Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummon pieni asunto

Vierailija
28.11.2023 |

Lapsensa ovat ottaneet sen varastotilaksi.  Mummon häkkikomeroon tuodaan liikoja tavaroita talteen ja vanhat astiat ja matot ja verhot ja  jakkarat ja kukkapylväät tuodaan , sullahan varmaa käyttöä.  Tai säilytä nyt toistaiseksi.

Autollaan kyllä ehtivät omia asioitaan se mutta kun pyydän että veisivät liikoja kirjoja,  vaatetta tms avukseni  Fidalle/kierrätyskeskukseen, aika loppuu just eikä auto jouda nyt semmoseen.  Äläkä nyt hävitä mitään,  niitä voi joskus tarvita.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa rajataan myös aikuisia lapsia. He jatkavat tavaroidensa säilömistä tiloissasi niin kauan kunnes itse määrätietoisesti asetat rajat ja lopetat sen. Tiedätkö edes mitä tavarat ovat? Toisten tavaroiden säilöminen voi olla ongelmallista. Esimerkiksi varastettua tavaraa on kätevää säilöä vieraissa varastoissa ja kellareissa. En tarkoita että tässä tilanteessa olisi niin. Totean, ettei omiin varastoihin pidä ottaa muiden ihmisten tavaroita, joista ei voi olla täysin varma. Ilmoittaisin itse vastaavassa tilanteessa päivämäärän mihin mennessä tavarat on haettava pois. Ja sen jälkeen hävittäisin ne. 

Vierailija
2/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.   Olen nyt viime vuosina kieltänyt itselleni mitään tavaraa tuomasta lahjaksi vaan pyytänyt että veisivät entisiä pois.

Ei minulta mitään, vaikka pussilakanoita, kulu määräänsä enempää.  Ja kun näkevät että on ihan siistit ja kauniit vieraslakanat kyllä neljällekin hengelle.  Saati kynttilöitä  tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan.

Vierailija
4/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolle kukaan muu voi mitään tehdä, jos mummo itse ei ole tarpeeksi tiukkana ja kieltäydy ottamaan tavaroita asuntoonsa.

Vierailija
5/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo voi kutsua ehkä vaikka kierrätyskeskuksesta tai divarista noutamaan häkkivarastonsa tavarat ja sen jälkeen vaihtaa lukon varastoon.

Vierailija
6/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoittaa ensin kuin olisi ulkopuolinen henkilö, mutta sitten vaikuttaa sille kuin mummo itse kirjoittaisi. Niin tai näin, tuollaiseen toimintaan ei pidä suostua. Kuten edelläkin kirjoitettiin, sinä vastaat niistä kamoista, oli niiden joukossa varastettua tai esim. huumepussukoita. 

Itse tekisin niin, että laittaisin täyskiellon ja ilmoittaisin tavaroiden omistajille, esim. "Torstaina 30.11. kuskaan kaikki varastossa ja asunnossani olevat vieraat tavarat jätteisiin. Jos joku haluaa pelastaa omansa, voi tulla ennen sitä noutamaan. En enää vastedes ota vastaan minkäänlaista tavaraa."

Ei pidä olla niin hyväksikäytettävä ihminen. 

Vierailija
7/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot on uusiutuva luonnonvara.

Päivi

Vierailija
8/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös, onko ap se mummo itse vai joku muu. Mutta jos olisin se mummo,  pyytäisin vaikka pelastusarmeijaa hakemaan ylimääräiset rojut pois varastosta.

Vierailija
9/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen tehnyt ns. "kuolinsiivousta". Joku 20 laatikkoa kierrätykseen, ja puoleen vuoteen mitään en ole kaivannut. Tuo ajatus;sitä voi joskus...

Vierailija
10/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama ongelma. Komeroissani on vanhoja käytöstä poistettuja tietokoneita. Ne eivät ole omiani. Aina kun pyydän hakemaan pois, niin alkaa ruiskutus, ettei niitä saa hävittää. Tätä on jatkunut 15 vuotta. Jos sanon suoraan tai hävittäisin romut, niin välithän siinä menisi. 

Vierailija
11/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten sinulle kuuluu kenenkään asunto tai sen häkkivaraston käyttö?

Vierailija
12/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuo mummo niin en alkuunkaan olisi antanut tuoda wanhaa roinaa tiloihini, oli sitten tyhjä varasto tai ei. Jos nyt on tuotu niin mummo tilaa puhelimitse sellaisen firman tai kierrätyskeskuksen joka vie wanhat roinat pois. Itse tilasin sellaisen kun tyhjensin vanhempieni asuntoa, lakaisivat vielä lattiatkin lopuksi. 

Vierailija
13/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama ongelma. Komeroissani on vanhoja käytöstä poistettuja tietokoneita. Ne eivät ole omiani. Aina kun pyydän hakemaan pois, niin alkaa ruiskutus, ettei niitä saa hävittää. Tätä on jatkunut 15 vuotta. Jos sanon suoraan tai hävittäisin romut, niin välithän siinä menisi. 

Hävitä ne romut.

Vierailija
14/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös, onko ap se mummo itse vai joku muu. Mutta jos olisin se mummo,  pyytäisin vaikka pelastusarmeijaa hakemaan ylimääräiset rojut pois varastosta.

Se vaan on ongelma, että ei se pelastusarmeija eikä mikään muukaan kierrätyskeskus ota vastaan mitä tahansa roinaa ja miksi ottaisivat, kun eihän niitä kukaan osta. Lahjoitettavilla tavaroilla on omat kriteerinä, ehjää, puhdasta ja käyttökelpoista sen olla pitää eikä mitään kaatopaikka tavaraa.

Vierailija
15/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo saa välit menemään niin jäätkö kaipaamaan? Se, että sä vedät kunnolla rajat ei todellakaan ole musta sellainen, että siitä kukaan normaali suuttuu saatika katkaisee välejä. Vain ihmiset, jotka yrittävät toisista hyötyä saattaa katkoa välit. Mun sisarukset on sellaisia, että he varastoivat rojujaan vahemmillamme. Ihmettelen, että miten vanhemmat antavat tätä tehdä. Itse en ainakaan suostuisi maksamaan yhdestäkään ylimääräisestä neliöstä vain sen takia, että joku saa säilyttää rojujaan mun piikkiin. Ei ikinä. 

Vierailija
16/16 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää käytöstä jos mummo tarvitsisi joskus apua autokyydin muodossa, niin se ei oikein sovi kuvioihin näille tavarantuojille. Ymmärrän mummoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän