Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko muuttaa lämpöiseen maahaan?

Vierailija
17.11.2013 |

Vihaan talvea yli kaiken. Aina saa palella, uloslähtö kestää ikuisesti kun täytyy ryntätä kymmennen kerrosta päälle.  pimeetä, harmaata, loskaa... Varmasti muutan jonnekin lämpöiseen

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo muuttanut. Juuri äsken kauppareissulle kiva 26 astetta, kovahko tuuli tänään. Enpä juuri kaipaa Suomeen tällä hetkellä. Rakastan toki laskemista, sitä varten heitän reissun pari Suomeen vuodessa.

Niinkuin joku sanoi, sitku-ihmiset ovat erikseen. Ne ei-sitkut muuttivat jo ja nauttivat elämästä.

Vierailija
22/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useamman vuoden aikuisena lämpimässä maassa ja en ole nyt toistaiseksi muuttamassa Suomesta pois. Tykkään syksyn pimeistä illoista ja öistä, talvesta, raikkaasta keväästä ja yleensäkin vaihtuvista erilaisista vuodenajoista. Vastasin tuonne toiseen kyselyyn myös, että viihtyisin ja nauttisin yksin mökillä ollessani, eli ongelmia ei ole Suomen pimeyden ja kylmyyden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:15"]

Muuttaisin jos ei tarvitsisi olla työelämässä. Inhottavaa hikoilla jossain toimistossa kun ulkona kaunis sää.

[/quote]

Just. Suomi on ainoita länsimaita suurinpiirtein maailmassa missä hikoillaan missään. Jenkeissä, vain näin esimerkkinä, jokaisessa kämpässä mistä maksetaan 500taalaa vuokraa on ilmastointi jo.

Vierailija
24/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:15"]

Muuttaisin jos ei tarvitsisi olla työelämässä. Inhottavaa hikoilla jossain toimistossa kun ulkona kaunis sää.

[/quote]

Just. Suomi on ainoita länsimaita suurinpiirtein maailmassa missä hikoillaan missään. Jenkeissä, vain näin esimerkkinä, jokaisessa kämpässä mistä maksetaan 500taalaa vuokraa on ilmastointi jo.

[/quote] Halvemmissakin on, jopa niissa parjatuissa trailereissa.

Vierailija
25/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi koska haluan että on kunnolliset vuodenajat. Inhoaisin jatkuvaa aurinkoa ja lämmintä keliä. Talvella pitää olla lunta. Talvella muuten ei tarvi palella kun pukee tarpeeksi päälle vink vink!

Vierailija
26/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:59"]

En muuttaisi koska haluan että on kunnolliset vuodenajat. Inhoaisin jatkuvaa aurinkoa ja lämmintä keliä. Talvella pitää olla lunta. Talvella muuten ei tarvi palella kun pukee tarpeeksi päälle vink vink!

[/quote]

Minä taas en aio palella koska lähden täältä rospuuttoajaksi pois. Saa AKT lakkoilla rauhassa, ei kiinnosta.

Vierailija
27/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:35"]

Muuttaisin, ja muutan. Olemme jo ostaneet miehen kanssa asunnon etelä-Euroopasta. Vuokraamme sitä ulkopuolisille sen aikaa, että saamme asuntolainat maksettua pois ja sitten muutamme sinne. Siellä velaton asunto, ja Suomen kodin myynnistä saaduilla rahoilla elämme. Muutama vuosi tässä menee mutta hyvää kannattaa odottaa.

[/quote]

Minkä ihmeen takia ostaa asunto??? Vuokrat on olemattomat ja en haluaisi asuntoa riesakseni ja voit myös vaihtaa paikkaa helposti. 

[/quote]

Mistäköhän keksit, että Etelä-Euroopassa on olemattomat vuokrat? Aika lailla Suomen hinnoissa sielläkin mennään ja en ole edes tuo joka kirjoitti, että on ostanut asunnon Etelä-Euroopasta.

Vierailija
28/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, rakastan Suomea ja suomen vuodenaikoja! Tosin nyt vasta vanhoilla päivilläni olen oppinut tykkäämään syksystä ja talvesta. Varsinkin syksy on ihanaa, kun oikeen sade piiskaa kasvoja ja tuuli tuivertaa... aah! Pitää olla vaan hyvät vedenpitävät vaatteet. Ja ihan kamalilla pakkasilla en käy lenkillä, koiratkaan ei tarkene kun on lyhytkarvaisia. Sit vaan odotan vähän lauhempaa talvipäivää. Kesä on toki ihanin vuodenaika.

Vierailija
29/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muuttaa jonnekin, jossa on vuodenajat, mutta jossa talvi on huomattavasti lyhyempi ja valoisampi kuin Suomessa. Esim. Sveitsi voisi olla kiva.

Vierailija
30/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:59"]Talvella muuten ei tarvi palella kun pukee tarpeeksi päälle vink vink!

[/quote]

Taida olla aika nuori tai muuten vaan omaan napaan tuijottaja. Katsele ympärillesi niin huomaat, että ihmiset kokevat lämpötilat eri tavoin. Joillekin riittää hellevaatteet kun toinen kulkee takki päällä. Kokeile itse, miltä tuntuu pitää kymmenen kerrosta vaatetta (on thermokerrastoa, villaa, untuvatakkia jne.). On todella epämiellyttävää kulkea Michelin-ukkona.

Vierailija
31/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, mutta tunnen ihmisiä, joiden kannattaisi oman mielenterveytensä vuoksi muuttaa. Jotkut eivät kertakaikkiaan tunnu kestävän Suomen syksyä ja talvea, vaikka ovat syntyneet täällä. Itse vihaan todellisia hellekesiä, voisin silloin muuttaa johonkin kylmään maahan. 

Vierailija
32/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:59"]Talvella muuten ei tarvi palella kun pukee tarpeeksi päälle vink vink!

[/quote]

Taida olla aika nuori tai muuten vaan omaan napaan tuijottaja. Katsele ympärillesi niin huomaat, että ihmiset kokevat lämpötilat eri tavoin. Joillekin riittää hellevaatteet kun toinen kulkee takki päällä. Kokeile itse, miltä tuntuu pitää kymmenen kerrosta vaatetta (on thermokerrastoa, villaa, untuvatakkia jne.). On todella epämiellyttävää kulkea Michelin-ukkona.

[/quote]Ja naama silti jäässä, huivi huurtuu kosteaksi ja nenä vuotaa. Sitten kun pitää mennä vaikka sisälle kauppaan, hiki valuu

Vierailija
33/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet siellä sun täällä ja nyt Suomessa ja voin kertoa, ettei täällä todellakaan ole nyt kylmä.

Vierailija
34/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon moneen kertaan "haluaisitko muuttaa lämpöiseen mahaan" ja mietin että mitä helvettiä.. ei mulla muuta!

Vierailija
35/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 18:47"]

Olemme asuneet siellä sun täällä ja nyt Suomessa ja voin kertoa, ettei täällä todellakaan ole nyt kylmä.

[/quote] Vai ei ole kylmä? Helsingissä tällä hetkellä 5, Miamissa esim 28 ja aurinko paistaa. Kyllä olisin siellä paljon mieluummin

Vierailija
36/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] En ole vink vink kirjoittaja, mutta täysin samaa mieltä olen. Ikäö on 40 vuotta ja omaan napaan tuijottajakaan en ole, ainakaan ikinä niin ei ole kukaan sanonut. Valitettavasti se vain on ihan pukeutumiskysymys, et ole vain pukeutunut oikein ja asiallisesti - kyllä ihmiset pärjäävät kylmemmissäkin ilmoissa kuin Suomessa on, osta siis laatua, älä halvinta..

Vierailija
37/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:35"]

Muuttaisin, ja muutan. Olemme jo ostaneet miehen kanssa asunnon etelä-Euroopasta. Vuokraamme sitä ulkopuolisille sen aikaa, että saamme asuntolainat maksettua pois ja sitten muutamme sinne. Siellä velaton asunto, ja Suomen kodin myynnistä saaduilla rahoilla elämme. Muutama vuosi tässä menee mutta hyvää kannattaa odottaa.

[/quote]

Minkä ihmeen takia ostaa asunto??? Vuokrat on olemattomat ja en haluaisi asuntoa riesakseni ja voit myös vaihtaa paikkaa helposti. 

[/quote]

Mistäköhän keksit, että Etelä-Euroopassa on olemattomat vuokrat? Aika lailla Suomen hinnoissa sielläkin mennään ja en ole edes tuo joka kirjoitti, että on ostanut asunnon Etelä-Euroopasta.

[/quote]

Selvästi alemmat vuokrat on. Jos vuokraisin oman asuntoni sen vuokra olisi varmaankin noin 1500 kuussa ja vuokraan vastaavan 500 eurolla Espanjasta. 

Vierailija
38/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 18:47"]

[/quote]

Kaikki on suhteellista tietenkin, mutta kyllä mä sain tarpeekseni kyllä kun stadissakin liian monta kertaa talvessa mennään 20 pakkasen alle. Jotenkin kivempaa kun nykyisessä mestassa ei mennä välttämättä 20 lämpöasteen alle vuodessa.

Vierailija
39/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 18:53"]

[/quote]

[/quote] En ole vink vink kirjoittaja, mutta täysin samaa mieltä olen. Ikäö on 40 vuotta ja omaan napaan tuijottajakaan en ole, ainakaan ikinä niin ei ole kukaan sanonut. Valitettavasti se vain on ihan pukeutumiskysymys, et ole vain pukeutunut oikein ja asiallisesti - kyllä ihmiset pärjäävät kylmemmissäkin ilmoissa kuin Suomessa on, osta siis laatua, älä halvinta..

[/quote]

Pakkasiin kyllä ainoa ja paras keino on välttää ulkoilmaa kaikin keinoin ja ei se ole edes kovinkaan vaikeaa. Talvivaatteet on varmasti yksi turhimpia kohteita joihin laittaa rahaa.

Vierailija
40/52 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa muuta Suomesta pois koskaan. Mä rakastan syksyä ja talvea. Ja tykkään myös Suomen kesästä. Jos joskus kaipaan aurinkoa syksyllä tai talvella, niin matkustan viikoksi lämpimään ja palaan enemmän kuin mielelläni takaisin kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi