Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko matkavakuutuksen viikon etelänlomalle?

Vierailija
17.11.2013 |

Miehen mielestä pitäisi ottaa, itse en oikein tiedä onko kannattavaa...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, selvittelin asiaa ja meillä tosiaan on ammattiliittojen puolesta matkavakuutus ja omani kattaa myös mukana matkustavan lapsen. Minkä luottokortien mukana tulee matkavakuutus, kun niitäkin löytyy?

Vierailija
22/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on master card ja matkavakuutus siinä koko perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on LähiTapiolasta jatkuva matkavakuutus. Olen nyt lähdössä täysi-ikäisten lasteni kanssa Thaimaahan. Matkan maksoin Master Cardilla, tarvitseeko lasteni nyt sitten vielä ottaa matkavakuutus, vai tuliko se heille tuon Masterilla maksamisen kautta?

Vierailija
24/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään, eihän niitä sairastumisia/tapaturmia voi sattua kuin viikkoa pidemmillä reissuilla!!

Juu ottaisimme kyllä, muta meidän matkat on aina väh sen 2vkoa.

Vierailija
25/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille otettu jatkuva matkavakuutus.

Vierailija
26/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vierailija
27/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudutaan tuomaan sänkypotilaana kotiin lentokoneessa, niin puhutaan kymmenien tuhansien eurojen kuluista. En siis ota matkavakuutusta sen takia, että saisin matkalla vatstatautiin ilmaisen hoidon, vaan siksi, että pääsen tarvittaessa takaisin Suomeen muutenkin kuin sinkkiarkussa.

Vierailija
28/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottaikai! Meillä on Tapiolan vuosimatkavakuutus, voimassa 50 km kotiovelta muistaakseni. Lisäksi esim. Thaimaan reissulla meillä mieheni kanssa on DAN:in sukeltajavakuutukset. 

Monilla lomakohteiden klinikoilla ja sairaaloilla on sopimukset myös suomal.vakuutusyhtiöiden kanssa. Esimerkiksi pari vuotta sitten Koh Lantalla jouduimme käyttää silloin 4-vuotiaista poikaamme useaan otteeseen hankalan korvatulehduksen takia lääkärissä. Ei tarvinnut edes rahaa näyttää ja hyvän hoidon sai + lääkkeet. 

Vierailija
29/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 10:48"]

Miehen mielestä pitäisi ottaa, itse en oikein tiedä onko kannattavaa...

[/quote]

Meillä on koko perheellä aina voimassaolevat matkavakuutukset. 9 pvän vakuutuksen hinnalla saa koko vuoden vakuutuksen.... matkustamme vähintään 5 vkoa vuodessa + työmatkat

Vierailija
30/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kuoli yllättäen ulkomaanmatkalla. Onnemsi oli matkavakuutus, kuluja olisi tullut melkoisesti, se kuljetus ei ole ilmsista!

Vierailija
31/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut. Viimeiset parikymmentä vuotta jatkuva matkavakuutus. En lähtisi minnekään ilman vakuutusta. Olen niin katseita juttuja kuullut ihan työnpuolesta, kun on ilman vakuutusta menty, ja jouduttu onnettomuuteen ulkomailla.

Vierailija
32/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut. Viimeiset parikymmentä vuotta jatkuva matkavakuutus. En lähtisi minnekään ilman vakuutusta. Olen niin katseita juttuja kuullut ihan työnpuolesta, kun on ilman vakuutusta menty, ja jouduttu onnettomuuteen ulkomailla.

Vierailija
33/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/34 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista luottokorttiin liitetyistä matkavakuutuksista vielä: onko niin, että on voimassa silloin, kun matka on maksettu kyseisellä korttiluotolla vai onko voimassa muutenkin? Muistan kuulleeni, että on voimassa vain kortilla maksetuilla matkoilla. Itse kyllä muutenkin maksan matkat luottokortilla; jos menee matkafirma konkkaan, tulee lentoyhtiöstä tai olosuhteista johtuvia peruutuksia, saa luottofirmalta rahat pois, ei tarvi käräjöidä matkayhtiön kanssa.

Mutta samaa mieltä kuin aiemmat vastaajat että todellakin joka matkalle matkavakuutus oltava. Sairaalalento Suomeen voi maksaa 100 000e. Ei niitä matkavakuutuksia tosiaan nyt jonkun flunssan tai ripulipäivän takia oteta vaan sen varalta, että sattuu jotain vakavampaa, esim. liikenneonnettomuus tai massiivi keuhkoveritulppa tai aivoverenvuoto. Vakuutus toki korvaa myös mahdollisia lisäkuluja tai matkan peruuntumisen esim. liikennevälineen rikkoutumisesta johtuvasta myöhästymisestä johtuen tai esim. jos perheenjäsen sairastuu juuri ennen matkaa (vaikkapa lapsi korvatulehdukseen tai mahatautiin) eikä koko perhe pääse matkustamaan. Lisäksi matkavakuutuksen hinta on todella pieni niihin muihin matkakustannuksiin verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi