Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv39 painoarvio 2150g

Vierailija
18.11.2013 |

Kävin tänään ultrassa painoarviossa, saatiin 2150g.. Pitäisikö olla paljonkin huolissaan kun on menossa jo 38+3.. Äippäpolilta tulee kuulema kirjettä tällä viikolla vielä, että katsotaan siellä tarkemmin virtaukset.. Olen itsekin aika siro ja syntynyt itse 2870g, mutta huoli omasta vauvasta on koska se voi syntyä nyt milloin vain ja laskettuun aikaan kun on enää 11päivää.. Ei se paljoa kerkeä kasvaa :/

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tietysti olla huolehtimatta, mutta tärkeintä on, että tutkivat ja seuraavat istukkaa. Pieni vauvahan ei sinänsä ole ongelma, parikiloinen on ihan hyvän kokoinen. Ongelmaa on vain siinä, jos pienikokoisuus johtuu istukan rappeutumisesta tai jostain sairaudesta. Jos vauva liikkuu hyvin ja olet itsekin pienikokoinen, niin eiköhän teille ole tulossa vain siro vauva.

Vaadi kuitenkin istukan virtausten seuraamista, se on tärkeää. Toinen synnytykseni käynnistettiin kun lapsi ei kasvanut ja istukan huonoa toimintaa epäiltiin. Lapsi oli kuitenkin 500g suurempi kuin saman päivän ultrissa (mm. neonatologin), joten mittauksetkaan eivät ole aina kovin tarkkoja.

Vierailija
22/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:11"]

Monesti noissa painoarvioissa puuttuu pään paino, kun vauva on kääntynyt synnytysasentoon. Meillä oli suunnilleen sama painoarvio ja hätäisesti käynnistettiin. Synty 2600g painava terve tyttövauva;D siro tyttö on vieläkin pari vuotiaana. Älä huolehdi, kaikki on varmasti hyvin ja syntyy siro vauva! Synnytys on varmasti myös helpompi, kun vauva on pieni!

[/quote]

on nuo painoarviot joskus merkittävästikin alakanttiin. Jos syy on istukkaperäinen, käynnistys pitäisi jo aloitellaan eikä päästää täysaikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole polttanut reiluun 1,5v joten tuskin se ainakaan vaikuttaa asiaan.. Mietinkin tässä just että jos keskiviikkoon mennessä ei kuulu niin taidan itse soittaa sinne polille ja pyytää jos voisin päästä sinne pikimmiten!

Vierailija
24/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synnytystä edeltävänä päivänä ultra ja arvio 3,1kg. Vauva syntyi sitten vuorokauden kuluttua painaen 3180g, eli meni melko nappiin. Mutta oon kuullut että voi paljonkin heittää

Vierailija
25/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksosten arvioitiin painavan yli kolme kiloa jo rv. 36. Syntyivät viikolla 38 ja painoivat 2,5 ja 2,7kg. Voi kunpa arviot olisivat olleet oikeat... Tai sanotaanko, että syntymäpainojen olisin toivonut olevan kolmen kilon luokkaa. toki kaksosuus vaikutti tässä tapauksessa.

Vierailija
26/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 21:45"]Meillä kaksosten arvioitiin painavan yli kolme kiloa jo rv. 36. Syntyivät viikolla 38 ja painoivat 2,5 ja 2,7kg. Voi kunpa arviot olisivat olleet oikeat... Tai sanotaanko, että syntymäpainojen olisin toivonut olevan kolmen kilon luokkaa. toki kaksosuus vaikutti tässä tapauksessa.

[/quote] joutuiko jompikumpi johonkin erikoishoitoon, jos ymmärsin oikein niin ilmeisesti vaikutti tuo puoli kiloa paljon?

Vierailija
27/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukkani ei ilmeisesti oikein toimi loppuraskaudesta. Rv 39 syntynyt 2380gr keijukainen on tällä hetkellä melkein 8 v. 140 cm ja 32 kg voimanainen, joka tykkää tehdä kärrynpyöriä, siltoja ja seistä päällään.  Ei siis syytä huoleen.

Vierailija
28/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva voidaan kotiuttaa aikaisintaan rv 35, noin 2kg painoisena, jos ongelmia ei ole.

Vierailija
29/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvalla painoarvio 2100 ja painoi 2130g. Ilmeisesti pienipainoisilla arviot pitää hyvin paikkaansa. Syytä pienipainoisuuteen ei tiedetty. Käynnistettiin sen vuoksi.

Vierailija
30/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 18:30"]Mun vauvalla painoarvio 2100 ja painoi 2130g. Ilmeisesti pienipainoisilla arviot pitää hyvin paikkaansa. Syytä pienipainoisuuteen ei tiedetty. Käynnistettiin sen vuoksi.

[/quote] joutuiko olemaan pitkään sairaalassa syntymän jälkeen?

Vierailija
31/31 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo kirjoittaja, mutta ei pienipainoisuus itsessään ole mikään syy, jonka takia pitäisi automaattisesti olla pidempään sairaalassa. Parikiloinen vauva voi olla ihan virkeä ja terve ja päästä saman tien kotiin. Sitten on eri asia, jos pienipainoisuus johtuu selkeästi ennenaikaisesta syntymästä tai esim. istukan huonosta toiminnasta ja/tai vauvalla on ongelmia esim. lämmönsäätelyssä tai verensokereissa. Pienikokoisella, sirolla tuttavallani on viisi lasta, kaikki syntyneet täysiaikaisina ja painaneet hieman yli kaksi kiloa. Olleet hyvävointisia, terveitä vauvoja ja päässeet ihan normaalisti kotiin. Toisten vauvat ovat niitä reilusti yli nelikiloisia ja toisilla on sitten pikkuisemmat vauvat.

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 18:30"]Mun vauvalla painoarvio 2100 ja painoi 2130g. Ilmeisesti pienipainoisilla arviot pitää hyvin paikkaansa. Syytä pienipainoisuuteen ei tiedetty. Käynnistettiin sen vuoksi.

[/quote] joutuiko olemaan pitkään sairaalassa syntymän jälkeen?

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi