Ex on teettänyt itselleen avaimen mun ja lasten kotiin.
Ja mä olen vihainen. Lapsilla on avaimet mukanaan aina isän luona ja jos jotain on unohtunut, niin olen antanut luvan hakea kotoa vaikken itse paikalla olisikaan. Nyt sain kuulla että ex on teettänyt itselleen avaimet meille.... Mitä tekisit tilanteessani?
Kommentit (39)
Execejä saa nykyään teetettyä myös ilman kummempia lupia ja eiköhän ne ihan toimiviakin ole. Ekana vaihtaisin lukot ja vois tosiaan olla fiksua olla sanomatta mitään lapsille tai exälle - muuten teettää takuulla uudet kopiot salaa.
Voit pyytää luovuttamaan avaimen ja uhata rikosilmolla. Sitten vaihdat varmuuden vuoksi lukot ja avaimet, mutta pidät sen omana tietonasi.
Mitä hyötyä lukon vaihdosta tai uudelleen sarjoittamisesta on, jo slapsilla on aina omat avaimet mukana ja ex voi tehdä uuden kopion?
Selittäkää tää mulle kun en tajua hyötyä?
Oletko jutellut asiasta miehen kanssa? Mikä ihmeen syy hänellä oli teetättää itselleen sinun kotisi avaimet, miten hän asian selittää? Kävisin jututtamassa todistajan kanssa miestä hänen ajatuksistaan ja vaatisin kopioita heti itselleni, mutta sanoisin, että menen tekemään asiasta myös ilmoituksen. Sanoisin myös, että vaihdan lukot ja lasku tulee hänelle.
Asentaisin kotiini hälytinlaitteet ja lapsille en antaisi kaukosäätimiä mukaan isälleen mennessä, mutta kertoisin heille, että jos he tarvitsevat silloin kotiin tulla, heidän pitäisi soittaa minulle. Kotiin mennessään he menisivät sisälle ollessaan puhelinyhteydessä minuun ja sellaisesta ovesta, missä olisi aikaviive hälytykselle ja he naputtaisivat minun ohjeiden mukaan koodin itse masiinaan. Myös sormenjälkitunnistus voisi olla ok tässä. Vaikka mies ei hirviö olisikaan, en luottaisi enää hänen käytökseensä moisen tempun jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:44"]
Ratkaisu: turvalukko.
[/quote]
Kerro ihmeessä enemmän!
Millainen turvalukko suojaa kotia, jossa sisällä ei ole ketään laittamassa turvalukkoa kiinni?
Hälytinlaitteet on se ratkaisu. Tulee kalliiksi, mutta pysyypähän ei toivotut vieraat pois.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 13:52"]
jos on tosiaan ilman lupia mennyt teettään niin rikosilmoitus saattais olla paikallaan...
[/quote]
Avaimen kopioimiseen ei mitään lupia tarvi, maksaa vitosen suutarilla ja siinä menee viis minsaa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:44"]
Ratkaisu: turvalukko.
[/quote]
Kerro ihmeessä enemmän!
Millainen turvalukko suojaa kotia, jossa sisällä ei ole ketään laittamassa turvalukkoa kiinni?
[/quote]
Sellainen lisäturvalukko jonka voi lukita kummaltakin puolelta ja siihen käy eri avain. Ei ole edes kallis..
Mulle tuputettiin liikkeeseen reagoivaa valvontakameraa älypuhelimeen. Ihan vaan lemmikkien ja lasten valvontaan. Eli saat viestin puhelimeen kun kotona on liikettä. Ei ollut kallis edes. Elisalta saa esim. Kuulosti hyvälle kun lapset on keskenään mutta nyt oon hoitovapaalla pienimmän kanssa. Saat sitten livekuvaa kun ex tepastelee avaimilla kotiisi...
Lukkojen vaihto voisi olla järkevintä, ja siis esimerkiksi johonkin Abloy Sentoon tai vastaavaan, jonka avaimia ei saa kopioitua ilman avainkorttia.
Aika pelottavaa tuollainen käytös...
Toi Elisa Vahtihan kuulostaa ihan järkevältä. Miten olis sellainen ap? Kun tosiaan jos lapsilla on aina avaimet mukana niin mieshän voi aina teettää uudet itselleen. Onko ihan tarpeellista, että lapsilla on ne avaimet? Vai etkö ole yleensä kotona, kun lapset tulevat isältään?
Puistattava äijä joka tapauksessa. Itse tekisin rikosilmoituksen.
Onko täällä jotain katkeria naisia kun heti ollaan kirjoittamassa että puistattaa jne. Kyllä itse miehenä ainakin kysyisin ensimmäiseksi suoraan että pitääkö ko. juttu edes paikkaansa. Eihän tästä ollut ap:n mukaan kuin ex-anopilta kuultu juttu.
Kyllähän lapset tarvitsevat avaimia ja on aika typerää ottaa niistä kopiot, mutta ehkä normaalit aikuiset ihmiset selvittävät ensin asiat puhumalla ilman mitään "lukkojen vaihtoa" ja rikosilmoituksia.
Ja eiks se Elisa Vahti homma tallenna ne viedot ihan et jos ex tepastelee sisää nii ois poliisille todiatus aineitot murtautumisesta ja kotirauhan rikkomisesta :)
Minkätakia lapsilla pitää olla avaimet mukana? Jos tulee toivottavasti harvinainen tilanne, että jotain pitää hakea, järjestät itsesi paikalle. Tuskin niitä käyntejä isän luona ollessa tulee montaa. Jos joku yksittäinen kerta et pääse paikalle niin voi voi.
Uudelleensarjoitus ja avaimet pois kun menevät isälleen.
Mikä se sellainen tilanne on, että jotain pitää hakea? Uimahousut kun päättivätkin lähteä uimaan? Jatkossa vaan pohtivat etukäteen tarkemmin mitä tarvitaan mukaan ja jos ei ole mukana, kysytään sattuisitko olemaan kotona. Jos et ole, niin sitten tekevät muuta. Tuskin sinne kotiin mitään elintärkeää jätetään kuitenkaan, mikä vaatisi just sillä sekunnilla sinne pääsyn. Asuvatko omat vanhempasi lähellä, voisiko joku muu mennä avaamaan oven, jos et itse pääse ja tulee joku pakottava tarve hakea jotain?
Tossa Elisan Vahdissa on myös ovivahti yhteen oveen. Eli saat heti viestin kun joku avaa oven. Tiedät ainakin jos joku käy väärään aikaan asunnossasi. Sehän tyhjillään kun lapset on koulussa ja sinä töissä!
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 13:56"]
No sekä rikosilmoitus että lukkojen vaihto, lasku miehelle. Harmi että noita vanhanaikaisia avaimia voi teettää itse.
[/quote]
Myös uudempia eli ura-avaimia ja exec-avaimia saa teettää ilman mitään turvakortteja. Ainoastaan viimeisimmät avaimet ovat korttien takana...
[/quote]
Exec-avaimia saa teetettyä valtuutetuissa Abloy-liikkeissä edelleen vain avainkorttia vastaan. Suutarilla teetetyt execit ei välttämättä toimi.
[/quote]
Ja näin toteaa ilmeisesti valtuutetun Abloy-liikkeen omistaja? Jos suutarilla on ko. Exec-kone, niin tulee varmasti ihan yhtä toimiva avain kuin siellä kalliimmassakin liikkeessä...