Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh huh! Onko normaalia että henk koht sähköposti

Vierailija
19.11.2013 |

Allekirjoitustiedostossa on 

Maija Meikäläinen

KTM, ON

huh huh neverhööd! Tuntuu niiiiin itsensäkorostamiselta ja itserakkaudelta! Tulipa tälläiseenkin naurettavuuteen matkan varrella törmättyä.

pitäiskö itsekin alkaa käyttää

ylioppilas, KM, FT 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, vähäiselläkin mielikuvituksen käytöllä tuli äkisti mieleen, josko hän käyttäisi sitä osoitettaan usein työkuvioissakin jostain syystä, tai niitä asioita sivuten, eikä hän sitten tule poistaneeksi tuollaista valmista allekirjoitustaan postitellessaan jollekin tutulle muista ympyröistä, joko epähuomiossa, kiireessä tai sitten... en tiedä miksi. Hassua tietty jos ihan missä tahansa yksityisessä asiassa varta vasten tekisi noin...

Vierailija
2/27 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkuvioissa käytetään titteliä! Ei tutkintoja! Kyllä, naurettavuuden huippu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkuvioissa käytetään titteliä! Ei tutkintoja! Kyllä, naurettavuuden huippu!

Vierailija
4/27 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisi jotain työasioihin liittyvää, niin ehkä sitten. Aika hölmöltä kyllä vaikuttaa.

Vierailija
5/27 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinkö? Olen lukuisat kerrat nähnyt muutakin, mutta ihan miten haluat keskenäsi uskoa.

Vierailija
6/27 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 höpö höpö, täällä mitään keskenään uskota! Ikinä aiemmin nähnyt ja todella naurettava typerää!

Mutta jos muita ansioita (uraa) ei ole, niin ilmeisesti täytyy ihan tutkinnoilla briljeerata.... Päivän vitsi

Vierailija
7/27 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo näkeehän noita. Itsekorostusta. Ja meillä töissä nauretaan noille makeasti.

Vierailija
8/27 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun työskentelin erään liikkeen puhelinasiakaspalvelussa, porukka välillä esitteli itsensä tittelillä. "Ekonomi Ekström Espoosta päivää, moneenko liikkeenne on tänään auki? Ai neljään? Kiitos hei!"

Vierailija
9/27 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme henkilökohtaista sähköpostia. Yksi niistä on todella tuota muotoa eli kerron siinä koulutukseni ja tittelini ihan siksi, että käytän sitä sähköpostia puolivirallisissa asioissa, joissa koulutukseni on aika olennainen asia. Sitten on "kaverisähköposti", jossa on allekirjoituksena pelkkä nimi ja kolmas on roskapostiosoite, jossa on feikkinimi.

Vierailija
10/27 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:51"]

joo näkeehän noita. Itsekorostusta. Ja meillä töissä nauretaan noille makeasti.

[/quote]

Meillä on allekirjoituksessa vain tittelit ei tutkintoja. Silti työssä hyvin usein kysytään koulutusta ja se on asiakkaille tärkeää. Vähän aikaa sitten jouduin selittämään opintoni ihan sivuainetta myöden yhdelle asiakkaalle, kun hän oli niin kiinnostunut taustastani. Jos joku tutkintoa allekirjoituksessa käyttäisi, niin en sitä ihmettelisi.

Yksityisissä sähköposteissa tutkinto on kyllä hassu.

Vierailija
11/27 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen duunari asiakaspalveluammatissa. Kerran yksi asiakas tuli valittamaan ja kertoi heti ensi töikseen olevansa insinööri :D

Vierailija
12/27 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla sitten akateemisessa maailmassa työskenteleviä linjoilla ;). Meillä kyllä tulee olla allekirjoituksessa ihan kaikki tutkinnot..

Vierailija
13/27 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 05:05"]

Ei taida olla sitten akateemisessa maailmassa työskenteleviä linjoilla ;). Meillä kyllä tulee olla allekirjoituksessa ihan kaikki tutkinnot..

[/quote]

Työpostissa tietenkin, mutta myös henkilökohtaisessa "vapaa-ajan sähköpostissa"? Eipä ole tullut vastaan, vaikka akateemisessa maailmassa olevia onkin tuttavapiirissä. (Tosin eipä tule pahemmin ihmisten kanssa enää sähköpostiteltua, kun aina tulee juteltua FB:ssä, Skypessä tai jotain.)

Vierailija
14/27 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo tutkintojen luettelo enemmän kaupunki- valtio ja kunta-alan tapa? Itse ole  töissä ykstyisellä törmännyt allekirjoituksessa vain titteliin/työniikkeeseen. Mutta se, että vapaa-ajan s-postissa on lueteltu mitään tutkintoja tai nimikkeitä on vain turhaa.

Vierailija
15/27 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:53"]

Aikoinaan kun työskentelin erään liikkeen puhelinasiakaspalvelussa, porukka välillä esitteli itsensä tittelillä. "Ekonomi Ekström Espoosta päivää, moneenko liikkeenne on tänään auki? Ai neljään? Kiitos hei!"

[/quote]

Mun työpaikalle tulee edelleen puheluita, joissa soittaja esittäytyy "varatuomari Lahtinen", "professori Virtanen". Kerran oli yksi asiakas, joka soitti usein ja aina esittäytyi "maisteri Jokinen". Meinasin kysyä, että oletko sukua maisteri Frangenille :-D

Vierailija
16/27 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:53"]

[/quote]

Se voi tavis duunarille olla ihmeellinen asia, mutta sivistynyt ja varakas porvari vain halusi varmistaa että liikkeenne lattiat on varmasti mopattu kun hän saapuu asioimaan sinne ilmoittamalla tulostaan puhelimitse etukäteen.

Nykyään jos joku kymppitonnin kuussa tienaava ekonomi soittaa tulostaan niin kaikki kaupan tytöt käy ainakin puuteroimassa posket jos ei muuta.

Vierailija
17/27 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi jäädä päälle, itse joudun käytännön syistä aloittamaan työpuhelut "lääkäri se ja se täällä päivää..". Voihan muillakin olla samoin. Olen sen joskus lipasuttanut väärään paikkaan.

Vierailija
18/27 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö kaupan tyttöjä av(i)oliittoon tähtäävinä prostituoituina, jotka kauppaavat itsensä hyvin tienaavalle miehelle?

Vierailija
19/27 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 00:08"]

Mä olen duunari asiakaspalveluammatissa. Kerran yksi asiakas tuli valittamaan ja kertoi heti ensi töikseen olevansa insinööri :D

[/quote]Kun on tekemisissä oudon ihmisen kanssa, niin koulutukset tai ammatin esille tuominen vaikuttaa siihen että miten vastapuoli suhtautuu. Juurikin jossain teknisen laitteen reklamaatiotilanteessa voi olla hyvä sanoa että on insinööri ja siis ymmärtää ihan vähän jo tekniikasta. Sama jos menisi kauppaan palauttamaan ostamansa jauhot, koska ne ovat pilaantuneita, niin asian käsittely varmaan helpottuu jos käy ilmi että reklamoija on leipuri.

Vierailija
20/27 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan se hoitaa työjuttuja sillä sähköpostilla. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...