehdä kaiken. Vaikka kuinka olen "vain kotirouva", ja mies käy töissä, niin kuuluuko kotona olevan hoitaa kaikki muut asiat..lapset, koiran hoidot ym ym? No ruuanlaitto on toki itsestäänselvyys mutta koirakin kun on on oikeastaan miehen metsäkoira. Onko tämä miten tavallista, että
työssäkäyvä mies saa vain nukkua illat?
[/quote]
Kyllä kuuluu. Jos mies elättää teidät niin sinun pitää hoitaa kaikki muut asiat. Työntekeminen on paljon vaativampaa kuin kotona oleminen. Sinä saat levätä päivällä kirjoittaa vauva palstalle ja katsella telkkaria. Miehesi tekee töitä
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:47"]
Ohhoh. Ei ole tavallista. Yöllä nukutaan. Nukkuuko yölläkin vai onko koneella? Mun mies tulee töistä kotiin n. 17-17.30. Usein lähden heti itse lenkille tai salille. Mies hoitaa lapset ja ruokailun. Illalla hoidetaan yhdessä iltapalat ja -pesut, yleensä yhtä aikaa nukkumaan n. 22, että jaksetaan nousta 6.15. Olisin sinuna huolissani. Masennusta tai muuta epäilisin myös.
[/quote]
Eli sinä elät miehesi siivellä. Päivät saat lepäillä ja kun mies tulee töistä niin saat tehdä mitä huvittaa. Todella tasapuolista. Kotiäitinä oleminen on todella helppoa verrattuna mihin tahansa työhön
34 vastaa että työni oli raskasta, fyysistä, mutta nyt kun kotona kaksi lasta, toinen alta 1v niin mulla ainakin nyt raskaampaa, työt kotona jatkuu 8 tunninkin jälkeen. voi olla että 5 ja 3v kanssa olisi helppoa. ja tämä työ on myös henkistä.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:05"]
Ap jatkaa: Jos otan asian puheeksi, niin mies suutahtaa ja sanoo aina tarvinneensa päikkärit, ja sanoo mulle että minunkin pitäisi kokeilla työn tekoa ja tulla vasta sitten valittamaan. Mutta en minä ole työllisenä noin pitkiä päikkäreitä kyllä tarvinnut, yleensä en ollenkaan. Ja tosiaan, sen kanssa ei voi keskustella, ei kuulemma ole keskustelevaa tyyppiä. :(
[/quote]
Enemmänkin siis nukkuvaa tyyppiä...niin, mitä iloa tuosta on?