Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo 5. tuttava kuoli juuri ennen/jälkeen eläkkeelle jäämisen!

Vierailija
19.09.2020 |

Kamalaa että toinen on koko ikänsä paiskonut töitä, säästänyt yms. "että sitten eläkkeellä". Ja sitä päivää ei koskaan tule. Nyt tosiaan jo viides kuolintapaus, hän oli syntynyt -52.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin että osa-aikatyö yleistyisi ja olisi työelämässä ihan aito vaihtoehto. Näin vapaasta voisi nauttia jo ennen eläkeikää eikä elämä olisi niin vahvasti työorioitunutta. Toki palkkakin olisi pienempi, mutta toisaalta kaikille palkan suuruus ei ole pääasia - itsekin kuulun tähän joukkoon. Asunto on jo maksettu enkä haaveile suurista rikkauksista. Nautin paljon enemmän vapaasta kuin rahasta. Nuorena tilanne oli toinen, kun rahaa ei oikeasti ollut, mutta näin keski-iän kynnyksellä tilanne on kääntynyt toisin päin. Työnantaja kuitenkin edellyttää 100 % työaikaa ja tällä mennään. Olen varmaan täysin rikki niin henkisesti kuin fyysisesti, kun/jos joskus eläkkeelle pääsen.

No, minä saisin osa-aikatyöstä jotain 800 bruttona, joten kiitos ei. Hädin tuskin elän kokopäivätyöllä.

Eläkkeellä sillä 800 eurolla on kuitenkin pärjättävä.

Vierailija
62/70 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ tekijänsä kiittää tai sitten ei.

Elämä on valintoja. Voit tuhota elämäsi töissä tai nauttia elämästä tai tietenkin jotain siltä väliltä.

Työ om yliarvostettua, joka tuhoaa ihmisen mielenterveyden. Rahasta ei ole vitunkaan väliä, jos olet zombie vapaa-ajallasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymmetäluvulla syntyneiden elinajanodote oli/on miehillä alle 60 vuotta ja naisillakin vain hieman yli. Niinpä yli puolet kaatuu jo ennen eläkettä. Valtiontalouden kannalta tämä on tietysti toivottavaa ja näin on haluttu.

No ei liity tähän mitenkään, jos osa on kuollut jo silloin 50-luvulla ja laskee keskimääräistä elinikää. Nyt 65-vuotiaalla miehellä on eliniänodote yli 16 vuotta eteenpäin, joten ikävää, jos ei pääse nauttimaan eläkkeestään yhtään.

Isänikin ehti olla vain vuoden eläkkeellä ja kuoli 66-vuotiaana tapaturman seurauksiin.

Vierailija
64/70 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei varmaan saa sanoa täällä mutta useampikin vanhempi ihminen on tehnyt omat päätelmänsä kun ovat saaneet jonkin diagnoosin. Vielä useampi on puhunut aivan avoimesti että tekevät ratkaisuja kun elämän laatu ei ole enää hyvä tai lääkäri kertoo huonoja uutisia. Moni ei halua joutua kokemaan vanhusten hoidon nykyistä tasoa.

Näin ainakin itse tekisin jos saisin jonkun vakavan muistihäiriödiagnoosin. Mikäköhän on se yleisin metodi millä he sitten lähtevät?

Mä oon häkämyrkytyksen kannattaja. Menee helposti vahingon piikkiin eikä läheiset traumatisoidu. Tosin en tiedä onko noissa nykyisissä pelleissä joku ettei niitä saa kunnolla tukkoon. Nuoremmille on helppo tää festariteltta ja kertakäyttögrilli, vanhuksilla on sit kesämökki missä voi häkämyrkyttää itsensä. 

Eikös se häkämyrkytys ole täydellinen konsti, siinä vain nukahtaa ja nukkuu pois ilman kipuja. Olettaen ettei häkä lopu kesken tai joku pelasta kesken kaiken ja sitten kidutaan pahimmassa tapauksessa halvaantuneena aivovammaisena ne loppuvuodet.

Vierailija
65/70 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisija on ihan ehdoton joka kodissa juuri siitä syystä, että jos äärimmäinen hätätilanne tulee, ainakin sen avulla on mahdollista poistua nopeasti ja tyylikkäästi.

En tosin tiedä miten muistisairas muistaa enää loppumetreillä yhtään mitään, eli saattaisi tietenkin kuolla häkämyrkytykseen jopa ihan vahingossa.

Vierailija
66/70 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehkikää rehkikää! Ja haaveilkaa eläkepäivistä. Sitten 7-kymppisenä eläkkeelle ja parin vuoden päästä monttuun.

Puistattaa koko ajatus. Minä pistän töistä ansaitun rahan palamaan. Kohta lähtee 3k€ tilaus. Korpeaa vaan maksaa eläkemaksuja palkasta (tiedän, eihän ne juuri minun eläketta varten ole).

Vierailija
67/70 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläke? veljeni kuoli nuorena, juuri eläkkeelle päässeenä. Harmi että olivat eronneet pari vuotta ennen. Muuten vaimo olisi saanu koko loppuelämänsä ajan puolet veljeni työeläkkeestä. 1100e ilmaista rahaa joka kuukausi. Tämä leskeneläke on todella epätasa-arvoinen. Jos olet mennyt naimisiin ennen 50,v ja puolisosi kuolee, saat puolet puolisosi työeläkkeestä koko loppuelämäsi ajan. Me jotka olemme eronneet, meidän kuoltuamme työeläkkeemme menevät näille leskille. Esim. olen ollut yksinhuoltaja, niin lapseni eivät saa minun kuoltuani mitään työeläkkeestäni.

Suomessa on toimeentulotuki ja asumistuki-eikö ne riitä näille rahanahneille leskille.

Vierailija
68/70 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ihmetyttää tämä ihmisten keski-ikä. nykyajan nuoret kun käyttävät huumeita ja pillereitä enemmän kuin koskaan ja myös eläkeläiset juovat ene mmän kuin koskaan. pitkäaikaistyöttömiä kuolee kuin kärpäsiä. ketä sinne yli 80v oikein elää?

Vierailija
69/70 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vähän ihmetyttää tämä ihmisten keski-ikä. nykyajan nuoret kun käyttävät huumeita ja pillereitä enemmän kuin koskaan ja myös eläkeläiset juovat ene mmän kuin koskaan. pitkäaikaistyöttömiä kuolee kuin kärpäsiä. ketä sinne yli 80v oikein elää?

Ainakin lähes kaikki Suomessa koronavirukseen kuolleet.

Vierailija
70/70 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakskymppisissä ja miksei vähän vanemmissakin on paljon omasta halustaan yhteiskunnasta irrottautuneita (paitsi tuet nostetaan), joiden elämäntyyli ei lupaa pitkää ikää. Elintavat ovat hyvin epäterveelliset, päihteitä kuluu, kunnon ruokaa ei, liikunta minimissä, kunhan hengaillaan porukoissa kaiket yöt ja nukutaan päivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi