Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa tätä miehen jokapäiväistä nukkumista!

Vierailija
19.11.2013 |

Tulee töistä, menee peiton alle, laittaa kellon herättämään tunnin päästä, mutta nousee vasta tuntien päästä. Nytkin oli yli viiden tunnin päikkärit! Minä saan tehdä kaiken. Vaikka kuinka olen "vain kotirouva", ja mies käy töissä, niin kuuluuko kotona olevan hoitaa kaikki muut asiat..lapset, koiran hoidot ym ym? No  ruuanlaitto on toki itsestäänselvyys mutta koirakin kun on on oikeastaan miehen metsäkoira. Onko tämä miten tavallista, että

työssäkäyvä mies saa vain nukkua illat?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:47"]

Ohhoh. Ei ole tavallista. Yöllä nukutaan. Nukkuuko yölläkin vai onko koneella? Mun mies tulee töistä kotiin n. 17-17.30. Usein lähden heti itse lenkille tai salille. Mies hoitaa lapset ja ruokailun. Illalla hoidetaan yhdessä iltapalat ja -pesut, yleensä yhtä aikaa nukkumaan n. 22, että jaksetaan nousta 6.15. Olisin sinuna huolissani. Masennusta tai muuta epäilisin myös.

[/quote]

Eli sinä elät miehesi siivellä. Päivät saat lepäillä ja kun mies tulee töistä niin saat tehdä mitä huvittaa. Todella tasapuolista. Kotiäitinä oleminen on todella helppoa verrattuna mihin tahansa työhön

[/quote]

Pikaisesti kommentoin, että kiva jos sinulla on kotiäitinä ollut helppoa. Meidän lasten tilanteesta ja arjesta et tiedä mitään. Onneksi olen oman mieheni kanssa, joka tosiaan kokee itse pääsevänsä töihin lepäämään, ja haluaakin antaa minulle muutaman hetken omaa aikaa urheilua varten.

Vierailija
2/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan onnellinen, miehesi kerää voimia jotta jaksaa pitää sinut tyytyväisenä;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ap jatkaa sen verran että se ei nukkumiselta ja lötköttelyiltään vaivaudu pesullekaan kuin kerran viikossa, hampaat on kuukausikaupalla pesemättä. Ottaa aivoon ja nokkaankin..

Vierailija
4/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän kuule ap itse välillä töihin ja mies kotiherraksi, niin alkaa varmaan hommat tasapainottumaan.

Vierailija
5/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se masentunut jos noin pahasti laiminlyö tuon hygieniankin? Onko aiemmin ollut siistimpi?

Entä viikonloput?

Vierailija
6/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin nukutaan.

Vierailija
7/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän se tuli. Masennus. Jos näin, voimia.

Vierailija
8/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei terve mies nuku noin paljoa päivällä. Patista se lääkäriin tai lenkille.

Vierailija
9/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Ei ole tavallista. Yöllä nukutaan. Nukkuuko yölläkin vai onko koneella? Mun mies tulee töistä kotiin n. 17-17.30. Usein lähden heti itse lenkille tai salille. Mies hoitaa lapset ja ruokailun. Illalla hoidetaan yhdessä iltapalat ja -pesut, yleensä yhtä aikaa nukkumaan n. 22, että jaksetaan nousta 6.15. Olisin sinuna huolissani. Masennusta tai muuta epäilisin myös.

Vierailija
11/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni aina ollut tuollainen. Kouluaikoina pitkät päikkärit ollut ja läksyt tehty aamuisin kiireessä äidin kanssa. Äitinsä toki varoitti että koira jää minun huoleksi, jos se hommataan. Silti se puolustelee poikaansa, että ei se jaksa mitään tehdä kun käy työssä. Masennukseen en osaa ottaa varmaa kantaa, kun mies ei koskaan puhu tuntemuksistaan eikä muutenkaan muusta kuin kepeistäasioista.

Vierailija
12/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihan perusterveys? Hemoglobiini? Kilpirauhasarvot? Ei missään nimessä ole kaikki kunnossa!

Vierailija
13/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihan perusterveys? Hemoglobiini? Kilpirauhasarvot? Ei missään nimessä ole kaikki kunnossa!

Vierailija
14/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli myös tuollainen ammattinukkuja. Ei sillä mitään fyysistä vikaa ollut, laiska se oli kuin mikä ja nautti nukkumisesta. Sen isäkin oli ihan samanlainen, kun käytiin siellä kylässä niin isä ja poika painui nukkumaan heti ruuan/kahvin jälkeen...

Vierailija
15/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua... Montako tuntia siis nukkuu vuorokaudessa?

Vierailija
16/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valvooko se sitten yöt? Ihminen nukkuu normaalisti max. 9 t/vrk, ja jos jatkuvasti menee yli sen, jokin on luultavasti vialla.

Mun mies tekee raskasta työtä ja ottaa usein töiden jälkeen puolen tunnin unet. Muttei tunteja koskaan.

Vierailija
17/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:53"]

Masennukseen en osaa ottaa varmaa kantaa, kun mies ei koskaan puhu tuntemuksistaan eikä muutenkaan muusta kuin kepeistäasioista.

[/quote]

Nyt olisi viimehetki ryhtyä puhumaan niistä muistakin jutuista kuin kepeistä asioista. Parisuhteessa kommunikaatio on tärkeää jos aikoo saman henkilön kanssa olla pitkään yhdessä. Kissa pöydälle eli tämä asia teidän pitää keskustella läpi.

Joillakin voi olla yksilöllinen unentarve muita suurempi, mutta sekin asia pitää selvittää. Jos miehesi on niitä jotka tarvivat toimiakseen 10 h unta niin sen vaikutukset elämäänne ja kotitöiden jakoon joudutte keskenänne sopimaan. Lääkärissä käyntiä suosittelisin silti eli selvitätte onko kaikki hormonitasot paikallaan eikä esimerkiksi pitkään jatkunutta kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Vierailija
18/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: Jos otan asian puheeksi, niin mies suutahtaa ja sanoo aina tarvinneensa päikkärit, ja sanoo mulle että minunkin pitäisi kokeilla työn tekoa ja tulla vasta sitten valittamaan. Mutta en minä ole työllisenä noin pitkiä päikkäreitä kyllä tarvinnut, yleensä en ollenkaan. Ja tosiaan, sen kanssa ei voi keskustella, ei kuulemma ole keskustelevaa tyyppiä. :(

Vierailija
19/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:02"]

Mun exä oli myös tuollainen ammattinukkuja. Ei sillä mitään fyysistä vikaa ollut, laiska se oli kuin mikä ja nautti nukkumisesta. Sen isäkin oli ihan samanlainen, kun käytiin siellä kylässä niin isä ja poika painui nukkumaan heti ruuan/kahvin jälkeen...

[/quote]

Mutta tuo hygienian laiminlyöminen kyllä jo kertoo jostakin muusta, ellei sitten ole ollut ihan porsas aina.

Vierailija
20/38 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: Jos otan asian puheeksi, niin mies suutahtaa ja sanoo aina tarvinneensa päikkärit, ja sanoo mulle että minunkin pitäisi kokeilla työn tekoa ja tulla vasta sitten valittamaan. Mutta en minä ole työllisenä noin pitkiä päikkäreitä kyllä tarvinnut, yleensä en ollenkaan. Ja tosiaan, sen kanssa ei voi keskustella, ei kuulemma ole keskustelevaa tyyppiä. :(