Mies kieltää sekoittamasta lautasella olevia aineksia keskenään
Olen aina (erästä kautta lukuunottamatta) syönyt ehkä jollain mittarilla hieman sotkuisesti, mutta minusta ruoka maistuu parhaalta, kun salaatti on ruuan seassa. Sekoitan siis keskenään pastan, kastikkeen, kasvikset ja salaatin, myös koska se on helpompaa ja nopeampaa kuin keräillä sipistellen kaikki haarukkaan.
Alussa mies ei todellakaan sanonut tästä mitään tai huomauttanut eleelläkään, mutta noin vuosi yhdessäelon jälkeen hän närkästyneesti töksäytti, että häneltä menee ruokahalu. Minun mielestäni aika hienostellen sanoi, että on ”epä-appetissant” syödä vieressä, kun toinen siinä vieressä sotkee kaiken lautasellaan.
Minulla on syömishäiriötaustani, ja minulle on ehdottoman tärkeää että voin syödä juuri sillä tavalla kuin haluan, siististi tai sotkien. Ravintolassa syön tietenkin sivistyneesti, mutta kotonani odotan, ettei minun tarvitse siellä pyydellä anteeksi ainesten sekoittamista keskenään.
Sekoittaako joku muu ruuan lautasellaan, ja onko siitä huomautettu? Pitäisikö minun mennä itseeni ja kunnioittaa toisen ruokahalua ja lopettaa ”sikailu”? Minun mielestäni teen niin kuin haluan, mutta kysyn viisaampien mielipidettä ennen kuin alan miehelle ämpyttää.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen on otettava ap:n tarve olla sikapossu huomioon, mutta ap:n ei ollenkaan tarvitse ottaa huomioon että mies tahtoisi syödä kuin normaali ihminen normaalissa seurassa. Kiinnostavaa.
Miksi sotkijan oikeudet ovat suuremmat kuin siististi käyttäytyvän?
No kun sillä siististi syövällä ei ole mitään oikeuksia määrätä kenenkään muun syömistavoista kuin omistaan. Tämän keissin mies on yksinkertaisesti valinnut itselleen epäsopivan ruokailukumppanin. Kantakoon vastuunsa ja A) kestäköön, kuten on tähänkin asti kestänyt, tai B) valitkoon itsellensä sopivamman kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen on otettava ap:n tarve olla sikapossu huomioon, mutta ap:n ei ollenkaan tarvitse ottaa huomioon että mies tahtoisi syödä kuin normaali ihminen normaalissa seurassa. Kiinnostavaa.
Miksi sotkijan oikeudet ovat suuremmat kuin siististi käyttäytyvän?No kun sillä siististi syövällä ei ole mitään oikeuksia määrätä kenenkään muun syömistavoista kuin omistaan. Tämän keissin mies on yksinkertaisesti valinnut itselleen epäsopivan ruokailukumppanin. Kantakoon vastuunsa ja A) kestäköön, kuten on tähänkin asti kestänyt, tai B) valitkoon itsellensä sopivamman kumppanin.
Kyllä kai kumppanilla voi edes alkeellisimpia tapoja odottaa? Toivoisin miehen kallistuvan vaihtoehtoon B, on paljon naisia jotka eivät ole puolitoistavuotiaan tasolla käytöksen suhteen.
Ruoan yhteen sotkeminen on kyllä yököttävän näköistä. Minua kuvottaa helposti muutenkin syödessä joten en pystyisi katsomaan tuollaista. Tulee myös mieleen että on jäänyt kehitystasolla jumiin kun pitää syödä yhä kuin vauva. Mutta jos tuo on ainoa tapa jolla voit syödä niin söisin aina erikseen. Näin molemmat saavat syötyä ja kyllä miehellä pitäisi olla ymmärrystä että olet kokenut ruoan kanssa kaikenlaista ja sinun pitää saada syödä rauhassa ilman kommentteja. Mutta valitettavasti itse en pystyisi syömään kanssasi
Vaikka olenkin itse maalaisjätkä keskikoulupohjalta, niin tykkään katsella eri maiden ruokailutapoja. On hirvittävän hauskaa vertailla suomalaisten "Neljän tähteen illallista" ja englantilaista "Sinkkuillallista" Erityisesti kiinnitän huomiota aterimien käyttöasentoon ja viinilasin pitotyylliin. Ruoan sotkijoita en ole kummasssakaan ohjelmassa huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sotkijan oikeudet ovat suuremmat kuin siististi käyttäytyvän?No kun sillä siististi syövällä ei ole mitään oikeuksia määrätä kenenkään muun syömistavoista kuin omistaan. Tämän keissin mies on yksinkertaisesti valinnut itselleen epäsopivan ruokailukumppanin. Kantakoon vastuunsa ja A) kestäköön, kuten on tähänkin asti kestänyt, tai B) valitkoon itsellensä sopivamman kumppanin.
Kyllä kai kumppanilla voi edes alkeellisimpia tapoja odottaa? Toivoisin miehen kallistuvan vaihtoehtoon B, on paljon naisia jotka eivät ole puolitoistavuotiaan tasolla käytöksen suhteen.
Ap:n kertomuksen perusteella mies on ollut parisuhteen alusta asti tietoinen kumppaninsa ruokailutavoista ja hyväksynyt ne mukisematta kokonaisen vuoden ajan. Ei voi yhtäkkiä ruveta odottamaan muutosta käytökseen tuollaisen ajan jälkeen.
Miehet aina valittavat, että parisuhteessa naiset yrittävät muuttaa heitä mieleisikseen. Miksi toisen muuttaminen olisi ok silloin, kun vaatijana on mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kertomuksen perusteella mies on ollut parisuhteen alusta asti tietoinen kumppaninsa ruokailutavoista ja hyväksynyt ne mukisematta kokonaisen vuoden ajan. Ei voi yhtäkkiä ruveta odottamaan muutosta käytökseen tuollaisen ajan jälkeen.
Miehet aina valittavat, että parisuhteessa naiset yrittävät muuttaa heitä mieleisikseen. Miksi toisen muuttaminen olisi ok silloin, kun vaatijana on mies?
Ehkä se mies on yrittänyt hyväksyä mukisematta ja purrut kieltä ettei sanoisi mitään, tietäen ap:n taustan. Jossain vaiheessa voi kuitenkin olla että kamelin selkä katkeaa, kun tarpeeksi pitkään joutuu mössäämistä katselemaan. Mikä syömishäiriö muuten aiheuttaa sikailua?
Syöt kuten haluat. Itselläni on päinvastoin, eli mikään ei saa koskea toisiaan mutta en koskaan alkaisi silti urputtamaan toisten syömisistä. Mies syökööt sitten sinun jälkeesi jos ei pysty katsomaan.
Ymmärrän kyllä miestäsi. Minä en halua edes salaattia, jossa kurkut, tomaatit yms. on kaikki sekaisin keskenään, vaan syön kyllä kaikki erikseen.
Vastaavan tilanteen mitä Ap:lla on, ratkaisin miehenä näin. Minä teen ruoan, katan pöydälle eri ainesosat ja nainen saa siitä lappaa lautaselleen ja sekoittaa kuinka haluaa. Minä syön onnellisena niinkuin itseäni huvittaa.