Kielto uusperheille?
Mitä mieltä olette sellaisesta lakialoitteesta, jonka haluaisin eduskunnan käsittelyyn. Nämä eronneet ja karanneet ja uuteen mieheen/naiseen tarranneethan usein haluavat vielä lisää lapsia, vaikka edellisistä liitoista olisi kuinka monta pilttia huutamassa aamupuuroa. Mitä jos näiltä uusioperheiltä kiellettäisiin uusien lapsien hankkiminen? Eivätkä kaikki olisi onnellisempia ja lapsillakin olisi yksinkertaisempaa sitten perinnönjaossa toimia, kun ei tarvitsisi ajatella veli- ja siskopuolia ja laskea niiden osuuksia.
Tämä tuli vaan mieleen Mika Häkkisen perheuutisesta. eikö se ala muuten olla jo yli 50v, että ei siinä enää leikitä neppistä hiekkalaatikolla lapsen mieliksi.
Kommentit (19)
Ja ehdottomasti teiniäideille ja muille hormonihuuruissa lastenvaunuja työnteleville pakolliseksi lastenvaunuajokoulu!
tuohan pätee myös ydinperheisiin: jos on piltti kotona huutamassa aamupuuroa, niin uutta lasta ei saa tehdä. Eli lasten ikäeroksi sellaiset 20 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 07:33"]
tuohan pätee myös ydinperheisiin: jos on piltti kotona huutamassa aamupuuroa, niin uutta lasta ei saa tehdä. Eli lasten ikäeroksi sellaiset 20 vuotta.
[/quote]
Kyllä, ensimmäisen lapsen tarpeet pitää ehdottomasti ottaa huomioon toisen lapsen hakemuksessa. Toisen lapsen pääsee tekemään vain jos voi osoittaa, ettei mitään haittaa ensimmäiselle lapselle synny.
t. 2
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 07:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 07:33"]
[/quote]
Kyllä, ensimmäisen lapsen tarpeet pitää ehdottomasti ottaa huomioon toisen lapsen hakemuksessa. Toisen lapsen pääsee tekemään vain jos voi osoittaa, ettei mitään haittaa ensimmäiselle lapselle synny.
t. 2
[/quote]
Eli seulaultraäänet myös pakollisiksi ja pakkoabortti esim kaikille vammaisille ja kaksosille ettei esikoiselle tule traumoja?
mä en oikeesti jaksa näitä uusperheprovoja. Kyllähän jokainen normaalijärjellä varustettu tietää että sekä ydin- että uusperheissä on hyviä ja huonoja. Kaikki ei jaksa sitä yhtäkään lasta (kuten tuon yhden isän ketjusta näkee), joku jaksaa montakin.
keksi uusi aihe!
Mutta kun siitä syntyy aina. Traumoja ja sellaisia.
Niin eli tuon mukaan olisin ainoa lapsi. Minulla ei olisi 3muuta sisarusta koska he ovat "uusioperheen" lapsia. Joo-o.
Onko sun eksä perustanu uusperheen? Vituttaako?
Kannattaisin ennemminkin sitä (näin itsekin uusperheellisenä) että laki määräisi, että uuden suhteen saa aloittaa vasta viisi vuotta eron jälkeen ja silloinkin edellytyksenä olisi hyvät ja toimivat välit exään. Näin ehkäistäisiin tehokkaasti idioottien ja pettureiden ylenpalttinen lisääntyminen ja laastarisuhteiden kukoistaminen.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 07:23"]
Mitä mieltä olette sellaisesta lakialoitteesta, jonka haluaisin eduskunnan käsittelyyn. Nämä eronneet ja karanneet ja uuteen mieheen/naiseen tarranneethan usein haluavat vielä lisää lapsia, vaikka edellisistä liitoista olisi kuinka monta pilttia huutamassa aamupuuroa. Mitä jos näiltä uusioperheiltä kiellettäisiin uusien lapsien hankkiminen? Eivätkä kaikki olisi onnellisempia ja lapsillakin olisi yksinkertaisempaa sitten perinnönjaossa toimia, kun ei tarvitsisi ajatella veli- ja siskopuolia ja laskea niiden osuuksia.
Tämä tuli vaan mieleen Mika Häkkisen perheuutisesta. eikö se ala muuten olla jo yli 50v, että ei siinä enää leikitä neppistä hiekkalaatikolla lapsen mieliksi.
[/quote]
Voi sua raukkaa, oikeasti moinen katkeruus käy sääliksi :(
Tai sitten ei kun sun järjellä mun rakkaat olis jääny syntymättä ja olisin joko jäänyt onnettomaan liittoon 1 mieheni kanssa tai sitten jatkanut yksin ilman nykyistä joka on loistava ja tärkeä isähahmo ensimmäiselle lapselleni.
Koita nyt hyvänen aika elää omaa elämääsi ja jätä katkeruus taaksesi, jos sun ex on onnellinen ei ole sulta pois!
Sopii mulle! Elän uusperheessä, eikä yhteistä lasta tule. Minä haluaisin tehdä lakialoitteen siitä, etteivät ydin- tai uusperheen lihavat äidit väkisin syötä lapsista lihavia. tulee kiusaamista, hankaluuksia, masennusta ym. Kiitos :)
Herranen aika on varmaan tukehduttavaa olla noin katkera kuin ap.
No minä kieltäisin katkerat ja vihaiset ihmiset, ei niiden lapsilla voi kivaa olla ja voivat kasvaa samanlaisiksi. Ja tyhmät. ja ja ja ja...
15 sopii mulle, täytän kriteerisi, täysin :).
Ja aloittajalle lohdutuksen sana, en todellakaan ala enää aloittamaan vauvarumbaa alusta. Lapseni ovat jo 12-v, todellakaan mitään pikkuvauvoja enää edes kaipaa.
Me vietämme minun uusmiehen kanssa hekumallisia aikoja samaan aikaan kun ydinperheen aina yhteessä olleet ihmiset kituuttavat yhdessä, just asunnon takia :)
- Avioehto pakolliseksi kaikille, niin ekaa kertaa kuin uusijoillekin.
- mitä useampi lapsi sitä vähemmän lapsilisää. Ja jos lapsilla ei isät niin lapsilisät pienennmiksi myös
- vuoroviikko-systeemi siten, että lapsi asuu vakituisesta ja vanhemmat tulevat ja menevät vuoroviikoin
- Elarit perittävä isältä/äidiltä triplana jos kierrätetään Kelan kautta
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 07:59"]
Niin eli tuon mukaan olisin ainoa lapsi. Minulla ei olisi 3muuta sisarusta koska he ovat "uusioperheen" lapsia. Joo-o.
[/quote]
Mutta eikö se olisi kivampi? Sulla olis enemmän leluja ja kaikkee. Saisit uusia vaatteita useammin, etkä vain UFFin laarien antia.
Eli käytännössä tuo tarkoittaisi yhden lapsen politiikkaa kuten Kiinassa koska tietenkin laki pitäisi ulottaa myös ydinperheisiin. Se kun ei myöskään ole mikään tae onnellisesta perheestä. Onhan tälläkin palstalla niitä aloituksia, joissa esikoinen on unohdettu kun kuopus on syntynyt jne.
Noh, mikä jottei. Voisi kyllä Suomen väestörakenne olla aika mielenkiintoinen jokusen vuosikymmenen kuluttua.
Niin tietty, pakkosterilisaatioon vaan kaikki eroa hakevat ja leskeksi jääneet. Paljon helpompaa kuin jonkun kiellon vahtiminen.
Pakkosterilisaatio myös kaikille jo yhden lapsen synnyttäneille siviilisäädystä riippumatta, ettei tule niitä raivostuttavia pikkusisaruksia viemään esikoisen perintöä.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 07:59"]
[/quote]
Mutta eikö se olisi kivampi? Sulla olis enemmän leluja ja kaikkee. Saisit uusia vaatteita useammin, etkä vain UFFin laarien antia.
[/quote] Miksi uusperheen lapsilla olisi uffin vaatteet? Minulla on monta lasta ja olen kaikenlisäksi eronnut ja ihan kaupasta noiden vaattet ja muut ostetaan. Minulla on ihan hyvä palkka.
Miksi pysähtyä tuohon? Lastenhankinnan voisi laittaa kaikille luvanvaraiseksi. Murroiässä tuupattaisiin vahvat ehkäisykapselit ihon alle ja poistettaisiin tilapäisesti vain erittäin hyvin perustellusta hakemuksesta, jossa olisi liitteinä selvitys molempien vanhempien fyysisestä ja psyykkisestä terveydentilasta, taloudellisesta tilasta, suunnitelmasta lastenkasvatukseksi ja niin edelleen. Loppuisi tämä holtiton lasten pukkaaminen ja suunnitellut lapset olisivat varmasti onnellisempia.