Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka tunget liian lähelle kassa/tms jonossa, miksi teet niin?

Vierailija
20.09.2020 |

Miksi?

Olin yöllä kaupassa käymässä 24/7 marketissa ja osuin kassalle samaan aikaan vieraan mieshenkilön kanssa, hän tuli taakseni jonottamaan vuoroaan. Hän tuli niin lähelle, että saatoin ihan oikeasti tuntea tyypin hengityksen niskassani. Kun tuli maksun aika ja ennenkuin olin ehtinyt naputtamaan korttini tunnusluvun maksupäätteeseen tämä kyseinen tyyppi tunki ihan viereen pleksin eteen. Mietin, että ihan varmana näki tunnuslukuni, jos katsoi. Niin lähellä hän oli. En oikein osannut reagoida siihen mitenkään vaan pakkasin ostokseni ja lähdin pikavauhtia pois.

Mutta siis kuka tekee näin? Miksi hemmetissä pitää tunkea noin lähelle? Minusta kaupassa sitäpaitsi on pelkästään kohteliasta odottaa niin kauan, että edessä oleva on saanut maksettua ostoksensa rauhassa.

Ja ei, kyse ei ole pelkästään koronasta. Oli koronaa tai ei, inhoan sitä, jos ihmiset tulevat liian lähelle, ahdistun, jos en saa omaa tilaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin vanhemmalle pariskunnalle asiasta taannoin, niin eivät oikein tykänneet - alkoi mulkkaaminen ja takaisin urputtaminen.

Sanon kyllä täst edeskin ko. asiasta.

Ja monesta muustakin asiasta.

Vierailija
22/30 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen aina manannut. Toinen joka suorastaan raivostuttaa on se kun yrittää valikoida hyllystä tuotetta, joku tulee persiiseen kiinni valkkaamaan siitä samasta kohdasta. Menee viimeinenkin keskittymiskyky, turhaudun ja lähden muualle siksi aikaa että perceessä möllöttäjä korjaa luunsa.

Aika usein myös käy niin että möllöttäjä lähtee heti kun itsekin lähden. Nykyään kun haluan tilaa katsoa tuotteita ja hintoja rauhassa, ainoastaan teeskentelen lähteväni ja kuin taikaiskusta se toinenkin valkkaaja menee matkoihinsa mitään poimimatta.

Jospa tällä toisella valkkaajalla on kiire ja on just sillä hetkellä valittava se tuote? Itselleni on käynyt muutaman kerran niin, että ei ole aikaa odotella, että toinen saa viiden minuutin mietiskelyn jälkeen valittua tuotteen ja poistuttua.

Minäkin yleensä odottelen muutaman minuutin kauempana, että edellinen ehtii rauhassa valita ostoksensa hyllystä, mutta jos se valinta aina vain kestää, niin käyn kyllä lopulta vaikka toisen olan yli nappaamassa sen tarvitsemani tuotteen. Jos itse joudun pitkään valikoimaan tuotteita samassa kohdassa hyllyä ja joku tulee lähelle odottelemaan, niin väistän hetkeksi ja jatkan katselua kun se toinen on saanut otettua tarvitsemansa.

Hiissaat minuuttitolkulla toisen selän takana? Ei ole tullut mieleen hakea jotain muuta sillä välin, tai kohteliaasti pyytää anteeksi jotta toinen väistyy?

Kirjoitin, että odottelen kauempana, en toisen selän takana. En itsekään pysty keskittymään, jos joku seisoo ihan vieressä. Yleensä siis pidän useamman metrin väliä siihen toiseen asiakkaaseen. Ymmärrän erittäin hyvin aloittajan ongelman, jos on olemassa ihmisiä, joille kauempana odottelu tarkoittaa selän takana seisomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskärry mukaan vaikka olisi vähän ostettavaa ja pitää sen avulla väliä. Itse olen alkanut tekemään tosin niin että pakkaan kaikki ostokseni rauhassa ja maksan vasta sitten niin ei tule kukaan viereen kun pakkaan.

Vierailija
24/30 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen aina manannut. Toinen joka suorastaan raivostuttaa on se kun yrittää valikoida hyllystä tuotetta, joku tulee persiiseen kiinni valkkaamaan siitä samasta kohdasta. Menee viimeinenkin keskittymiskyky, turhaudun ja lähden muualle siksi aikaa että perceessä möllöttäjä korjaa luunsa.

Aika usein myös käy niin että möllöttäjä lähtee heti kun itsekin lähden. Nykyään kun haluan tilaa katsoa tuotteita ja hintoja rauhassa, ainoastaan teeskentelen lähteväni ja kuin taikaiskusta se toinenkin valkkaaja menee matkoihinsa mitään poimimatta.

Jospa tällä toisella valkkaajalla on kiire ja on just sillä hetkellä valittava se tuote? Itselleni on käynyt muutaman kerran niin, että ei ole aikaa odotella, että toinen saa viiden minuutin mietiskelyn jälkeen valittua tuotteen ja poistuttua.

Minäkin yleensä odottelen muutaman minuutin kauempana, että edellinen ehtii rauhassa valita ostoksensa hyllystä, mutta jos se valinta aina vain kestää, niin käyn kyllä lopulta vaikka toisen olan yli nappaamassa sen tarvitsemani tuotteen. Jos itse joudun pitkään valikoimaan tuotteita samassa kohdassa hyllyä ja joku tulee lähelle odottelemaan, niin väistän hetkeksi ja jatkan katselua kun se toinen on saanut otettua tarvitsemansa.

Sama täällä. Odotan hetken, mutta jos mitään ei tapahdu, tungen jostain kohtaa väliin. Ostan karkkihyllyltä aina tiettyä purukumia. Ei voi kun ihmetellä, miten kauan joillakin menee purukumihyllyn tarjontaa tutkiessa. Joku tiedostava perheenäiti tavaa jopa näitä xylitolipurukumien ravintosisältöjä ihan ajan kanssa. No, meitä on joka lähtöön.

Vierailija
25/30 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiissaat minuuttitolkulla toisen selän takana? Ei ole tullut mieleen hakea jotain muuta sillä välin, tai kohteliaasti pyytää anteeksi jotta toinen väistyy?

Kirjoitin, että odottelen kauempana, en toisen selän takana. En itsekään pysty keskittymään, jos joku seisoo ihan vieressä. Yleensä siis pidän useamman metrin väliä siihen toiseen asiakkaaseen. Ymmärrän erittäin hyvin aloittajan ongelman, jos on olemassa ihmisiä, joille kauempana odottelu tarkoittaa selän takana seisomista.

Missä lentokonehallissa sinä käyt ostoksilla? Normi kaupassa hyllyväli on juuri niin leveä että henkilökohtaista tilaa kauempana odottelu on sula mahdottomuus jos sama tuote kiinnostaa.

Vierailija
26/30 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski päähän ja jos joku alkaa kaupassa tunkea iholle niin tekoyskii ja aivastelee. Välillä nykäsee maskin pois kun pitää muka niistää ja sitten taas takaisin. Ei muuten kukaan tunge kovin kauan lähistöllä ja jos puhuu puhelimessa niin koronatesti kantavalla äänellä on aina hyvä ilmaus. 

Vierailija
27/30 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lentokonehallissa sinä käyt ostoksilla? Normi kaupassa hyllyväli on juuri niin leveä että henkilökohtaista tilaa kauempana odottelu on sula mahdottomuus jos sama tuote kiinnostaa.

Mitä helvettiä :D Etkö osaa pitää väliä muihin kuin yhteen suuntaan? Meidän Prismassa on niin pitkät hyllyt, että vaikka on samassa hyllyvälissä niin helposti voi pitää vaikka kymmenen metrin etäisyyden.

Vierailija
28/30 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä miksi jotkut ovat jonossa niin lähellä. Miksi et sanonut sille mitään?

Vierailija
29/30 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kaupassa maski päällä. Kassalla olin jo maksanut, mutta odotin siinä hetken turvavälin päässä koska edellinen asiakas vielä pakkasi tavaroitaan. Eikös sellainen 35-v mies rynnännyt kassalle sivusta (ei siis kassajonoasta) aivan viereeni ja rupesi asioimaan kassalla! Meitä oli sitten 2 metrin alueella 3 henkilöä sumpussa.

Menin heti kassan toiselle puolelle, kun edellinen pakkaaja lähti. Oli pakko kommentoida tälle väälin rynnännelle miehelle asiasta. Hän oli ihmeissään, ei ollenkaan tajunnut omaa käytöstään. Ihan kuin ei olisi minua nähnytkään vaikka tunki aivan viereeni. Pyysi kyllä asiallisesti anteeksi.

En sitten viitsinyt ruveta enempää selittämään, mutta olen itse hieman riskialtis sairauksieni takia, lisäksi asun talossa, jossa on paljon sairaita ja vanhuksia. Ja sairauksieni takia käyn vammaisten liikuntaryhmässä ja hoidoissa, joissa en halua tartuttaa riskialttiita henkilöitä tai hoitajia.

Eihän tuo tilanne valtava riski omalta osaltani ollut, mutta halusin puuttua ko. henkilön käytökseen ihan vaan että hän tästä lähin tajuaa kiinnittää huomiota paremmin turvasuosituksiin.

Tuollainen sokeus ja itsekeskeisyys on kyllä näinä aikoina täysin käsittämöntä. Ethän sä edes normaaliaikanakaan tunge kaupassa kassalla asioivan kahden asiakkaan väliin jonon ulkopuolelta sivusta. En vaan tajua.

Vierailija
30/30 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku nainen oli kyllä ahdistavan lähellä takanani jonossa, tuli tunne kuin olisi halunnut haistella minua tai jotain. Feromonit? M33