60-luvulla tai 70-luvun alkuvuosina syntyneet:
Minkä ikäisenä olit ensimmäisen kerran ravintolassa?
Kommentit (32)
Syömässä 17-vuotiaana. Juomassa 20-vuotiaana.
Meidän perhehän ei mihinkään ravintolaan tai kahvilaan tuhlannut, tosin eipä meillä juuri ollut sitä tuhlattavaakaan. Ravintolaan pääsin ekaa kertaa 18-vuotiaana, siihen aikaan vähän sisäänpääsymaksuun lisää maksamalla sai ravintolassa syödäkin. Voi että, miten hyvältä pihvi ja ranskalaiset maistuivatkin! Tuskin ne oikeasti nyt niiin hyviä olivat, mutta oli se vaan hienoa syödä ravintolassa!
Bailaamassa heti kun täytin 18v. ja vamhempien kanssa ulkona syömässä pienestä pitäen, en muista kuinka vanha olin, noin 5 vuotias varmaan kun aloimme käydä ulkona syömässä.
Ihan pienenä lapsena/vauvana. Käytiin mm. vuosittain vappulounaalla ravintolassa Helsingissä. Ja kotimaassa matkaillessa myös muissa kaupungeissa. Jopa yksityinen leikkikoulu vei meidät opettelemaan 5-vuotiaina ravintolassa syömistä.
Kielikurssilla ulkomailla kävin discossa alaikäisenä, Suomessa viihteellä vasta 18 v täytettyäni.
En kyllä muista, olen ollut varmaan jo aika pienenä, ensimmäiset muistot on lounaspaikassa jossa käytiin kun olin jotain 5, tilasin aina nakit ja muusin :)
-74
Mistaakseni 13-vuotiaana syömässä lehtipihviä
vm- 70
Taisin olla 11 tai 12. Isosiskon kanssa pääsin Savosta Helsinkiin ja käytiin syömässä omenapuussa. tai samoihin aikoihin li luokkaretkellä, jolloin syötiin ravintolassa.
Ravintolassa? Siis syömässä perheen kanssa vai ns viihteellä?
Ravintolassa olen ollut syömässä n 5v lähtien, kävimme vähintään kerran kuussa ulkona syömässä. Viihteellä kävin tasan 18 veenä :)
t. vm 1971
Joskus lapsena, olisko siinä 8-10 vuotiaana. Ehkä aikaisemminkin, mutta muistan hyvin erään ravintolan, jossa kävimme.
Lapsena, en muista. Ihmeellinen kysymys :) Siis olen ollut niin nuori, etten tiedä asiaa.
Mutta jos tarkoitetaan nuorena aikuisena, niin 17-vuotiaana, luokkakaverin papereita lainaten.
Enpä tiedä, olinko koskaan ennen kuin itse menin.
Vm -68 ei käyny ravintoloissa lapsena, mutta vuonna -82 kävin pizzeriassa. En ihan heti tykänny, mutta jo vuotta myöhemmin (?) kävin kaverin kans, pizza jo maistu ja taustamusana oli David Bowien China Girl.