Sama paino 38-vuotiaana ja 48-vuotiaana, mutta näytän laihemmalta nyt
Miten voi olla mahdollista? Ja tämän sanovat myös tuttuni.
BMI on 26,5 eli ylipainoakin on pikkusen.
Kommentit (14)
Eikö kukaan muu ole huomannut samaa?
Vai ovatko kaikki lihoneet, eivätkä siksi osaa vastata?
Mulla sama paino 18 vuotiaana ja 62 vuotiaana, ylipainoa ei koskaan ollut.
Mä olen hoikempi nyt 47-vuotiaana kuin kymmenisen vuotta sitten mutta kroppa on pönäkämmän näköinen. Jalat vähän tasapaksummat ja y-vartalonmallissa korostunut huonolla tavalla hartia/rinnanseutu joten on jotenkin maskuliinisempikin. Tätiytyminen on tapahtunut.
Lähelläsi olevat ihmiset ovat lihoneet ja siksi näytät nyt hoikemmalta, vertaat itseäsi niihin. Toinen vaihtoehto että pidät nyt istuvampia vaatteita. Kolmas vaihtoehto että olet lihaksikkaampi.
Onko sulle tullut lisää lihasta tuona kymmenenä vuotena? Lihas painaa rasvaa enemmän, joten samanpainoisista lihaksikas on hoikempi kuin ei-lihaksikas.
Mulla paino 50 vuotiaana kevyempi kuin 20 v ja kyllä varmaan lihakset surkastuneet.
Vanhana posket hoikilla kapeutuvat entisestään ja tosi hoikka alkaa näyttää hivenen luurankomaiselta. Nuorena buccal fat pysyy tiukasti kasvoissa ja siksi esim. jotkut vanhemmat eivät aina heti huomaa vaikkapa anoreksian lapsellaan alkaneen...
Ootko treenannut?
Kaveri kommentoi mulle, että oon laihtunut, vaikka vaaka näytti samaa. Olin kuitenkin urheillut paljon ja housuihin tullut lisää tilaa vyötärölle. Eli lihas-rasva-suhde muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Lähelläsi olevat ihmiset ovat lihoneet ja siksi näytät nyt hoikemmalta, vertaat itseäsi niihin. Toinen vaihtoehto että pidät nyt istuvampia vaatteita. Kolmas vaihtoehto että olet lihaksikkaampi.
Läheiset ihmiset ovat samoissa mitoissa, pidän yhä samoja vaatteita eli melko tyköistuvia. En todellakaan ole lihaksikkaampi. Olen ns. laihaläski. Harrastan vähän liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Ootko treenannut?
Kaveri kommentoi mulle, että oon laihtunut, vaikka vaaka näytti samaa. Olin kuitenkin urheillut paljon ja housuihin tullut lisää tilaa vyötärölle. Eli lihas-rasva-suhde muuttunut.
No kun en ole! Kroppa on löysempi kuin 10 v sitten. Olen laihaläski. ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle tullut lisää lihasta tuona kymmenenä vuotena? Lihas painaa rasvaa enemmän, joten samanpainoisista lihaksikas on hoikempi kuin ei-lihaksikas.
Ei todellakaan ole. Tuntuu, että lihaksia on vieläkin vähemmän, jos niitä ikinä edes olikaan. ap
Onko tässä se sama ilmiö kyseessä kuin "kuivan kesän orava" -ilmiössä?
Eli vanhemapana hoikka ihminen näyttää kuivan kesän oravalta, kun taas nuorena samassa painossa näytti ihan hyvältä.
Ja nyt tässä hieman ylipainoisena ei näytäkkkään niin ylipainoiselta kuin nuorempana samassa painossa?