Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko muuttaa lämpöiseen maahaan?

Vierailija
17.11.2013 |

Vihaan talvea yli kaiken. Aina saa palella, uloslähtö kestää ikuisesti kun täytyy ryntätä kymmennen kerrosta päälle.  pimeetä, harmaata, loskaa... Varmasti muutan jonnekin lämpöiseen

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa muuta Suomesta pois koskaan. Mä rakastan syksyä ja talvea. Ja tykkään myös Suomen kesästä. Jos joskus kaipaan aurinkoa syksyllä tai talvella, niin matkustan viikoksi lämpimään ja palaan enemmän kuin mielelläni takaisin kotiin. 

Vierailija
42/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa muuta Suomesta pois koskaan. Mä rakastan syksyä ja talvea. Ja tykkään myös Suomen kesästä. Jos joskus kaipaan aurinkoa syksyllä tai talvella, niin matkustan viikoksi lämpimään ja palaan enemmän kuin mielelläni takaisin kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 18:47"]

En haluaisi, mutta tunnen ihmisiä, joiden kannattaisi oman mielenterveytensä vuoksi muuttaa. Jotkut eivät kertakaikkiaan tunnu kestävän Suomen syksyä ja talvea, vaikka ovat syntyneet täällä. Itse vihaan todellisia hellekesiä, voisin silloin muuttaa johonkin kylmään maahan. 

[/quote]

Joku väitti ylhäällä ettei Suomessa ole kylmä ja se tuomittiin valeeksi. Lausuntosi Suomen todellisista hellekesistä voitaneen myös julistaa valheeksi. Tosin Suomessa lämpimistä päivistä on tehty vähän vaikeampia kuin ne oikeasti ovat kun ilmastointeja löytyy yhtä paljon kuin savannikylästä keskeltä Afrikkalaista aroa.

Vierailija
45/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut maassa, jossa puoli vuotta on +34-40 Celciusta, ja Se oli kyllä liian kuumaa minulle.

Vierailija
46/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 19:02"]

Pakkasiin kyllä ainoa ja paras keino on välttää ulkoilmaa kaikin keinoin ja ei se ole edes kovinkaan vaikeaa. Talvivaatteet on varmasti yksi turhimpia kohteita joihin laittaa rahaa.

[/quote]

Mä taas tykkään kovalla pakkasella ulkoilusta, mulle talvivaatteet on yksi järkevimmistä ostokohteista.

Vierailija
47/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 19:07"]

Pakkasiin kyllä ainoa ja paras keino on välttää ulkoilmaa kaikin keinoin ja ei se ole edes kovinkaan vaikeaa. Talvivaatteet on varmasti yksi turhimpia kohteita joihin laittaa rahaa.

[/quote]

Mä taas tykkään kovalla pakkasella ulkoilusta, mulle talvivaatteet on yksi järkevimmistä ostokohteista.

[/quote]

Itse menen lämpimästä parkkihallista toiseen jumppaamaan tai shoppailemaan. En tee talvivaatteilla mitään ja en muutenkaan pidä niistä. Ulkoilen mielelläni kun ilma on hyvä ja riittävän lämmin. 

Vierailija
48/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 19:07"]

[/quote]

[/quote]

Itse menen lämpimästä parkkihallista toiseen jumppaamaan tai shoppailemaan. En tee talvivaatteilla mitään ja en muutenkaan pidä niistä. Ulkoilen mielelläni kun ilma on hyvä ja riittävän lämmin. 

[/quote]

Huh, mulla hajois pää tuollaiseen!

Vierailija
49/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ns. lämpimässä maassa. Kesällä +30-+40, syksyllä +20-+25, talvella +7-+12, keväällä +25. 

Kesä oli liian kuuma mun makuun. Kaupunki oli rakennettu suolle ja kuumuus yhdistettynä ilmankosteuteen oli tukahduttavaa. 

Kevään ja syksyn lämpötilat kohdallaan. Nautin auringonpaisteesta ja mulle optimaalisesta lämpötilasta. Yksi ehdoton plussa oli pukeutuminen. Oli helppo pukeutua kauniisti ja naisellisesti (ainakin mun vaatekaapissa ne näteimmät vaatteet tarvitsee +20 sään :)

Jostain syystä panostin muutenkin enemmän ulkonäköön ja hiuksiin ja nautin siitä. Teki hyvää itsetunnolle. Suomeen palattua kuljen farkuissa ja meikittömänä suurimman osan ajasta. Höh.

Talvi tuntui jäätävältä kosteuden vuoksi, vaikkei pakkasen puolelle mentykään. Kylmyys meni luihin ja ytimiin. Välillä tosin lämpötila kohosi lähes 20 asteeseen ja keskellä talvea kävelin ulkona t-paidassa. Se tuntui helpotukselta kaiken muun harmauden (talvisin aurinko ei paljoa paistanut) ja "kylmyyden" keskellä.

Kaipasin Suomen 4 selkeää vuodenaikaa ja jopa talvea. Kimaltavia lumihankia kirkkaassa auringonpaisteessa, timanttisateelta näyttävää lumisadetta sähkölampun valossa, höyryävää hengitystä, lumen narskuntaa kenkien alla, pakkasen punaamia poskia ja sitä ihanaa raikkauden tunnetta reippaan kävelylenkin jälkeen.

Puhumattakaan syksyn ruskasta ja ensipakkasista, kun nurmikko on kuuran peitossa. 

Ihannetapauksessa pystyisin jakamaan asumisen Suomen ja tämän toisen maan välillä ja poimia lämpötilojen puolesta rusinat pullasta. Ehkä eläkkeellä sitten :)

Vierailija
50/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:35"]

Muuttaisin, ja muutan. Olemme jo ostaneet miehen kanssa asunnon etelä-Euroopasta. Vuokraamme sitä ulkopuolisille sen aikaa, että saamme asuntolainat maksettua pois ja sitten muutamme sinne. Siellä velaton asunto, ja Suomen kodin myynnistä saaduilla rahoilla elämme. Muutama vuosi tässä menee mutta hyvää kannattaa odottaa.

[/quote]

Minkä ihmeen takia ostaa asunto??? Vuokrat on olemattomat ja en haluaisi asuntoa riesakseni ja voit myös vaihtaa paikkaa helposti. 

[/quote]

Mistäköhän keksit, että Etelä-Euroopassa on olemattomat vuokrat? Aika lailla Suomen hinnoissa sielläkin mennään ja en ole edes tuo joka kirjoitti, että on ostanut asunnon Etelä-Euroopasta.

[/quote]

Selvästi alemmat vuokrat on. Jos vuokraisin oman asuntoni sen vuokra olisi varmaankin noin 1500 kuussa ja vuokraan vastaavan 500 eurolla Espanjasta. 

[/quote]

Minä, joka sen asunnon etelä-Euroopasta ostin, palaan takaisin kommentoimaan. Et vissiin oikein tajunnut pointtiani. Me ostimme siis asunnon, jonka maksamme kokonaan velattomaksi, ja maksamme myös Suomen asuntomme velattomaksi. Tuon ulkomaankotimme muut kulut koko vuonna ovat reilusti alle tonnin, joten kun sinne muutamme, meidän ei tarvitse enää ikinä tehdä töitä kun Suomen kodin myynnistä saaduilla rahoilla pystymme rahoittamaan elämisemme. Tämä ei onnistuisi jos pitäisi maksaa 500€ vuokraa joka kuukausi. Siksi ostimme asunnon.

Vierailija
51/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset lentää pesästä omilleen niin loka-marraskuun voisin viettää etelän lämmössä.

Jouluksi ja uudeksivuodeksi olisi kiva tulla kotiin.

Tammi-helmikuun voisin viettää lapissa luxusmökissä ;)

Suomen kesä on ihanaa aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi