Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä aikoo jättää perheensä, mitä tekisin?!

Vierailija
19.11.2013 |

Ystäväni mies itkenyt minulle puhelimessa lähes koko illan. Ystäväni on nyt kuulemma löytänyt "elämänsä rakkauden" ja aikoo jättää miehensä ja kolme alle 10-vuotiasta lastaan. Lapset voi kuulemma asua isän kanssa, hän ottaa heidät joka toinen viikko viikonlopuksi.

Mies painosti minua puhumaan vaimonsa kanssa. Soitin ystävälleni. Hän kuulemma haluaa nyt panostaa omaan onneensa. Nykyinen aviomies ei kuulemma ole kunnianhimoinen (on työtön) ja muutenkin on tylsä, kun ei jaa hänen harrastuksiaan ja kiinnostuksenkohteitaan.

Lapsillekin kuulemma on paras, että äiti on tyytyväinen elämäänsä.

Mitäs minä tuohon nyt osaisin sanoa? :O Jotain tällaista olen ehkä epäillytkin, jo parin vuoden ajan ystäväni on harrastanut lähes koko vapaa-aikansa, aikaa ei ole oikein muulle jäänyt.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sinä voi oikein mitään tehdä.

Vierailija
2/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitähän mäkin. Jos ei se ystävä kuuntele (ex)miestään, miksi kuuntelisi mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset, intohimot, elämästä nauttiminen ja hyvä parisuhde ovat suurin piirtein parasta, mitä maailmalla on tarjota. Ei ole mikään ihme, että ystäväsi haluaa käyttää näihin paljon aikaa.

Vierailija
4/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun äidiltä. Sanoisin, että itsekästä ja myöhäistä, kun lapset on jo olemassa.

Mun äidillä on nykyään melko katkeraa elämää.. Kun ei se onni sitten löytynytkään niistä harrastuksista ja aktiviteeteistä. Mutta eipä me lapsetkaan paljoa pidetä yhteyttä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
5/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi sekaantua tuon pariskunnan väleihin, etenkin, kun se asettaisi sinut hankalaan asemaan heidän välilleen. Ihan aikuisia ihmisiä ovat, selvittäköön itse asiansa.

Vierailija
6/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais äidille riittää,kun lapsiakin haluaa jatkossa noin vähän nähdä.Eipä sinun tehtäväsi ole tehdä mitään,kun katsella sivusta.

Vierailija
7/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän voi tehdä jos joku on noin hölmö

Vierailija
8/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain menojalka vipattaa -vaiheelta. Et voi tehdä mitään eikä se mieskään mitään oikein voi tehdä muuta kuin huolehtia lapsista jos toinen vanhempi ei siihen kykene. Jossain vaiheessa eukko menee kotiin häntä koipien välissä kun uusi onni ei kukoistanutkaan, toivottavasti miehellä on siinä vaiheessa uusi ja vastuuntuntoinen nainen elämässään.

Mullakin osa ystävistä hetken mielijohteesta jättänyt perheensä kun iskenyt joku elämän kevät ja noissa tilanteissa edetään uuden kullan kanssa luonnottoman nopeasti: tapaamisesta viikko niin jätetään perhe, tapaamisesta kuukausi niin asutaan jo yhdessä, tapaamisesta kaksi kuukautta niin pistetään lusikat jakoon ja sännätään taas uuteen tai sitten itketään menetetyn aiemman perheonnen (jota ei ole osattu arvostaa) perään.

Vierailija
9/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä voisit vaikuttaa asiaan? Ihan oikeasti, se ei ole sinin vastuullasi. Ymmärrän aviomiehen tuskan, mutta tässä tapauksessa lie hänellekin parempi että nainen ihan oikeasti menee. Hän kaipaisi naisen joka kunnioittaa ja rakastaa häntä sellaisena kuin hän on; työtön ja tylsä? Hei kamoon... Mutta joo, elämä ei ole helppoa. Olisipa edes kerran elämässä.

Vierailija
10/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap puutu heidän asioihin. Usein jos koittaa selvittää kolmantena osapuolena toisten tilanteita saa vain lokaa niskaansa. Jossain vaiheessa joko molemmilta tai jommaltakummalta. 

Vierailija
11/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeen ei pidä puuttua asiaa, joka ei oikeasti hänelle kuulu.

Mutta te nyt näytätte kovasti paheksuvan naista ja pitävän tätä hölmönä. Mutta ei se ole ihan koko totuus. Usein miehen "tylsyys" tarkoittaa oikeasti tunnekylmyyttä: ei vain sitä, että hän ei jaa minun harrastuksiani ja kiinnostuksen kohteitani, vaan sitä, että hän ei kiinnostu mistään, ei innostu mistään, kunhan marisee sohvalla kaiket päivät ja levittää omaa kurjuuttaan toistenkin elämään. Ja kunnianhimottomuus on eufemismi, joka tarkoittaa sitä, että vaimo elättää koko perheen, siivoaa, kokkaa pyykkää ja leikittää lapsia kun mies juo pirkan keskikaljaa siinä sohvalla maristessaan. Ei siis vain sitä, että ei halua herraisojohtajaksi, vaan sitä, ettei viitsi tehdä mitään kunnolla tai ollenkaan.

Vierailija
12/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 07:43"]

Mutta te nyt näytätte kovasti paheksuvan naista ja pitävän tätä hölmönä. Mutta ei se ole ihan koko totuus. Usein miehen "tylsyys" tarkoittaa oikeasti tunnekylmyyttä: ei vain sitä, että hän ei jaa minun harrastuksiani ja kiinnostuksen kohteitani, vaan sitä, että hän ei kiinnostu mistään, ei innostu mistään, kunhan marisee sohvalla kaiket päivät ja levittää omaa kurjuuttaan toistenkin elämään. Ja kunnianhimottomuus on eufemismi, joka tarkoittaa sitä, että vaimo elättää koko perheen, siivoaa, kokkaa pyykkää ja leikittää lapsia kun mies juo pirkan keskikaljaa siinä sohvalla maristessaan. Ei siis vain sitä, että ei halua herraisojohtajaksi, vaan sitä, ettei viitsi tehdä mitään kunnolla tai ollenkaan.

[/quote]

Ei kai se silti ole lasten vika? Minä paheksun naista, jonka mielestä on ok jättää perheensä ja siinä sivussa jättää ne lapset selviytymään yksin näin suuresta muutoksesta. Tuskin se tunnekylmä mies on kovin loistava isä eiä ainakaan hyvä kriisien ratkaisussa. Vähintäänkin näin alkuun pitäisi lapset olla sen paremmin erosta selviytyvän luona mahdollisimman paljon, puolet ajasta, ja sitten hiljalleen kun pöly laskeutuu, voidaan hommaa hienosäätää.

Tässäkin tapauksessa vain todella itsekeskeinen ihminen voi päätyä tuollaiseen ratkaisuun.

Vierailija
13/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 08:19"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 07:43"]

[/quote]

Ei kai se silti ole lasten vika? Minä paheksun naista, jonka mielestä on ok jättää perheensä ja siinä sivussa jättää ne lapset selviytymään yksin näin suuresta muutoksesta. Tuskin se tunnekylmä mies on kovin loistava isä eiä ainakaan hyvä kriisien ratkaisussa. Vähintäänkin näin alkuun pitäisi lapset olla sen paremmin erosta selviytyvän luona mahdollisimman paljon, puolet ajasta, ja sitten hiljalleen kun pöly laskeutuu, voidaan hommaa hienosäätää.

Tässäkin tapauksessa vain todella itsekeskeinen ihminen voi päätyä tuollaiseen ratkaisuun.

[/quote]

kun eron aika on, on ihan sama, jäävätkö ne lapset äidin luo vai isän luo. Toisesta vanhemasta tulee etävanhempi joka tapauksessa. Miksi tämä nyt on se juttu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän