Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä VIHAAN tota kakaraa!

Vierailija
18.11.2013 |

Apua, kohta menee aivan kokonaan hermot! 4-vuotias on aivan tajuttoman rasittava, joka ikisessä asiassa pitää vängätä ja väittää vastaa, raivarit tulee jokaisesta pikkujutusta ja kaikki on vaan niiiin hankalaa. Meillä meni koko aamu vaatteiden pukemiseen, ja nyt ei enää ehditä ulos kun pikkusisarus pitää saada nukkumaan ja toi riiviö on kiljunut eteisessä kohta 20 minuuttia kun ei lähdetäkään. Mulla meni hermot jo aikoja sitten, oon puoli aamua potkinut täällä huonekaluja etten käy käsiksi lapseen kun raivostuttaa niin paljon.

Tää menee jo niin yli, että niinä harvoina hyvinä hetkinäkin tunnen vaan ärtymystä koko lasta kohtaan. Mitään kivaa ei huvita sen kanssa tehdä, kun joka asiasta tulee vaan huutoa. Kaduttaa koko lasten hankkiminen, olis niin paljon parempaakin tekemistä elämässä kun tapella joka ikisestä sukan pukemisesta ja lelujen siivoomisesta :( 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 13:06"]

Kiitos hyvistä vastauksista ja tsempit samassa tilanteessa oleville! Yleensä osaan olla aika rauhallinen, mutta tää syksy on ollu jotain ihan kamalaa. Ja joo,  varmaan lapsi ottaa mun omasta raivostumisesta mallia, vaikka lapsen kiukuttelu alko kyllä ensin ;) Jäähy on käytössä, välillä lapsi saattaa olla 5 kertaa peräkkäin jäähyllä kun saman tien pois päästyään tekee taas jotain kiellettyä. Meillä on aika tiukka kasvatus, mutta vaikka tossa pukemisessa periaatteena on että kun lapsi kerran osaa itse pukea, niin se pitää kanssa tehdä itse. Muuten on koko ajan huutamassa "äiti tuu laittamaan sukka mun jalkaan" jne. ap

[/quote]

Jaa... Mä en ole jaksanut olla tuollainen tiukkis ihan turhissa tilanteissa. Lapsi ehkä kaipaa nyt rakkauttasi, kosketustasi ja apuasi.  varsinkin jos ja kun taloudessa on pienempi sisarus, joka saa palveluja, joita isompi ei enää saa.

Kyllä mä olen auttanut lapsiani pukeutumisessa eskari-ikäisiksi asti. EI sitä juurikaan tarvitse tehdä, jos lapsi tietää, että apua saa silloin kun sitä pyytää. Sama on ollut syöttämisten tms. kanssa. Ei ne kuitenkaan enää kouluikäisinä sitä apua kaipaa, ja tärkeää on toki, että ne taidot opetellaan itsellekin. En siis tee kaikkea heidän puolestaan, mutta autan silloin kun kauniisti pyytävät.

Lapsesi hakee huomiotasi, ja noin sitä saa.

Vierailija
42/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla kirjoittamaan että vihaan 2vuotiastani niin paljon vaika rakastankin häntä yli kaiken, mutta en jaksa raivareita, en vain jaksa, kun mikään ei auta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIL!

Vierailija
44/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa niitä Supernanny jaksoja jossa niitä riiviöpentuja laitetaan pikkuhiljaa aisoihin, saa ihan kivoja vinkkejä omaan arkielämään vaikka välillä vaikuttaa että vähän turhan helposti se kouluu niistä lapsista hyväkäytöksisiä! Mutta antaa toivoa ainakin :) Tsemppiä kaikille, toi on ihan kamalaa aikaa kun väsyneenä koittaa kestää uhmaikäistä ja samalla hoitaa vauvaa! Ja vanha sanonta "It takes a village to raise a child" pitää kyllä paikkansa, pyytäkää apua niin ei tarvii yksin suoriutua kaikesta, jos vaan sitä mistään voisitte saada! :) 

Vierailija
45/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae tukiperhe apuun, että saat välillä levätä. 

Pahin virhe on yrittää pärjätä yksin silloin kun ei kerta kaikkiaan pärjää

Vierailija
46/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän välillä tehdä lelujen keräämisestä hauskaa.Ei millään olisi kohta 4v halunnut kerätä,mutta keksin ottaa salaattipihdit apuun,niin johan lähti nosturikone keräämään kaikki.

Vierailija
47/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt ihmeessä 4-vuotias tarhaan. 

Vierailija
48/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen!!

Meillä 2v. riisuu kaiken minkä saan sille päälle ja jos pukeekin nätisti niin pipo ja hanskat lentää viimeistään pihalla maahan. On niin turhauttavaa kun haluaisi tuon energisen lapsen kanssa ulkoilla mutta joka kerta meinaa itsellä tulla itku kun ei tuon ikäinen tunnu ymmärtävän syy-seuraus yhtälöä. Eli jos sanon että "Sitten mennään sisälle jos ei vaatteet pysy päällä."

Sittenhän se sisällä olo kostautuu...arvatkaapa kenelle...

Vierailija
49/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta lapsen auttamisesta. Minulla on 4v lapsipuoli, joka haluaisi että kaikki vaatteet puetaan hänelle, ruoka pilkotaan ja syötetään ja niin edelleen. Ei tekisi mitään itse, ei edes kävelisi vaan pitäisi kantaa. Hänen kanssaan ei yksinkertaisesti ole vaihtoehtona että autetaan niitä vaatteita päälle (paitsi ulkovaatteet, vetoketjut jne mitkä on oikeasti lapselle vaikeita), koska muuten hän ei koskaan tekisi mitään itse. On vain pakko patistaa, tässä on muitakin lapsia hoidettavana niin ei voi yhtä passata. Lapsi on myös oikeasti melkoisen laiska, eli ei ole kyse siitä etteikö hän osaisi syödä itse tai laittaa jotain t-paitaa päälle. Ei vain huvita kun on kivempaa kun joku muu tekee sen.

Vierailija
50/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttakaas, miksi tämä on jonkun mielestä hyvää elämää.

Vierailija
51/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa lasta voi ja on luonnollista vihata. Toisen lasta ei. Jos vihaat, olet hullu ja sairas. -äitipuoli-

Vierailija
52/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 12:40"]

En tajuu tätä palstaa.... jos ton tekstin ois kirjottanu joku bloggaaja ni se oltais haukuttu maasta taivaisiin mut kun ei oo bloggaaja ni on ihan normaalia :D

[/quote]suomennettuna siis; blogisteille ei sallita inhimillisiä tunteita. 

[/quote]

..Ja kunnes koittaa aika, että ovat jo pois kotoa, murehtia voi muttei juurikaan tekemisiinsä puuttua.

Mutta ap.lle tsemppiä silti! :)

Vierailija
53/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

46.n piti kyllä lainata "se menee ohi, ja sitten murrosikä jne.."

Vierailija
54/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala sana korostettuna vielä,että vihaa lastaan.Hyi! Häpeä!!

Itse rakastan ja yritän ymmärtää ja minun sana on viimeinen sana.

Itse VIHAAN entistä pomoani,joka ahdisteli seksuaalisesti.

Kyllä se meillä muillakin koitellaan rajoja ja sanotaan aina vastaan.

Vierailija
55/55 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on yksi asia minkä takia en edes yritä pakottaa 4,5 vuotiaita poikiani pukemaan itse, vaan heidät puetaan aina aikuisten toimesta, muuten ei varmaan päästäisi koskaan mihinkään ja hermo menisi. Pojat itse sanoo että eivä osaa, niin sitten eivät osaa, kun aika on kypsä alkavat haluta tehdä asiat itse, toinen poika laittaa jo tavalliset housut ja alushousut itse, mutta ulkohaalarin laittaminen on ihan eri, kun pitää ensin laittaa kintaat, kauluri, sitten haalari jossa kengät valmiina kiinni ja pipo viimeksi, se on kintaat kädessä aika hankalaa.

Meillä pojat eivät kauheasti saa pitkäaikaisia kiukkukohtauksia, joskus tappelevat keskenään ja joskus voi toinen saada itkukohtauksen jostain erimielisyydestä aikuisen kanssa. Illalla on lelujen kerääminen usein hyvin hankalaa ja tulee huudettua, lapset haluaisi vaan leikkiä vaikka on jo nukkumaanmenoaika.

Olen myös sitä mieltä että tuossa varmasti vaikuttaa nyt taustalla se mitä on muuten ollut meneillään, kun on jotain vaikeuksia ollut perheessä, ja lapsella on nyt jotain mielenpäällä, lisää huomiota, ja rauhallista yhdessäoloa, eiköhän se siitä.