Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehille on niin tärkeää, että nainen harrastaa jotain?

Vierailija
19.09.2020 |

Monelle miehelle on turn-off se, ettei harrasta vähintään riippuliitoa ja surffausta. Elämässä pitää kuulemma olla joku oma juttu tai muuten on ihan tylsä ja persoonaton ihminen.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tästä ketjusta koska nyt deittaillessa olen huomannut kuinka tärkeää miehelle on naisen harrastukset. Käsityöt, lukeminen ja lenkkeily ei todellakaan ole kiinnostavia.

Vierailija
62/88 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tästä ketjusta koska nyt deittaillessa olen huomannut kuinka tärkeää miehelle on naisen harrastukset. Käsityöt, lukeminen ja lenkkeily ei todellakaan ole kiinnostavia.

Se voi olla, että tindereihin ja muihin vastaaviin sarjadeittailusovelluksiin hakeutuu porukkaa, jolla on kovat vaatimuslistat valmiina. Suhtautuvat siihen deittailuunkin tavoitteellisena harrastuksena (tavoite yleensä joku muu kuin mukava, molempia miellyttävä parisuhde). Koskee yhtä lailla miehiä ja naisia.

Noin niin kuin normaalissa elämässä harva edellyttää, että puolisolla pitäisi olla joitakin tavoitteellisia harrastuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli deittailet sinulle vääränlaisia miehiä.

Deittaile niitä, joiden harrastukset on myös tuon tyyppisiä kuin sinulla (esim. käsityöt/nikkarointi, kalastus, lukeminen, hiihtäminen) vai väitätkö ettei nikkaroija-kalastaja-lukija-hiihtäjä-miehille kelpaa nainen joka harrastaa käsitöitä, lukemista ja lenkkeilyä?

Vierailija
64/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en harrasta mitään mutta ei se miestä haittaa joka taas itse harrastaa.

Mitä sitten teet vapaa-aikanasi?

Vierailija
65/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain liikunnallista, niin ei perce leviä.

Vierailija
66/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten kulutat aikaa?

Vierailija
67/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, keneltä kysyit, mutta en minäkään harrasta mitään, joten vastaan. Vapaa-ajalla katselen telkkaria, luen, teen ruokaa, teen kotitöitä, lähden miehen seuraksi tämän harrastuksiin (suunnistus, geokätköt, sulkapallo) ja vain järjestelen kotia tai seuraan politiikkaa. Tykkään meikata. Kerran kuukaudessa näen kaveria.

Olen aika introvertti, enkä pidä ihmisten näkemisestä. Mieheni on sosiaalisempi, hän menee enemmän, mutta viihtyy kyllä kanssani hyvin.

Vierailija
68/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yleensä nainen joka ei harrasta, on kotihullu.

Se tarkoittaa jatkuvaa panostusta kotipesään, milloin remontoinnin ja tai non-stop siivoamisen muodossa. Ennen pitkää nainen tajuaa että hänhän kuluttaa paljon enemmän aikaa kotitöihin kuin mies (daa?) ja kotihan on hänen suunnittelemansa (really), eli nyt olisi miehenkin aika osallistua fifty-fifty.

Mies on kuitenkin alusta saakka ollut sillä kannalla ettei kodin tarvitse olla koko ajan tip top ja että kodin ulkopuoliseen elämään panostetaan vähän enemmän. Siis mitä hemmettiä, nainen raataa kotona kun mies juoksee harrastamassa? Toki unohtaen ettei kukaan käskenyt naista siivoamaan kahdesti viikossa ja jäämään kotiin siksi aikaa kun mies on salilla/kalassa/soittamassa/missä onkaan.

Naiset jotka eivät harrasta mitään ovat usein myös tylsää juttuseuraa, taipuvaisia herkutteluun eli lihomiseen, eikä heistä ole seuraksi mihinkään koska käsitykset sukupuolirooleista ovat liian konservatiiviset (mies remontoi, nainen luuttuaa).

Vierailija
69/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, keneltä kysyit, mutta en minäkään harrasta mitään, joten vastaan. Vapaa-ajalla katselen telkkaria, luen, teen ruokaa, teen kotitöitä, lähden miehen seuraksi tämän harrastuksiin (suunnistus, geokätköt, sulkapallo) ja vain järjestelen kotia tai seuraan politiikkaa. Tykkään meikata. Kerran kuukaudessa näen kaveria.

Olen aika introvertti, enkä pidä ihmisten näkemisestä. Mieheni on sosiaalisempi, hän menee enemmän, mutta viihtyy kyllä kanssani hyvin.

Eli harrastat kokkaamista, kodinhoitoa, kijallisuutta, suunnistusta, geokätköilyä, sulkapalloa ja politiikkaa.

Vierailija
70/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla, että tindereihin ja muihin vastaaviin sarjadeittailusovelluksiin hakeutuu porukkaa, jolla on kovat vaatimuslistat valmiina. Suhtautuvat siihen deittailuunkin tavoitteellisena harrastuksena (tavoite yleensä joku muu kuin mukava, molempia miellyttävä parisuhde). Koskee yhtä lailla miehiä ja naisia.

Noin niin kuin normaalissa elämässä harva edellyttää, että puolisolla pitäisi olla joitakin tavoitteellisia harrastuksia.

Paitsi että Tinderissä vain noin 11,5% miehistä saa matcheja, Tinderin oman statistiikan mukaan. Muut ovat käytännössä näkymättömiä.

Yleensä tuppaa olemaan niin että ne miehet joilla on se kiinnostava profiili, ovat niitä jotka harrastavat ja menevät jatkuvasti. Miehet eivät naisten tapaan näe somea tapana feikata menevä elämä, vaan se profiili on enemmän "what you see is what you get".

Ei kun katselemaan niitä tylsempiä = itsesi kaltaisia, miehiä.

Vierailija
71/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli harrastat kokkaamista, kodinhoitoa, kijallisuutta, suunnistusta, geokätköilyä, sulkapalloa ja politiikkaa.

Kysyit, mihin käytän aikaani ja vastasin, mitä teen. Jokainen tekee ruokaa ja kotitöitä, harrasti sitä tai ei. Yleensä minä teen ruoan ja enemmän kotitöitä, en siksi, että pidän niistä, vaan koska minulla on aikaa tehdä niitä. Luen, mutta en niin paljon, että se olisi harrastus. Politiikasta on kiinnostunut lähes jokainen tuntemani aikuinen, ei se ole harrastus.

Loput olivatkin sitten miehen harrastuksia, joihin saatan lähteä mukaan. En kuluttajia aikaani niihin, jos mies ei harrastaisi niitä.

Pointtina ehkä se, että elämä on täynnä tekemistä, vaikka ei harrastaisi mitään. Itseltäni puuttuu intohimo, innostus ja halu tehdä toistuvasti jotain samaa. Mikään tekeminen ei oikein tuota polttavaa intoa minulle. Mies on selvästi toisenlainen. Toisaalta hän on keskittynyt asioihin paljon minua kapea-alaisemmin, joten joskus on vaikea keskustella hänen kanssaan, kun taas minä voin keskustella lähes mistä tahansa (ok, tekniikka voidaan jättää ulkopuolelle).

Vierailija
72/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa jatkuvaa panostusta kotipesään, milloin remontoinnin ja tai non-stop siivoamisen muodossa. Ennen pitkää nainen tajuaa että hänhän kuluttaa paljon enemmän aikaa kotitöihin kuin mies (daa?) ja kotihan on hänen suunnittelemansa (really), eli nyt olisi miehenkin aika osallistua fifty-fifty.

Mies on kuitenkin alusta saakka ollut sillä kannalla ettei kodin tarvitse olla koko ajan tip top ja että kodin ulkopuoliseen elämään panostetaan vähän enemmän. Siis mitä hemmettiä, nainen raataa kotona kun mies juoksee harrastamassa? Toki unohtaen ettei kukaan käskenyt naista siivoamaan kahdesti viikossa ja jäämään kotiin siksi aikaa kun mies on salilla/kalassa/soittamassa/missä onkaan.

Naiset jotka eivät harrasta mitään ovat usein myös tylsää juttuseuraa, taipuvaisia herkutteluun eli lihomiseen, eikä heistä ole seuraksi mihinkään koska käsitykset sukupuolirooleista ovat liian konservatiiviset (mies remontoi, nainen luuttuaa).

Saa alapeukkuja mutta on totta.

Yksi tyypillisimmistä riidan aiheista parisuhteessa on miehen harrastaminen vs naisen kotityöt.

Mies haluaa käyttää X verran aikaa kotitöihin ja Y verran aikaa harrastuksiin. Nainen haluaa käyttää X+Y verran aikaa kotitöihin koska se kodin tip top kunnossa pitäminen vältämättömien töiden lisäksi on käytännössä naisen harrastus.

Alkuun tämä on ok.

Jossain vaiheessa nainen kuitenkin lukee naistenlehdestä että miehet eivät tee kotitöitä ja nyt kuvio alkaakin ärsyttämään.

Sitten riidellään.

Vierailija
73/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa tuokin liittyy siihen, että monilla on vaatimuksena se, että ihmisen pitää olla jotenkin tavoitteellinen. Kuulostaa kamalan suorituskeskeiseltä elämältä..

Naisille tuo on tärkeää.

Aavistuksen verran kyllä vähän salaa nautin kun nämä tämmöiset naiset itse uupuvat ja vetävät sitten lääkkeitä tms.

Vierailija
74/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni naisen tulisi ainakin seksiä harrastaa. :D

Vierailija
75/88 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, moni mies odottaa ja toivoo et nainen on paljon kotona ja leikkii kodinhengetärtä.

Vierailija
76/88 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilannehan on toisinpäin. Naiset haluavat, että miehellä on kunnon harrastus.

Myös työtä hakiessa, hyvällä tyypillä on usein joku harrastus, jota voi jatkaa työporukassa. Aikuisiällä törmäsin ulkomaille muuttaessani tuohon samaan ilmiöön - harrastus oli yhteinen nimittäjä kun perheiden isät tutustuivat toisiinsa.

Selkeästi töissä etenemisessä auttaa se, että on jokin joukkuepelitausta. Eli laittakaa ne lapset harrastamaan.

Vierailija
77/88 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei se nainen pelkästään roiku miehessä ja vaadi, että kaikki aika vietetään yhdessä, että sillä olisi joitakin omia juttuja myös, että mieskin voisi välillä tehdä niitä omia juttuja

Jos mies tai nainen ei harrasta mitään, niin hänestä syntyy kuva että kaikki asiat ovat hänelle vain "ihan sama" ja elämä on vain arkirutiineja kuten rahan hankkimista, syömistä ja nukkumista. Kun joltain kysyy mitä hän harrastaa, niin samallahan kyse siitä mistä hän aidosti kiinnostunut kun hänellä on aikaa ja rahaa tehdä haluamiaan asioita.

Toki on hyvä että miehellä tai naisella on monenlaisia harrastuksia eikä esimerkiksi pelkästään erilaisia urheilulajeja tai pelkästään kirjallisia harrastuksia. Ihminen, jolla on harrastuksia, osaa toimia itsenäisesti ja osaa olla välillä omissa oloissaan eikä vaadi että sen seurustelukumppanin pitäisi olla koko ajan viihdyttämässä häntä. Joku yhteinen harrastus olisi tietysti toivottavaa kuten musiikin kuuntelu tai luonnossa samoilu.

Vierailija
78/88 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mielestäni naisen tulisi ainakin seksiä harrastaa. :D

Lisääntymistarkoituksessa vaiko hurvittelumielessä?

Vierailija
79/88 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun perusteella harrastus-ihmiset on mieleikuvituksettomia. Ajattelevat ettei voi olla mielenkiinnon kohteita ja on pakko elää muiden kautta jos ei itse ravaa jossain harrastuksissa.

No ei kai sitä tarvitse ravata missään harrastuksissa. Onhan esim. lukeminen harrastus.

Vierailija
80/88 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua naista, joka ei mitään harrasta.

M31

Onko sullakin pelko, että jos nainen ei harrasta mitään niin hän haluaa olla vaan sinun kanssasi? :D Miehen logiikkaa, että kaikki pyörii vain miehen ympärillä.