Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoiset äidiksi haluavat

20.07.2006 |

Hei!

Olen perustanut googleen keskusteluryhmän " tahdon vauvan" . Ryhmä on tarkoitettu reilusti ylipainoisille naisille, jotka eivät painonsa vuoksi ole saaneet lasta tai päässeet hoitoon. Sekä naisille, jotka painostaan huolimatta ovat jo tulleet äideiksi. Jos haluat tulla mukaan keskustelemaan, lähetä shäköpostia kirppis@suomi24.fi ja kerro tilanteestasi, niin hyväksyn sinut ryhmään.

Marju

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole viitsinyt vastata sähköposteihisi vai?

Ärsyttää, kun kertoo itsestään tietoja ja sitten toinen ei vastaakaan.

Harmittaa!!! :(

Vierailija
2/7 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään vastaamatonta sähköpostia laatikossani. Oletko varma, että olet lähettänyt mailisi oikeaan osoitteeseen? Olen hyväksynyt jäseneksi kaikki halukkaat, jotka ovat yhteyttä ottaneet.

Marju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että liian nopeasti tuomitsin. Todellakin tänään sähköpostini ilmoitti, että viestini ei ollut tullut perille. Täytyy varmaan koittaa uudestaan. Anteeksi vielä kerran!

Vierailija
4/7 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että asia selvisi. Tervetuloa mukaan ryhmään!

Marju

Vierailija
5/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kysyisin, että millaisia vaikeuksia ylipaino lapsensaannissa/saamattomuudessa aiheuttaa?

Minulla on lievästi ylipainoa, mutta yksikään lääkäri ei ole siitä koskaan huomauttanut. Siksikö, että hormonitoimintani on " normaalia" (vähän vaarallinen sana!)?

Vierailija
6/7 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli usein ylipainoon liittyy ovulaatio-ongelmia. Myös PCO-syndrooma usein " puhkeaa" herkemmin ylipainoisilla (tai pco aiheuttaa ylipainoa, miten se nyt sit tulkitaan...). Varsinaista mekanismia en tiedä, mutta käsittääkseni liittyy insuliiniaineenvaihduntaan ja siinä oleviin ongelmiin, joiden vuoksi myös hormonitoiminta häiriintyy.

Jostain muistelen kuulleeni, että ylipainoisilla on myös suurempi keskenmenoriski. Ja raskauden sanotaan olevan ylipainoisille fyyisesti suurempi rasite, kun maha kasvaa entisestään.

Yleensä lääkärit ehdottavat aina ensimmäisenä painonpudotusta, jos on ovulaatio-ongelmia. Eli varmaan lääkärisi on katsonut, että painosi on ok ja etenkin, jos mitään häikkää ovulaatiossa ei ole, niin mitäpä painoonkaan puuttumaan.

Ja haluan nyt painottaa, että ylipaino ei ole este hoidon onnistumiselle, itse siitä olen " elävä" esimerkki... BMI oli onnistuneessa hoidossakin reilusti yli 30, vaikka onnistuinkin laihduttamaan kymmenisen kiloa sitä ennen. Ja raskaus ei ole tuntunut fyysisesti kamalalta, tuntuu jopa usein, että kaikki kropassa tapahtuvat muutokset ovat olleet minulle helpompia kuin hoikemmille. Painokaan ei ole noussut muutamaa kiloa enempää.

Toivottavasti valaisi vähän ja korjatkaa muut ihmeessä, jos olen ymmärtänyt jotain väärin!

-Osse

Vierailija
7/7 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvis. Mietinkin, että varmaan ongelmat liittyvät kiertoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan