Koulun uskontotunnilla oli opetettu, että kasteessa...
lapsi otetaan Jumalan perheeseen.
Mun lapsia ei ole kastettu ja poika surkeana kyseli, että eikö häntä nyt sit ole otettu Jumalan perheeseen?
Mitä vastaisit pojalleni? Että koulussa opetettiin väärin??
Kommentit (44)
Uskonto on oman uskonnon opetusta ja se on evankelisluterilaisen kirkon opetusta. Miten te onnistutte missaamaan tällaiset itsestäänselvyydet, jotka muuten löytyvät opetussuunnitelmastakin. http://www.oph.fi/saadokset_ja_ohjeet/opetussuunnitelmien_ja_tutkintojen_perusteet/perusopetus
Mutta miksi evankelisluterilaisuus opettaa väärin?
Jos lapsesi osallistuu evankelis-luterilaisen kirkkokunnan uskonnon opetukseen, niin noinhan siellä opetetaan. Kannattaa varmaan hiukan sivistää itseään! Selittää myös lapselle, niin kuin on ne itselleen perustellut, kun ei ole lasta kastanut. Eli miksi ja mistä syystä et lastasi kastanut? Sen kuitenkin koit paremmaksi vaihtoehdoksi kuin kastamisen. Miksi ihmeessä sitten laitoit lapsesi uskonnon opetukseen? Ei mitään logiikkaa. Kannatta ajatella asioita, eikä vaan pitää nimiäisiä, koska se on trendikästä...
Jeesus rakastaa kaikkia, siitä ei kannata kantaa kuitenkaan huolta.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:49"]Ja miksi uskonnoton ja kastamaton lapsi on uskontotunnilla? Ja eikö Suomessa uskonnonopetus olekaan tunnustuksetonta?
[/quote]
Näin mä luulin. Oon tykännyt kaikista "Jeesus siunaa lapsia" ym kohdista. Mutta nyt oli pitänyt tehdä joku "Minun kastetilaisuuteni"-moniste ja poika joutui jättämään monisteen tyhjäksi ap