Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv39 painoarvio 2150g

Vierailija
18.11.2013 |

Kävin tänään ultrassa painoarviossa, saatiin 2150g.. Pitäisikö olla paljonkin huolissaan kun on menossa jo 38+3.. Äippäpolilta tulee kuulema kirjettä tällä viikolla vielä, että katsotaan siellä tarkemmin virtaukset.. Olen itsekin aika siro ja syntynyt itse 2870g, mutta huoli omasta vauvasta on koska se voi syntyä nyt milloin vain ja laskettuun aikaan kun on enää 11päivää.. Ei se paljoa kerkeä kasvaa :/

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 22:10"]Vauva voidaan kotiuttaa aikaisintaan rv 35, noin 2kg painoisena, jos ongelmia ei ole.

[/quote]tuo auttoi jo paljon! Luulin että siellä täytyy viettää ikuisuus ihan vain pienen koon vuoksi..

Vierailija
2/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvoin melkein täysiaikainen vauva on noin pieni eli ehkä istukka ei enää oikein toimi tai napanuorassa on solmu.

Mitä tarkoittaa "siro" eli tarkoittaako se että että sinulla on oikeasti syömishäiriö ja et ole pystynyt syömään normaalisti joten ravintoa ei riitä vauvalle eikä sinulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä normaalisti ja nyt raskauden aikana tuntuu että syö koko ajan. Aina on oma paino ollut alle 50kg (pituus 157cm) ja nyt on painoa 60kg. Napanuoran virtaus oli lääkärin mukaan normaali, mutta laittoi vielä varalta lähetteen Sinne äitiyspolille.. Mutta ruoka maistuu minulle oikein hyvin ja vauva on vilkas liikkeiltään, mutta jokin nyt kyllä mättää koska on noin pieni :/

Vierailija
4/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pari vuotta sitten Naistenklinkalla arvioitiin pari viikkoa ennen laskettua aikaa vauva nelikiloiseksi, vai olikohan ylikin nelikiloiseksi. Pari viikkoa myöhemmin meille sitten syntyi pienoinen vain vähän yli kolmikiloinen vauva! Eli näemmä arvioit eivät aina niin pidä paikkansa... Sen vain halusin omana kokemuksena kertoa.

Toivottavasti sinun vauvallasi on kaikki hyvin ja virtaukset yms. muut tsekataan vielä!

Vierailija
5/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kokoarviot voi olla paljonkin väärässä. Pahemassa tapauksessa voi heittää jopa 1 kg. Mutta hyvä että tarkastus edessä. Istukkaa minäkin veikkaisin. Onko fs mitta sitten ollut hyvin pieni? Jos huoli nyt on suuri niin minä ainakin raskauden aikana kävin yksityisellä heti samana päivänä, maksoi sen vänän päälle 100 e mutta kannatti jo mielenrauhan vuoksi. Epätietoisuus pahinta. 

Vierailija
6/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, ennustettiin yli nelikiloista poikaa (ultra oli viikolla 39+0) sitten viikolla 39+2 syntyi 2700g painava tyttö :) ei ne ennustukset aina ihan nappiin mene.

Mutta tosiaan aloittajan tapauksessa, varmaan pienhkö vauva on tulossa, vielä ehtii muutama sata grammaa kasvaakin jos ihan 40 viikolle menee :)

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 13:55"]

Minulla pari vuotta sitten Naistenklinkalla arvioitiin pari viikkoa ennen laskettua aikaa vauva nelikiloiseksi, vai olikohan ylikin nelikiloiseksi. Pari viikkoa myöhemmin meille sitten syntyi pienoinen vain vähän yli kolmikiloinen vauva! Eli näemmä arvioit eivät aina niin pidä paikkansa... Sen vain halusin omana kokemuksena kertoa.

Toivottavasti sinun vauvallasi on kaikki hyvin ja virtaukset yms. muut tsekataan vielä!

[/quote]

Vierailija
7/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitkä ja hoikka (ennen raskautta 50/170, raskauden lopussa noin 60). Mulla arviot oli 2500 g (syntyi 3300 g) ja 3000 g (syntyi 4100 g). Eli mun kohdalla ei nuo ennusteet pitäneet yhtään kyllä paikkaansa. Nämä oli siis kätilöiden ja gynekologien ennusteita ultrana ja tunnustelun avulla.

Vierailija
8/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat kyllä että -/+ 500grammaa .. Nyt sitä ootellaan äippäpoliaikaa sitten postiluukusta :/

Vierailija
9/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat kyllä että -/+ 500grammaa .. Nyt sitä ootellaan äippäpoliaikaa sitten postiluukusta :/

Vierailija
10/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mitta 29cm, 3.10 jälkeen ei olisi kasvanut ollenkaan...

Vierailija
11/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviot voi tosiaan heittää. Jos vauva kuitenkin syntyy pienenä, niin esim. tuo istukan toimintahäiriö on mahdollinen syy. Itse synnyin täysiaikaisena 2800 g painoisena juuri em. syystä, eikä se minun kehitykseeni tai kasvuuni syntymän jälkeen vaikuttanut mitenkään. Olin kaikin puolin "normaali" lapsi.

Vierailija
12/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottu, että heittoa voi olla +/-20%. En usko noihin arvioihin yhtään, esikoisen arvio ultralla 41+4 oli 3700g. Syntyi 2vrk myöhemmin painaen 4600g.

Vierailija
13/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneltä kuulostaa, mutta eipä ne arviot tosiaan aina mene oikein. Sf- mittakaan ei välttämättä kasva enää noilla viikoilla, kun vauva laskeutuu alas, vaan saattaa pienentyäkin. Vauva on kuitenkin täysiaikainen, joten keuhkojen pitäisi pelata. Voipi olla tietysti, että synnytystä käynnistellään, jos istukasta löytyy vikaa. Jos vauva on synnyttyään tosiaan niin pieni, niin todennäköisesti tutkitaan mistä kasvuhäiriö johtuu. Aina ei syytä kuitenkaan löydetä. Koitahan nyt olla stressaamatta, äitipolilta tulee varmaan pian soitto lisätutkimuksiin.

Vierailija
14/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä tosissaan toivoisin että soittaisivat huomenna edes.. Kirjeessä kun menee kuitenkin se 2 päivää ja jos huomenna laittaa postiin.. Toivottavasti on vielä tällä viikolla se aika eikä mene ensi viikolle, mitä nopeammin sen parempi.. Stressiä kun meinaa kertyä pienemmistäkin asioista niin nyt vielä tämä :/

Vierailija
15/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet itse ollut hyvin pienikokoinen vauva, on todennäköistä että oma vauvasi on myös. Muista että se keskiarvo 3.5kg arvo sisältää myös nioden 180cm pitkoen äitien lapset.

Vierailija
16/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pienin vauva oli syntyessään 2140 g (toinen kaksosista) ja ihan ponteva 20 v on jo! pieni on kaunista :)

Vierailija
17/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tupakoinut raskausaikana? Tiedän, että kysymys voi olla loukkaava, jos et tupakoi, mutta tupakoitsijoiden lapset ovat syntyessään monesti pienikokoisia. Erään kaverini vauva syntyi ennenaikaisesti ja oli viikkoihin nähden pieni. Tämä tuttuni poltti pari tupakkaa päivässä ja silti kovasti ihmeteltiin ja tutkittiin pientä kokoa. 

Vierailija
18/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikki lapset ovat olleet syntyessään tosi pieniä. Pieniä,mutta terveitä. Vain yhden lapsen kohdalla oli kyse istukan vajaatoiminnasta. Me vanhemmat ollaan pitkiä ja minä yli 4kg syntyessäni. Syytä pienelle painolle ei ole löytynyt.

Vierailija
19/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti noissa painoarvioissa puuttuu pään paino, kun vauva on kääntynyt synnytysasentoon. Meillä oli suunnilleen sama painoarvio ja hätäisesti käynnistettiin. Synty 2600g painava terve tyttövauva;D siro tyttö on vieläkin pari vuotiaana. Älä huolehdi, kaikki on varmasti hyvin ja syntyy siro vauva! Synnytys on varmasti myös helpompi, kun vauva on pieni!

Vierailija
20/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian pieni noille viikoille ja jos tosiaan on tuon kokoinen, pitää asia tutkia pikimmiten. Yleensä jokin syy löytyy. Vaatisin tutkimuksia.