Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-luvulla tai 70-luvun alkuvuosina syntyneet:

Vierailija
18.11.2013 |

Minkä ikäisenä olit ensimmäisen kerran ravintolassa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 16-17 vuotiaana , kun oli omaa rahaa. Kaverin kanssa käytiin Hakaniemen Texas-pizzassa ja hampurilaisella Carrollsissa. Oman perheen kanssa ei koskaan.Olen -66 syntynyt.

Vierailija
2/32 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -71. Ei me lapsena käyty syömässä koskaan ravintolassa. Joskus käytyyn rannassa ja silloin ostettiin jäätelöt. 80-luvulla alkoi tulla pitserioita ja sitten kyllä alettiin kädä pitsalla silloin tällöin, en muista milloin ensimmiäisen kerran, mutta olin varmaan silloin yläasteella.

Paikallisessa räkälässä kävimme juomassa alkoholia ensimmäisen kerran 17 vuotiaina, jos sitä kysyttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En "oikeassa" ravintolassa käynyt koskaan vanhempien kanssa, bensa-aseman baarissa joskus 10-11-vuotiaana ehkä. Ei 70-80-luvulla juuri käyty syömässä ravintoloissa, eihän niitä paljon ollutkaan!

Vierailija
4/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8- vuotiaana Pizzeriassa. Se oli ensimmäinen pizzeria joka kaupunkiimme tuli 80- luvun alussa. Ei ollut tavallista siihen aikaan ulkona syöminen. Matkoilla syötiin taukopaikoilla ja leirintäalueella keitettiin itse.

Vierailija
5/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienestä asti kävin ainakin pari kertaa kesässä ravintolassa, kun perhe ajoi maalle Itä-Suomeen. Muuten ei taidettu käydä. Nauravat nakit ja muusi taisi tosiaan olla usein valinta, tai jokin lehtipihvi perunoilla.

Hampurilaispaikassa (Carrols) kävin ensimmäisen kerran vasta teininä.

VM-70

Vierailija
6/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni 15-vuotiaana olin pitseriassa. Joskus 19-vuotiaana olin ihan oikeassa ruokaravintolassa ystävien kanssa ensimmäistä kertaa.

Vierailija
7/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihteellä 16-vuotiaasta, myös alkoholia otin pari juomaa illan aikana. Tanssi oli kuitenkin se tärkein. Ehkä olin niin vanhan näköinen, että ei papereita kyselty tai ei sitten portsareille tullut mieleen, että alaikäiset edes yrittäisivät ravintoloihin.

Vierailija
8/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihteellä 16-vuotiaasta, myös alkoholia otin pari juomaa illan aikana. Tanssi oli kuitenkin se tärkein. Ehkä olin niin vanhan näköinen, että ei papereita kyselty tai ei sitten portsareille tullut mieleen, että alaikäiset edes yrittäisivät ravintoloihin.

Vierailija
9/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 jatkaa; olen syntynyt 61.

Vierailija
10/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanmatkoilla pienestä saakka eli veikkaisin että noin 4-5 vuotiaana ekan kerran. Myös Ruotsinlaivan ravintoloissa vauvasta saakka :D Eli tuo ulkona syöminen oli enemmän sellainen meidän perheen lomajuttu, joskus käytiin hampurilaisella.

terv. vm-71

Vierailija
11/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 23:09"]

Ulkomaanmatkoilla pienestä saakka eli veikkaisin että noin 4-5 vuotiaana ekan kerran. Myös Ruotsinlaivan ravintoloissa vauvasta saakka :D Eli tuo ulkona syöminen oli enemmän sellainen meidän perheen lomajuttu, joskus käytiin hampurilaisella.

terv. vm-71

[/quote]

Joskus käytiin siis paikallisissa hampurilaisravintoloissa, lomilla vähän paremmissa paikoissa.

Vierailija
12/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaana pizzeriassa joskus 80-luvun alussa, valitsin listalta pizzan jossa oliiveja , minusta ne oli aivan kauheita ja yritin kaivaa niitä palasia sieltä pizzasta! =D

Vierailija
13/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaana muistan syöneeni ravintolassa sukulaisten kanssa jäätelöä jollain matkalla. Muuten oli eväät matkoilla tai käytiin sukulaisissa matkan varrella (siellä myös yövyttiin, ei hotelleissa). 12-vuotiaana syötiin luokkaretkellä Meijerin baarissa nakkeja ja muusia. Vanhojen päivänä syötiin luokan kanssa ravintolassa. Penkkaripäivänä oli muuta tekemistä. Ravintolan pizzaa muistelen syöneeni ekan kerran 19-vuotiaana (oli ihanaa) eikä ravintolassa sekään vaan loota mukaan jostakin. Ilmankos ulkona syöminen oli vähän vaikeaa, siitä olisi omat kertomuksensa...

Kun täytin 18, juopottelin kaverin kanssa ulkona, kapakkaan ei kiinnostanut mennä ennen kuin muutaman kuukauden päästä! No siitä kyllä sitten nopeasti innostuin.

vm. -69

Vierailija
14/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa syömässä varmaan vielä tissiä imevänä, syömässä säännöllisesti heti kun ruokaa sai syödä (vanhemmat kävi/käy joka sunnuntai lounaalla ravintolassa), känniä vetämässä joskus 14v, vm 68

Vierailija
15/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa ei käyty syömässä ravintolassa.. Vain matkoilla.

Vierailija
16/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa ei käyty syömässä ravintolassa.. Vain matkoilla. Ei ollut halpoja ravintoloita, eikä perhepaikkoja.

Vierailija
19/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa ei käyty syömässä ravintolassa.. Vain matkoilla. Ei ollut halpoja ravintoloita, eikä perhepaikkoja.

Vierailija
20/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kesälomamatkalla. Jossain Itä-Suomessa. SÖimme vain jälkiruokakakkua (seisova pöytä, ehkö), äiti vain nauroi. 18-vuotiaana Mesikämmenessä, Noksussa. Juotiin ampiainen, sininen enkeli, valkovenäläinen. Drinksuja riitti kaksi, ei sen enemäpää. Joskus jäi yhteen, kun ei tarjoilut enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän