Minkälaisen miehen tai naisen ei kannata hankkia lapsia
Kerro tosielämän esimerkki tai kuvaile hypoteettinen ihminen tai pariskunta, jonka olisi parempi jäädä lapsettomaksi.
Kommentit (33)
Minäkin vähän ihmettelen, miksi tuota kommenttiani peukutettiin alaspäin. Oletan, että joku on siitä eri mieltä. Haluaisiko joku avata vähän kantaansa? Voisi syntyä vaikka vähän keskusteluakin. -12
Jos nainen tekee lapsen vain kokeakseen millaista se on, tai koska se kuuluu asiaan, tai koska biologinen kello tikittää tai koska katsoo oikeudekseen toteuttaa biologista tehtäväänsä tai koska pyrkii lapsella sitomaan miehen itseensä, hän tekee lapsen väärin perustein. Kaikista näistä on esimerkkejä.
Jos mies tekee lapsen todistaakseen omaa mieskuntoaan tai sitoakseen naisen kotiin, hän lisääntyy väärin perustein.
Lapsi ei pyydä syntyä maailmaan. Siksi lapsia kannattaa tehdä vain jos rakkautta on niin paljon, että sitä riittää uudelle ihmiselle. Rakkaus on ensimmäinen ja tärkein kriteeri.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 21:20"]
Eikä todellakaan ole mitään syytä olettaa etteikö joku ujo tai estynytkin ihminen voisi olla hyvä vanhempi, heillä kun useinkin on valtavasti herkkyyttä ja empatiakykyä pintansa alla, ja sitähän siinä tarvitaan, kun ollaan vastuussa oman lapsen hyvinvoinnista. Mutta... suurusuisilta öykkäreiltä ei voi olettaakaan, että he mistään mitään tajuaisivat, tuotakaan seikkaa siis. Tyhjät tynnyrit kolisee aina eniten.
[/quote] Joskus sellainen estynyt elämänhukkaaja voi samalla olla myös tuollainen kuvaamasi tyhjyyttään koliseva tynnyri. Estyneisyys ja empatiakyky eivät automaattisesti kulje käsikkäin.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 21:03"]
Itsekkään ja laiskan. Lähipiirissä yksi tällainen äiti, joka ei viitsi hoitaa itse yhtään lastaan. Mies ja mummot hoitavat lapset lähes täysin. Miehellä sairautta eli ei kykene täysin hoitamaan lasta ja joutuu vielä passaamaan vaimonkin, rahtaamaan herkkuja sohvalle jne.
Mummot ja mies itse toivoivat jo etukäteen, etteivät saisi koskaan lapsia, koska miehen sairaus ja naisen itsekkyys ja laiskuus oli tiedossa jo etukäteen. Vuosien lapsettomuuden jälkeen sitten saivat lapsen, jonka mummot hoitavat ja ovat hyvin väsyneitä siihen.
[/quote]
mies ei kuitenkaan vaivautunut käyttämään ehkäisyä?
Siihen, kuka Ei ole siihen valmis. Lapset Ei ole leluja, eikä niitä pysty palauttaa leikittyä . joutuu luopumaan paljon vanhoista jutuista, baarissa juoksemiset, ryyppäämiset saavat jäädä. Elämä muuttuu, eikä se ole niin kauheaa. Terve, järkevä, luotettava ja rakastava kumppani , joka kiirehtii kotiin perheen luo on mulle se ihminen kenelle voisin synnyttää vaikka 10 lasta:)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 22:00"]
Itsekkään ja laiskan. Lähipiirissä yksi tällainen äiti, joka ei viitsi hoitaa itse yhtään lastaan. Mies ja mummot hoitavat lapset lähes täysin. Miehellä sairautta eli ei kykene täysin hoitamaan lasta ja joutuu vielä passaamaan vaimonkin, rahtaamaan herkkuja sohvalle jne.
Mummot ja mies itse toivoivat jo etukäteen, etteivät saisi koskaan lapsia, koska miehen sairaus ja naisen itsekkyys ja laiskuus oli tiedossa jo etukäteen. Vuosien lapsettomuuden jälkeen sitten saivat lapsen, jonka mummot hoitavat ja ovat hyvin väsyneitä siihen.
[/quote]
[/quote]
Valitettavasti mies ei loppukädessä uskaltanut vastustaa vaimonsa tahtoa. Eikä edelleenkään uskalla, vaikka vaimo vaatisi/tekisi mitä :(
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 22:00"]
[/quote]
[/quote]
Valitettavasti mies ei loppukädessä uskaltanut vastustaa vaimonsa tahtoa. Eikä edelleenkään uskalla, vaikka vaimo vaatisi/tekisi mitä :(
[/quote]
Ja tämäkö on vain ja ainoastaan vaimon vika? Mies on ihan yhtä syyllinen kun antaa kohdella itseään tuolla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 19:53"]
Sellaisen, jolla ei ole voimakasta kutsumusta vanhemmaksi. Lapsia ei pitäisi milloinkaan tehdä vain siksi, että pelkää jäävänsä jostakin paitsi, pelkää omaa kuolevaisuuttaan tai koska kavereillakin on.
[/quote]
Miksi peukutit tätä alas älykääpiö? Miten joku voi olla eri mieltä tällaisen asian kanssa. Voimakas kutsumus on ihan minimiedellytys sille, että hankkii lapsia. Ootko itse hankkinut lapsen siksi kun kaikilla muillakin on...?
[/quote]
Minä ainakin peukutin sitä alas. Ei minusta lasten hankkimiseen mitään voimakasta kutsumusta tarvita. Ihan vaan halu hankkia lapsi ja tavallisen hyvä elämänhallinta ja -tilanne riittää. Ei minullakaan ole koskaan ollut mitään voimakasta kutsumusta hankkia lapsia. Ensimmäinen tuli vahinkona, sitten huomasin nauttivani kovastikin vauvoista ja lapsista ja perhe-elämästä, sitten tuli toinen ja tässä pari kk sitten vielä kolmaskin pitkällä ikäerolla edellisiin.
Mutta ei ole voimakasta kutsumusta ei, vain jonkinlainen biologisperäinen vietti lisääntyä, ja miksipä ei lisääntyisi, jos pystyy tarjoamaan lapsille riittävän hyvät kasvuolot.
Ruman ihmisen ei kannata geenejään eteenpäin levittää. Siitä seuraa vaan kärsimystä lapselle, koulukiusaamista, surua ja kärsimystä koko elämän ajaksi.
-Köyhän
-Amiksen
-Alle 25-vuotiaan
-Kroonisesti sairaan
Psyykkisesti häiriintyneen tai vakavaa periytyvää sairautta sairastuvan
Entä jos on hyvät tulot, mutta alkoholisti?
Sellaisten kuten vanhempani. Olivat ja ovat jäykkiä heinäseipäitä. Miltei pelkäsin lapsena. Eivät osanneet leikkiä ja lasten piti olla hiljaa, eikä saanut juosta tai ylipäätään hyvä jos hengittää.