Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin miehesi sanoi rakastavansa?

Vierailija
19.11.2013 |

Joillekin miehille tuntuu olevan hyvin suuri kynnys sanoa että 'minä rakastan sinua'. Olemme nimittäin miehen kanssa seurustelleet ja asuneet yhdessä jo kaksi onnellista vuotta, enkä ole vieläkään saanut suoraan kuulla niitä kolmea sanaa, joita pikku hiljaa jo kaipaisin. "Suoralla" tarkoitan (tämä on oikeastaan aika huvittavaa), että olen n. kolme kertaa kyllä kuullut sanat miehen suusta, mutta hän on sanonut sanat tietämättään, että kuulen ne!

Kaikki kerrat ovat sattuneet yöllä kun mies on uskonut minun nukkuvan. Kaksi näistä kerroista tapahtuivat, kun hän oli juuri viihteeltä kotiin tultuaan (myöhään yöllä) kömpinyt sänkyyn ja tokkuroissaan sanonut ne. Olin silloin juuri uudelleen nukahtamaisillani, ja koska mies oli humalassa, en halunnut reagoida. Lisäksi epäile, ettei hän seuraavana aamuna edes enää muistanut mitä oli horissut.

Kolmannen kerran hän niin ikään sanoi sanat yöllä sängyssä, mutta alkoholilla ei sillä kerralla ollut osuutta. Hän puhui joko täysin unissaan tai oli tokkurassa (en ole varma), ja muistan että ehdin juuri herätä hänen ääneensä ja kuulemaan sanat, kunnes hän oli jo vaipunut takaisin uneen :D Keskellä yötä!

Vaikka tämä ei missään tapauksessa ole mitenkään suhdetta särkevää, ihmettelen sitä, miksi niiden sanojen sanominen on niin vaikeaa jos kerta tunne on olemassa? Suhteemme on siis kyllä täynnä hellyyttä, läheisyyttä, kaikesta puhumista, tulevaisuudensuunnitelmia, rakastavaisia sanoja ja tekoja -- jotka toki puhuvat enemmän kuin tuhat sanaa -- mutta silti sisäisesti välillä toivon että kuulisin ne myös sanoina ja silmiin katsoen :)

Milloin teidän miehenne kertoivat sinulle rakastavansa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 16:32"]

No miksei niitä maagisia kolmea sanaa voi sanoa?

[/quote]

Tietenkin voi sanoa ja meillä sanotaankin, mutta se ei ole meillä jokapäiväinen juttu. En haluaisi siitä fraasia, joka tulee sanottua ihan tottumuksesta. Musta on ihanaa, että joka kerta kun toinen sanoo sen tai kun minä sanon sen, mulla lepattaa vieläkin perhoset vatsassa. Ja musta on kivaa sekin, että meille on kehittynyt oma juttu, oma kieli jolla puhutaan rakastamisesta, sellainen jota ei voisi jakaa kenenkään toisen ihmisen kanssa.

16

[/quote]

Meilläkin hellitään, halitaan, pusutellaan yms. Monia asioita, jotka kielii siitä toisen rakastamisesta ja välittämisestä ja kiintymyksestä. Ja edelleen saa puolisoni perhosia vatsaan. Kaikkien näiden vuosien jälkeen.

t. se melkein 18v yhdessä

Vierailija
22/37 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 16:49"]

Olimme olleet viisi vuotta yhdessä (joista kolme naimisissa) kun mies ekan kerran sanoi rakastavansa minua. Valitettavasti tilanne oli se, että mies oli jäänyt pettämisestä kiinni ja vannoi kait senkin takia rakkautta. En tiedä, saattoi puhua tottakin.

Ainakin jäi tuo rakkaudentunnustus mieleen, joskaan ei positiivisella tavalla.

[/quote]

Kauheaa :( otan osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mies sanoo melkein joka päivä että rakastaa, välillä kysyy että enkö minä rakasta häntä, aina vastaan että en pätkääkään, pilke silmäkulmassa. Itselle on vaikea sanoa noita kolmea sanaa, yritän kyllä, mutta se vaan on niin omituista niitä sanoa. Mieluummin osoitan teoin että toinen on se rakkain minulle.

Vierailija
24/37 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli miehelle iso juttu! ettei sano sitä ihan noin vaan, sitten pikkusen hiprakassa soitti kun oltiin seurusteltu parisen kuukautta. kavereitten kuullen sanoi että "hei rakas!" ja sitten huomasi hupsis mitä tuli sanottua ja taustalta kuului kamujen hekottelua. toipui nopeasti ja sanoi että kuulitkos nyt mitä sanoin! mua hymyilytti ja sanoin takaisin että olet sinäkin rakas. nykyään eli viisi vuotta myöhemmin hoetaan rakasta ja rakastamista melkein joka päivä. oikein kiva!

Vierailija
25/37 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme seurustelleet kolmisen viikkoa, kun mies tunnusti rakkautensa ensi kertaa. Itse vähän säikähdin tätä, omat tunteet heräsivät paljon hitaammin (taisin sanoa nuo maagiset sanat hänelle noin vuoden seurustelun jälkeen).

Nyt olemme olleet yhdessä vuosikymmenen, josta 3 vuotta naimisissa. Joka ikinen päivä mies kertoo rakastavansa, vähintään kerran. Itse olen tällainen jörrikkä, etten viljele kyseistä fraasia ihan yhtä usein. :)

Vierailija
26/37 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 16:32"]

No miksei niitä maagisia kolmea sanaa voi sanoa?

[/quote]

Tietenkin voi sanoa ja meillä sanotaankin, mutta se ei ole meillä jokapäiväinen juttu. En haluaisi siitä fraasia, joka tulee sanottua ihan tottumuksesta. Musta on ihanaa, että joka kerta kun toinen sanoo sen tai kun minä sanon sen, mulla lepattaa vieläkin perhoset vatsassa. Ja musta on kivaa sekin, että meille on kehittynyt oma juttu, oma kieli jolla puhutaan rakastamisesta, sellainen jota ei voisi jakaa kenenkään toisen ihmisen kanssa.

16

[/quote]

Meilläkin hellitään, halitaan, pusutellaan yms. Monia asioita, jotka kielii siitä toisen rakastamisesta ja välittämisestä ja kiintymyksestä. Ja edelleen saa puolisoni perhosia vatsaan. Kaikkien näiden vuosien jälkeen.

t. se melkein 18v yhdessä

[/quote]

Kiva juttu, uskon että näin on omassakin suhteessani, kunhan päästään sinne 18:aan vuoteen. :)

16

Vierailija
27/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toista tosiaan rakastaa, ei luulisi olevan ollenkaan vaikeaa varmistaa että se toinenkin sen tietää, sanoin ja teoin.

Kovin ristiriitaiset ja lopulta itsekkäät teot taas vain sekoittaa kumppanin päätä enemmän,

ja tuskin kukaan haluaa kumppaninsa elävän jatkuvassa epävarmuudessa siitä merkitseekö hän yhtään mitään toiselle.

Käteväähän se olisi tietysti vain vierittää se ongelma toisen fiksuuden puutteen piikkiin, ettei se vaan tajua arvoituksia, mutta kyllä varmaan kaksi yliopistotutkintoa suorittanut ja ihmisten kanssa paljon tekemissä oleva ihminen huomaisi ja ymmärtäisi jos joku olisi sitä rakkauttaan teoilla halunnut osoittaa.

Ehkäpä minulle vaan sattui kohdalle todella huono tuuri ja mahdollisimman epäsopiva kumppani, mutta oli miten vain niin kyllä se vei myös uskon ja luottamuksen pitkäksi aikaa.

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 11:40"]

29: eikö teoillakaan osoittanut? Jotkut miehet eivät koe tarpeelliseksi sanoa ääneen jos asia tulee ilmi muulla tavalla. Ja pitävät naistansa tarpeeksi filksuna että tämä ymmärtää sen.

[/quote]

Vierailija
28/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

29: eikö teoillakaan osoittanut? Jotkut miehet eivät koe tarpeelliseksi sanoa ääneen jos asia tulee ilmi muulla tavalla. Ja pitävät naistansa tarpeeksi filksuna että tämä ymmärtää sen.

Vierailija
29/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nykyisen kanssa ollut vasta n. 8kk yhdessä, eikä oo vielä sanonut. Enkä mä sille. On kyllä pari kertaa tekstareiden lopussa kirjoittanut "i love you" (???), mutta oon jotenkin jättänyt nää englanninkieliset lausahdukset omaan arvoonsa. En tiedä mitä se niillä on tarkoittanut, mut en jotenkin voi ottaa "vakavissani" iloveuu:ta. Tai siis jos haluaa sanoa et rakastaa, miks on sanottava se epäromanttisesti englanniksi? No varmaan se on sille edelleen (niin kuin mullekin) liian iso sana sanottavaks. Ehkä kohta ;)

Vierailija
30/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.

Ja olen tullut siihen tulokseen että ei hän koskaan rakastanutkaan varmaan.

Minä silti annoin hänelle n. 15 vuotta elämästäni, kaksi lasta, ja aina oli koti, ruoka ja pyykit valmiina, seksiäkin koska vain halusi.

Mutta eipä se riittänyt niihin sanoihin edes tuo.

Kaipasi varmaan jotain muuta ja parempaa sitten, mitä lie mutta toivottavasti löytää onnensa nyt kun on päässyt minusta eroamaan. 

Ja minä toivon sen rakkauden vielä löytyvän edestäni, ihan omana itsenäni olisin jollekin hyvä vielä joinakin kauniina päivänä. Sitä odotellessani olen oppinut olemaan ihan onnellinen ja vahva yksinkin.

Mutta tämä muistutuksena niille jotka oikeasti rakastaa, älä jätä sitä kertomatta tai epäselväksi kumppanillesi.

Vierailija
31/37 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asia taas totaalisen toisinpäin.. Koska asumme kaukana toisistamme ja tiedän hänen valehtelevan ja muuntelevan totuuksia minulle niin isoissa, kuin pienissäkin asioissa ja se harva kerta kun hän muistaa ottaa yhteyttä minuun, hän hokee rakastavansa minua...  Mutta, elää täysin kaksois tai kolmoiselämää. Hän vaatii kuulla myös minun suusta, että rakastan häntä, mutten voi sellaista hänelle enää sanoa, koska jäöänyt niin monista valheista kiinni. Kertokaa siis, miksi miehen täytyy toimia näin? Pönkittääkö omaa egoaan uskottelemalla jotain sellaista, mikä ei pidä paikkansa?? Kertokaa miehet, miksi jotkut teistä toimivat näin??

Vierailija
32/37 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

plsdå kirjoitti:

Minulla asia taas totaalisen toisinpäin.. Koska asumme kaukana toisistamme ja tiedän hänen valehtelevan ja muuntelevan totuuksia minulle niin isoissa, kuin pienissäkin asioissa ja se harva kerta kun hän muistaa ottaa yhteyttä minuun, hän hokee rakastavansa minua...  Mutta, elää täysin kaksois tai kolmoiselämää. Hän vaatii kuulla myös minun suusta, että rakastan häntä, mutten voi sellaista hänelle enää sanoa, koska jäöänyt niin monista valheista kiinni. Kertokaa siis, miksi miehen täytyy toimia näin? Pönkittääkö omaa egoaan uskottelemalla jotain sellaista, mikä ei pidä paikkansa?? Kertokaa miehet, miksi jotkut teistä toimivat näin??

En osaa sanoa, miksi jotkut toimivat tuolla tavalla. Itse olen havainnut, että parisuhteeseen panostaminen kannattaa. Toisen huomioiminen tulee moninkertaisena takaisin. Minulle nuo kolme sanaa ovat hyvinkin merkityksellisiä arjen harmaudessa. Eivät ne kulu käytössä, pikemminkin asian toistaminen vahvistaa sitä. Varsinkin kun muut eleet ja teot ovat yhtenevät lauseen "minä rakastan sinua" kanssa.

Vierailija
33/37 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sanonut juuri noilla sanoilla ehkä kerran joskus vuosia sitten kun pakotin että pitää sanoa jotain muutakin kuin "samoin". Yhdessä ollaan oltu yli 16 vuotta, naimisissa 13. Miehen mielestä se rakkauden hokeminen on pinnallista ja täysin turhaa. Minullekin eteläpohjalaisena oli vaikeaa aikoinaan opetella sanomaan se, se oli täyttä työtä. Yritin ensimmäiset 8 vuotta totuttaa miestä siihen että sanoin sen joka päivä, mutta sitten luovutin, ja sanon itsekin enää suht harvoin.

Vierailija
34/37 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin seurusteltu 3-4kk kun sanoin nämä sanat miehelleni ja ja hän vastasi samalla lailla takasin. Sitä ennen on kertonut usein pitäväni minusta todella paljon, sekä kutsui kullaksi j rakkaaksi.

Nykyään sanotaan jos ei nyt päivittäin niin useamman kerran viikossa. Ei ne sanat mun mielestä sanomalla kulu tai menetä merkitystään.

Vierailija
35/37 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viimeksi. Ja tais sanoa tänä aamuna "hei hei rakas" lähtiessään töihin.

Vierailija
36/37 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran mies sanoi "minä rakastan sinua", pari kuukautta ensitapaamisemme jälkeen. Oli vallan sydäntäsulattavaa kuulla nuo sanat suomeksi, vaikka hän ei tuolloin osannut juuri muuta kuin "kiitos" ,"hei" ja "mitä kuuluu". Siitä lähtien olemme sanoneet nuo sanat tavalla tai toisella joka kerta kun lopetamme puhelun tai toinen lähtee jonnekin. Usein myös muulloin. Aina ei ole sanamuoto juuri tuo "minä rakastan sinua", mutta ajaus on sama.

Minusta tuntui aluksi hieman oudolta kuulla ja toistella tuota niin usein. Olen kasvanut suomalaisessa perheessä, jossa tunteista ei hirveästi puhuttu, vaikka kaikin tavoin osoitettiinkin, että ollaan rakkaita. En ollut tottunut rakkauden "toitottamiseen". Miehen kanssa siihen kyllä tottui muutamassa kuukaudessa ja nyt se on jo asia, jota ilman ei osaisi edes olla. Toki tuollaisen edellytyksenä on, että sanoja todella tarkoittaa. Muuten niillä ei ole merkitystä. Mieheni kohdalla tiedän, että hän sitä tarkoittaa ja siksi se on aina yhtä ihana kuulla.

Vierailija
37/37 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin seurusteltu viikko. Makoiltiin sängyllä, mies sanoi rakastavansa mua ja minä esitin nukkuvaa koska tuntui vähän ahdistavalta enkä halunnut vastata mitään. Hän oli ollut ihastunut minuun jo pitkään.

Ja minä vastasin rakastavani häntä joskus puolen vuoden kohdalla, mutta tarkoitin sitä vasta pari vuotta myöhemmin. Ollaan oltu yhdessä 11 vuotta ja edelleen tuntuu vähän vaikealta sanoa ääneen noin "isoja" sanoja, vaikka niin mielessäni hiljaa ajattelisin. Välillä tuntuu etten voi olla sanomatta ja silloin se on aika helppoa ja luontevaa, mutta se vastaaminen toisen sanomaan, se tuntuu usein väkinäiseltä ja kestää hetken.