Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuusaihe; mies ei halua lasta

Vierailija
16.11.2013 |

Apua. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä. 

Olen 26-vuotias, mies on 29. Minä haluaisin alkaa perustaa perhettä, mies haluaa "sitten joskus". Muutama vuosi sitten sanoi että kymmenen vuoden päästä. Sitä ennen sanoi että ehdottomasti ei ikinä. 

Minä olen todella perhekeskeinen ja koti on minulle tärkeä. Mies haluaa mahdollisesti muuttaa ulkomaille ja matkustaa, mennä ja tulla ja tehdä asioita kahdestaan. 

Sain juuri yliopistosta maisterin paperit ulos, minulla on vakituinen työpaikka tiedossa. Mies on yksityisyrittäjä rakennusalalla. Meillä on ihan kiva rivitalokolmio kaupungissa, auto ja kaksi kissaa. "Puitteet" ovat siis kunnossa, mikäli sillä on jotain väliä.

Pitääkö minun nyt vain odottaa, ja ottaa se riski että mies päättääkin ettei halua perhettä kanssani lainkaan? Minä olen aina halunnut ison perheen, eli joudun jokatapauksessa varmasti hylkäämään haaveeni siitä. Tuleeko tälläisestä miehestä ikinä hyvä isä, vai luonko tässä tiedostamattani taas yhden katkeran muka-isän lisää? 

Olisiko kaikkien kannalta helpompaa että eroaisimme ja etsisimme tahoillamme kumppanit, jotka jakavat tulevaisuuden haaveemme?

Toisaalta en usko, että elämän kuuluu olla helppoa, enkä usko että suhde tulisi heittää ensimmäisen vastoinkäymisen myötä roskakoriin.

Rakastan miestäni yli kaiken. En toivo hänelle elämää jossa hän kokee vuosikaudet valinneensa omia unelmiaan vastoin. Aivan kuten en toivo sitä itsellenikään.

Onko kukaan ollut samassa tilanteessa? Miten kävi? Kasvoivatko unelmanne yhteen vai erositteko? Menittekö mahdollisesti naimisiin, hankitte lapset ja erositte sitten? 

Myös te jotka ette ole olleet samassa tilanteessa mutta koette osaavanne neuvoa - auttakaa.

-Surullinen

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman erilainen tarina pakkaa sekoittamaan: minun piti "pakottaa" mies lasta tekemään, tai siis olisin lähtenyt jos hän ei olisi suostunut ja se oli isokin kriisi aikanaan. Suostui kuitenkin ja on nyt hyvä, suorastaan loistava isä.

Vierailija
62/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:17"]

Hieman erilainen tarina pakkaa sekoittamaan: minun piti "pakottaa" mies lasta tekemään, tai siis olisin lähtenyt jos hän ei olisi suostunut ja se oli isokin kriisi aikanaan. Suostui kuitenkin ja on nyt hyvä, suorastaan loistava isä.

[/quote]

Tosi kamalaa. :(

Siis miksi kukaan alentuu elämään pakkovallan alla? Miksi sä et kunnioittanut miehesi omaa tahtoa? 

En ikinä voisi elää miehen kanssa joka ei kunnioittaisi tahtoani. Ihan sama mistä asiasta olisi kyse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:21"]

[/quote]

Siis miksi kukaan alentuu elämään pakkovallan alla? Miksi sä et kunnioittanut miehesi omaa tahtoa? 

En ikinä voisi elää miehen kanssa joka ei kunnioittaisi tahtoani. Ihan sama mistä asiasta olisi kyse. 

[/quote]

Ymmärsit väärin. Olin samassa tilanteessa kuin ap mutta vanhempi. Laitoin miehen valitsemaan, lopulta niin on pakko tehdä. Mies valitsi lisääntyä ja on nyt siitä iloinen.

Vierailija
64/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:24"]

[/quote]

[/quote]

Ymmärsit väärin. Olin samassa tilanteessa kuin ap mutta vanhempi. Laitoin miehen valitsemaan, lopulta niin on pakko tehdä. Mies valitsi lisääntyä ja on nyt siitä iloinen.

[/quote]

Eli ei olisi tehnyt lasta jos et olisi pakottanut valitsemaan.

Kaikella kunnioituksella, mutta tuollaiset miehet ovat heikkoja, enkä myöskään ymmärrä naisia jotka tuohon ryhtyvät. Onni tietenkin on, että miehestä tuli hyvä isä. Yhtä hyvin olisi voinut tulla erokin.

Vierailija
65/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kaikella kunnioituksella, mutta tuollaiset miehet ovat heikkoja, enkä myöskään ymmärrä naisia jotka tuohon ryhtyvät. Onni tietenkin on, että miehestä tuli hyvä isä. Yhtä hyvin olisi voinut tulla erokin.

[/quote]

Heikkoja? Onko vahva mies vain ja ainoastaan sellainen joka ei koskaan jousta? Lapsiasiassa ei ole kompromissia. Mieheni valitsi mieluummin perhe-elämän kuin sinkkuuden. Ja todellakin ero olisi ollut vaihtoehto.

Vierailija
66/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies alkaa lasta haluta, ap luopuu lapsihaaveesta tai pari eroaa. Niin yksinkertaista se on. Vuosia tai edes kuukausia on turha odottaa toisen mieliksi, kun ap:lla on opiskelukin jo ohi, minkä keskenoleminen olisikin hyvä peruste odottaa. Hedelmällisyys ja jaksaminen heikentyvät naisella koko ajan, mitä vanhemmaksi tulee.

Vierailija
67/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 22:47"]

Kysy siltä suoraan, et meinaako niitä lapsia haluta ja et sun puolesta alkais olee hyvä hetki. Puhukaa keskenänne, ei tänne kirjoittelu auta.

[/quote]

Samaa mieltä. Ota asia nyt esille, ja sano samat asiat mitä tänne kirjoitit.

Vierailija
68/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sanoisin, että ota ero jos mies ei edes halua tai kykene puhumaan asiasta. Se kertoo jo riittävästi. Asia ei ole ajankohtainen ollenkaan ja tuskin on vuosiin. Ehkei koskaan. Miehelläsi on aikaa vielä 20 vuotta ylikin niitä lapsia miettiä. Sinulla ei ole.

Koita ajatella näin: miehiä tulee ja menee, maailmanssa on useampi miljardi miestä. Todennäköisyys on aika iso, että löydät uuden rakkauden. Omia lapsia ei sitten niin vain tule, siinä saa olla jo onnea matkassa että edes tärppää. Nyt on ne vuodet kun aika olisi otollinen. Uskallatko ottaa riskin,e ttä mies vie ne vuodet sinulta ja jäät lopulta kokonaan ilman lapsia? Se on peruuttamaton valinta sitten kun hedelmällisyytesi on ohi. Kadut varmasti lapsettomuutta enemmän kuin miehen vaihtamista.

Me aloimme yrittää lasta 26-vuotiaana. Sitä ennen 2 vuotta jahkattiin ja vitkutettiin asiaa. Mies hangoitteli vastaan. 23-vuotiaana tulin vahingossa raskaaksi, mutta se meni kesken heti parin viikon jälkeen. Se laukaisi itselläni vauvakuumeen, mutta mies panikoi. No, kun lopulta mieskin oli valmis,ei lasta kuulunutkaan. Suru oli suunnaton.Lasta tehtiin luomusti ja hoidoilla 6 vuotta. Voin sanoa, että pitkiltä tuntuivat ne ajat. Kaverit toisensa perään saivat lapsia ja mies katkeroitui aika pahasti kun opiskeluaikojen "hulttiotkin" lopulta saivat lapsia ennen meitä. Syytti itseään lapsettomuudestamme, koska oli pitkittänyt päätöstä. Koskaan ei selvinnyt syytä lapsettomuudelle.

Otathan huomioon päätöstä tehdessäsi, että et voi tietää miten kauan kestää ennen kuin mies on valmis yrittämään. Kuulostaa siltä, että useampi vuosi joka tapauksessa. Sen jälkeen voi mennä kuukausi tai monia vuosia ennen kuin edes olet raskaana. Minäkin luulin, että meille tulisi heti ekasta yrityskierrosta lapsia, koska vahingossakin olin tullut ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Näitä asioita ei voi mitenkään ennustaa.

Pyytäisi sinuna miestä nyt puhumaan ja teet selväksi miten tärkeä asia on sinulle. Kerro, että et ole valmis odottamaan enää pitkään. Älä kiristä, mutta painota silti, että sinulle perhe on unelma ja et voi siitä unelmasta luopua vain toteuttaaksesi miehen unelmaa.

Vierailija
69/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mies olisi voinut erota, jos ei olisi lapsia lopulta halunnut. Vai oletko sitä mieltä, että mies ei saa muuttaa mieltään harkittuaan asiaa? Kun on kerran sanonut ei ja nainen kyllä, niin sitten mieli ei voi muuttua vaan kyse on painostamisesta ja pakottamisesta eikä todellista halusta? Vaikka kaiken aikaa mies voi lopettaa suhteen, jos lapsia ei halua.

Vierailija
70/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap tosi nuori vielä. Miksi haluat nyt jo lapsia? Voisit hyvin vielä matkustella ja elää omaa elämääsi yhdessä miehesi kanssa pari-kolme, neljä, viisikin vuotta. Kolmekymppisenä sitten alkaa niitä lapsia hankkia. Kannattaa tosiaan vielä tehdä em. asioita kun ei ole lapsia, elämä on kovin erilaista sitten, perheellisenä. Liian pitkään ei tietenkään kannata odottaa, mutta voisitko saada miehesi sitoutumaan esim. siihen, että sinä vuonna kun sinä täytät 30,alatte yrittää lasta. Mikään kiire siihen ei todellakaan sinun ikäsi puolesta vielä ole. Jos tuntuu, että et jaksa odottaa niin kauaa, kannattaa erota. Ja miehelle on tehtävä selväksi, että sinä et peräänny haaveissasi ja että ehdottomasti haluat lapsia. Sitä ei kertakaikkiaan voi loputtämasti lykätä.

Vierailija
71/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 23:28"]

Oma kokemukseni on, että jos mies ei tuossa iässä tahdo lasta niin ei hänestä kovin hääviä isää ole tulossakaan. [/quote]

Mä en nyt oikein tajunnut. Jos ei siis tahdo lasta ei henkilöstä ei voi tulla hääviä isää tai äitiä?

Vierailija
72/72 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos lukenut näitä lukuisia mies muutti mieltään, mies jätti raskaana olevan naisensa, mies ei hoida vauvaa, mies muuttui raskauden myötä ym. keskusteluja täällä? Kaikissa niissä mainostetaan että lapsi oli yhdessä haluttu ja toivottu. Eipä takaa mitään se että mies luulee haluavansa lapsen. Sinun miehesi on järkevä kun harkitsee asiaa, kuulostaa minusta mieheltä joka osaa kantaa vastuunsa ja ymmärtää miten lapsen tulo muuttaa elämää. Mutta älä silti odota vuosikausia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi