Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pönttöpoliisi välähti, koska tulee postia?

Vierailija
17.11.2013 |

Niin siinä taisi käydä, että 60 -alueella ajelin epähuomiossa kaheksaa kymppiä ja pönttöpoliisi räpsäsi kuvan. On siinä ja siinä tuleeko rikesakkoa vai menikö päiväsakoille jopa (luultavasti kuitenkin ensimmäinen vaihtoehto). Kauankohan joutuu odottelemaan kirjettä, onko kellään kokemusta? Tapahtui lauantaina.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas! Lupasin tulla kertomaan miten kävi.

Eli lauantaina välähti ja jo tänään tiistaina tuli kirje, jossa pyydetään kuskin tietoja. Nopeusrajoitus oli tosiaan se 60 ja todettu vauhti mulla oli ollut 76. Joten rikesakolla taisin päästä, huh kun on helpottunut olo. :) Ja tästä lähtien ei pelkoa, että näin huolimattomasti katson rajoituksia, sen verran se rikesakkokin ketuttaa tottakai.

Vierailija
2/19 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 12:47"]

Ap täällä taas! Lupasin tulla kertomaan miten kävi.

Eli lauantaina välähti ja jo tänään tiistaina tuli kirje, jossa pyydetään kuskin tietoja. Nopeusrajoitus oli tosiaan se 60 ja todettu vauhti mulla oli ollut 76. Joten rikesakolla taisin päästä, huh kun on helpottunut olo. :) Ja tästä lähtien ei pelkoa, että näin huolimattomasti katson rajoituksia, sen verran se rikesakkokin ketuttaa tottakai.

[/quote]

Juu, nykyäänhän pyydetään "tunnustusta", että kuka ajoi, poliisi ei yritä tunnistaa siitä kuvasta. Eli vaikka hyvätuloinen miehesi olisi ajanut, periaatteessa sinä olisit voinut ilmoittaa olevasi syyllinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa juu, mutta en suosittele valehtelemaan kuskia, itse ainakin jouduin poliisiasemalle käymään henkilökohtaisesti ja kuva näytettiin vielä mulle. olis siinä vähän ollu selittelemistä jos väärää sukupuolta olisin ollut. tosin tästä on vuosia aikaa. onnea aplle, että pääsit vähällä!

Vierailija
4/19 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 13:40"]

periaatteessa juu, mutta en suosittele valehtelemaan kuskia, itse ainakin jouduin poliisiasemalle käymään henkilökohtaisesti ja kuva näytettiin vielä mulle. olis siinä vähän ollu selittelemistä jos väärää sukupuolta olisin ollut. tosin tästä on vuosia aikaa. onnea aplle, että pääsit vähällä!

[/quote]

Aina kannattaa kiistää kaikki!

Se sitoo valtavasti poliisin voimavaroja ja jarruttaa noiden asioiden käsittelyä.

Eivätkä ne kuvat aina niin tarkkoja ole, itsellä on kamera välähdellyt ympäri Eurooppaa eikä ikinä ole kotiin mitään lappuja tullut.

Vierailija
5/19 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan itsestäänselvää. Kahdesti on pönttö välähtänyt ihan kunnon ylinopeudella, mutta ei ole koskaan tullut lapun lappua. Mikäköhän lie, epäonnistuneita kuvia tai jotain? :D

Vierailija
6/19 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 13:52"]Ei ole ihan itsestäänselvää. Kahdesti on pönttö välähtänyt ihan kunnon ylinopeudella, mutta ei ole koskaan tullut lapun lappua. Mikäköhän lie, epäonnistuneita kuvia tai jotain? :D
[/quote]

Mä ajoin vappuna ajatuksissani 80 alueella satasta kameraan. Koska mun sakko tulee, oon ennen ajellut nätisti ja haluan maksaa sakon pois. Auto on lainarahalla, meneekö sakko sinne tai saako ne edes tietää kun ne omistaa auton vielä vai voiko ne ottaa sen pois?

Vierailija
7/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä viikossa ja jos ei vielä 2 viikon päästäkään ole tullut niin sitten ei enää ole tulossakaan. Näitäkin sattuu.

Vierailija
9/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle viikossa pitäisi tulla

Vierailija
10/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama kuun alussa, posti tuli reilun viikon kuluttua.

Vierailija
11/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönttöpoliisi kuulostaa hölmöltä, miten ois vaikka tutka- tai liikennekamera?

Vierailija
12/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajoit 60:n alueella kahdeksaakymppiä, niin veikkaanpa vaan, että rikesakko ei riitä, vaan maksettavaa tule enmmän. Kun Kusti on polkenut, niin heitäpä tänne viesti, miten kävi.

Vierailija
13/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa se peltipoliisi siksi välähti, että sinulle sattuu tulemaan postia.

Tulee minullekin postia, mutta useimmiten peltipoliisi ei välky.

Nimim. ''Milloin''

Vierailija
14/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minäpä laitan viestiä kun posti tulee. :) ja ihan omaa tyhmyyttähän se oli, mitäs en seurannut tarkemmin. Mulla oli auton mittarin mukaan 83 kun välähti, nopeusnäyttöruudulla hetken päästä kun ajoin samaa vauhtia, todellinen nopeus oli 78. Ja tuosta kai vielä saa vähän alennusta, olisko ollut 3 km/h. Joten näillä laskelmilla toivon, että menee rikesakolle... Tosin voipi olla että tulee enemmänkin sakkoa, no, eka ja toivottavasti vika kerta!

Vierailija
15/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 20:13"]

Tuskinpa se peltipoliisi siksi välähti, että sinulle sattuu tulemaan postia.

Tulee minullekin postia, mutta useimmiten peltipoliisi ei välky.

Nimim. ''Milloin''

[/quote]

heh :D

Ap.

Vierailija
16/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikesakolla pääsee, jos alle 20 km/h ylinopeutta. Viikon sisään tosiaan tulee se tunnustuslappu, siitä viikko niin sakko.

Vierailija
17/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla välähti tiistaina,  pe tuli lappu kotiin. Nopeus oli tarkalla mittarilla 82 km/h 60 alueella.  Siitä -3km mittarivirheen vähennys, joten "mitattu nopeus" lapun mukaan 79 ja 115 euron rikesakko. 

Vierailija
18/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, nyt täytyy tosiaan toivoa, että menee tuon 20km/h alle! Vaikka eipä se päiväsakko mun pienillä tuloillani mikään maailmanloppu ole, pitää ottaa oppirahoina tämä... Onni tässä oli se, että olin itse ratissa, mieheni puolet suurimmilla tuloillaan olisi saanut aika paljon isommat rapsut. Tai sitten olisi ollut järkevä, eikä edes kaahaillut kuten minä. >:(

Vierailija
19/19 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 20:24"]

Mulla välähti tiistaina,  pe tuli lappu kotiin. Nopeus oli tarkalla mittarilla 82 km/h 60 alueella.  Siitä -3km mittarivirheen vähennys, joten "mitattu nopeus" lapun mukaan 79 ja 115 euron rikesakko. 

[/quote]

no sullapa tiukille meni! mut hyvä niin tietysti. itse makselin juuri päiväsakkoja kun meni 2km/h yli rikesakon. hiukan tympi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän