Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pala kurkussa?

Vierailija
18.11.2013 |

Minulla on neljä päivää ollut välillä tunne kuin olis pala kurkussa. Tuntuu sius siltä että olisi kurkussa jotain. Onko muilla kokemusta? Pitäiskö huolestua ja käydä lääkärissä. Kaula ja kurkku päältäpäin tuntuu olevan kunnossa, ei siis tunnu mitään suurentunrita imusolmukkeita ja kilpirauhanenkin tuntuu normaalilta mitä minä nyt sitä osaan tunnustella. On vaan niin inhottava tämä tunne. Stressiä kyllä elämässäni on tällä hetkellä. Voiko joku lihasten jäykkyys aiheuttaa tämän?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lääkärissä koska halusin tarkistaa tilanteen vaikka tätä tunnetta ei ole ollut pariin päivään. Kaula ja kilpirauhanen vaikutti ok. Lääkäri totesi että lihakset jäykät ja vois olla osasyy. Toinen tosiaan närästys ja stressi. Heti lääkäriläynnin jälkeen taas pala kurkussa tunne. Mitä? 

Vierailija
2/13 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu noita kaikkea, kyhmy kilpparissa, närästystä ja lihasjumia ja kaikista hiukka erilainen palan tunne. Kaulan lihakset vois olla jumissa. Kokeile nostaa päätä taaksepäin, siis taivutat selkää ja päätä taakse ja leukaa ylös että kiristääkö kaulalihakset, ja vaik käsin kokeilet onko kireet. Mulla ei nykyään enää vaivaa pala kurkussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jatkuvasti palan tunne kurkussa, kaikki tutkittiin, ja sitten, monen mutkan kautta allergiatesteissä selvisi, että olen monelle siitepölylle allerginen. Se turvotti limakalvoja ja sai tuon "pala kurkussa"- tunteen aikaiseksi.

Vierailija
4/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut usein ja se johtuu todennäköisesti närästyksestä, joka taas johtuu stressistä.Hae apteekista Somac Control 20 mg, saa ilman reseptiä. Jos palan tunne häviää sillä, on varmaan sullakin närästyksestä johtuvaa.

Vierailija
5/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan toisilla tuntuu närästys kuin oli "pala kurkussa" eli ei tunnu poltetta ym ollenkaan.

Vierailija
6/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä ei ole mitään tunnetta närästyksestä mutta voiko se sitten olla oireetonta? Ap 

Vierailija
7/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä tuli samaan aikaav vastaus ;) ap

Vierailija
8/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hartiat on pahasti jumissa, se voi aiheuttaa palan tunteen kurkkuun. Venyttele ja pyydä joku hieromaan.

Vierailija
9/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paikat erityisesti hartiat ja niska jumissa. Tyttö 1 v ja iltaisin kanneskellaan nukkumaan ( tiedän ei pitäisi mutta kun nyt kerätään voimia unikoululle). Tyttö myös muuten viihtyy paljon sylissä. Pelkään vaan pienten lasten äitinä pahinta-syöpää!!! Ap

Vierailija
10/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasessa löytyvät kasvaimet tai ylikasvu aiheuttaa "pala kurkussa" tunteen. Ei sitä välttämättä ulkoapäin näe, onko kilpirauhasesta johtuvaa. Ultralla nämä muutokset näkee. Seuraile tilannetta jonkin aikaa. Jos jatkuu, hakeudu lääkäriin.

Vierailija
11/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän mä pelkään eniten että syöpää tai vastavaa :(

Vierailija
12/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään sitten kokemuksia kilpirauhasen "häiriöistä"?  Se tunne nimittäin ei ikinä ole aamupäivällä. Alkaa aina iltapäivällä ja illalla. Ihme juttu ? Ap

Vierailija
13/13 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä ja vaatia tähystys jos on palan tunne kurkussa ja otattaa kaikki labrakokeet ja myös ultra.! Itselläni polttelua ja palan tunnetta hoidettiin vuoden päivät somacilla ja ties millä placeboilla ja tuntui että lääkärit pitivät luulosairaana kun oireet ei helpottaneet.kokeiden määräminen oli kiven takana ikäänkuin niiden kulut olisivat menneet lääkärin tilipussista.lopulta sain diagnoosin: syöpä ruokatorvessa joka oli jo levinnyt, eli nyt on aivan sama syönkö somacia vai arsenikkia, hauta odottaa vuoden sisällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän