Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluneimmat sisustuskliseet

Vierailija
16.11.2013 |

Aloitetaans ketju sisustustarraketjun innoittamana, että mitkä "muka-tyylikkäät" sisustusideat ovat aivan liikaa nähtyjä jo:

Esim.

-sisustustarrat

-puukirjaimet

-Mustavalkoinen IKEA:n blogimatto

-mustavalkoisuus

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:12"]

Miten av-mammalla on varaa arvostella kenenkään sisustusta, kun edes minulla, ammattilaisena ei ole! Jokainen koti on asujansa oma, henkilökohtainen tila. Vaikka siellä roikkuisi ikkunassa unikot kaikissa sateenkaaren väreissä, mitä sitten? Sinä et asu siellä! Ja jos se oma koti ei miellytä tai palvele tarkoitusta, voi tehdä siitä omannäköisen ammattilaisen avustuksella. Muistuttaisin myös, että sisustustarjonta suuressa osassa Suomea, ketjusta toiseen, on hyvin samankaltaista. Kaikki eivät myöskään osaa/halua ostaa netistä, mikä sekin on ihan jees. Nettikaupoissa voi tulla todella suuria pettymyksiä.

[/quote]

Sepä siinä onkin, kaikki kaupat tarjoaa samaa tavaraa, samoja laatikkomallisia divaanisohvia ja valkoisia korkeakiiltoisia kotiteatteri rakennelmia. Ihmiset ostavat kertakäyttöhuonekaluja, jotka hylätään kun kyllästytään, ja laitetaan taas koko koti uusiksi kerralla jonkun uuden muodin mukaiseksi.

Kun ei sisuta kotia kerralla uusiksi, vaan panostaa huonekaluihin jotka kestävät isältä pojalle ja pojanpojalle ja joita voi kunnostaa (puuta) tulee vuosikymmenten kerrostumia ja persoonallisuutta. Se on ekologista ja sitä kestävää kehitystä!

Vierailija
2/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä:

- Ikean mustavalkoinen raitamatto

-kaikki missä lukee keep calm and carry on

-lokki valaisin

-tuplakupla valaisin

-läpinäkyvä Ghost tuoli

-iittalan kivi-tuikut

-peuran, suden, ketun yms eläinpää tyynyt

-Artekin huonekalut

-kuparinväriset kynttilänjalat ja ritiläkorit

-Marimekko

-Vallila

-roikkavalaisimet

-home tekstit

-valkoisuus

-yksi tapettiseinä

-divaanisohvat

-viirinauhat

-lehmäntaljat

-kaikki tähtikuvioiset sisustusjutut

-vanhat ikkunanraamit 

-euronlava sohvapöytäviritelmät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:58"]

Vaalea pelkistetty "arkkitehtisisustus". Ei näytä hyvältä edes julkisissa tiloissa, mutta siellä se on usein käytännön sanelema juttu (halpa ja helppo ylläpitää). Ymmärrän allergia- ja lapsiperheissä, tai joillain sairailla joilla on liikuntaesteitä.

"Sukupolvia kestävät huonekalut". Monellako teistä on huonekalut suoraan mummolasta? Niinpä. Yksi pöytä voi olla okei saunan pukkarissa. Kunhan se on mun mummolta, eikä inhokkianopin lapsuudenkodista.

[/quote]

montas anoppia sulla sitten on?

Vierailija
4/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä että näin joulun aikaan kaikilla on kämpät täynnä niitä lyhtyjä joihin on tungettu pari metriä ledivaloja sisään luomaan tunnelmaa. Wt-tunnelmaa.

Vierailija
5/81 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miltei kaikki mitä jostain ikeasta saa :D

Vierailija
6/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:35"]Meillä on aika monta sisustuskliseetä. Ei haittaa. Ehkä vähitellen hankkiudutaan niistä eroon. Se mikä ärsyttää on juuri nämä sisustuslehdet missä esitellään hienoja remontoituja isoja asuntoja. Kun oikeasti hyvin harvalla suomalaisella on niihin sisustuksiin varaa. Yleensä käytetty vielä sisustussuunnittelijaa apuna. Se ehkä hieman korpeaa. En enää osta niitä lehtiä ollenkaan. Mitä järkeä unelmoida sellaisesta mihin ei koskaan mahdollisuuksia tai varaa. Toinen on nämä suositut sisustusblogit ym. Niillä ihan sama asia. Ovat syntyneet rikkaisiin perheisiin, saaneet perintöhuonekaluja ja vanhemmat kustantaneet asunnot ja sisustussuunnittelijat. Ärsyttää vaan oma pieni elämä sitten. [/quote] Jos yhtään osaa itse tehdä tai on silmää, niin ei se sisustaminen oikeasti kallista ole! Halpoja kauniita tapetteja ja kankaita löytää helposti ja ne saa itse tehtyä ja laitettua. Halvallakin saa kaunista.

[/quote]

No kuka vaan saa kyllä laitettua tapettia seinään tai maalattua jne. Olen itse myös laatoittanut. Saa kivan näköistä halvalla mutta ehkä ei tyylikästä tai ajatonta tai kalliin näköistä. 

Vierailija
7/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrat on ok niin kauan, kun niissä ei lue mitään. Vastaan siis tekstitarrat. "Home is where sitä sun tätä" ym.

Vierailija
8/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Bauhausissa sitä lamppua, missä roikkuu pelkkä lamppu ja siihen johto jonka värin sai itse valita. Pelkän lampun hinta jotain neljäkymppiä! Whaaat???!

Kuka maksaa rumasta lampusta noin paljon? Vaikka olisi kuinka "muotia"

Vierailija
9/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ajattoman ja kauniin sisutuksen saa melko halvalla. Kaikki pinnalle päässeet muotivillitykset sitten maksaa.. älkää sortuko niihin. Ne näyttää niin persoonattomilta.

Vierailija
10/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättikokoiset valaisimet pöydän päällä. Huolimatta siitä, että bloggaaja Uusi kuu sellaiset kattoonsa juuri ripusti.

Vierailija
11/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 09:44"]

Jättikokoiset valaisimet pöydän päällä. Huolimatta siitä, että bloggaaja Uusi kuu sellaiset kattoonsa juuri ripusti.

[/quote]

Piti ihan käydä kurkkaamassa. Luulin että tarkoitat niitä isoja palloja, mutta olipa kyllä isot lamput! Mittasuhteet sekaisin. Kelasin vähän alemmas ja huomasin toisen kliseen, ne peuratyynyt. Ne on kyllä rumia. Kaikki eläimen valokuvalla varustetut tyynyt on ankeita.

Vierailija
12/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 09:39"]

Yleensä ajattoman ja kauniin sisutuksen saa melko halvalla. Kaikki pinnalle päässeet muotivillitykset sitten maksaa.. älkää sortuko niihin. Ne näyttää niin persoonattomilta.

[/quote]

Kerrotko vinkkejäsi? 

Vierailija
13/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:42"]

Sisustus suoraan lehdestä tms. ilman omaa näkemystä/makua.

[/quote]

Itse asiassa mä ihan oikeasti pidän sellaisista sisustuksista mikä nyt onkin pinnalla. Ja sellaisia huonekaluja jne aion nyt hankkiakkin. En tosin ole niitä pois laittamassa kun menee muodista. Sisustukseni on tarkoitus olla sellainen, josta minä pidän, eikä aina trendin mukainen. Satun nyt vain tämän hetkisistä pitämään sisustustarroineen ja muine juttuineen.

Vierailija
14/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön seinälle kirjoitettu pastaresepti korukrumeluurikirjoituksella ja viereen piirrettyine pastoineen, tomatteineen, patoineen ja kauhoineen oli aika kamala.

Vierailija
15/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten av-mammalla on varaa arvostella kenenkään sisustusta, kun edes minulla, ammattilaisena ei ole! Jokainen koti on asujansa oma, henkilökohtainen tila. Vaikka siellä roikkuisi ikkunassa unikot kaikissa sateenkaaren väreissä, mitä sitten? Sinä et asu siellä! Ja jos se oma koti ei miellytä tai palvele tarkoitusta, voi tehdä siitä omannäköisen ammattilaisen avustuksella.
Muistuttaisin myös, että sisustustarjonta suuressa osassa Suomea, ketjusta toiseen, on hyvin samankaltaista. Kaikki eivät myöskään osaa/halua ostaa netistä, mikä sekin on ihan jees. Nettikaupoissa voi tulla todella suuria pettymyksiä.

Vierailija
16/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrh, mua ärsyttää kaikki tekstit mitä on seinille kirjotettu. Aina joku lässynlässyn "home is where your story begins" tms, aina niissä toistuu sanat home, family, love.. Ja kaikki mitä oon nähny on kirjoitettu (tai tarra) jollain ruskean tai harmaan sävyllä.

Vierailija
17/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lokki-valaisin on ajaton ja tyylikäs:)

Vierailija
18/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
19/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstit ehdottomasti! "Haaveile suurista, nauti pienestä" jossai makkarin seinällä.

Vierailija
20/81 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein mauttominta on paniikissa vaihdella sisustusta jatkuvasti, ettei vaan mikään pääsis olemaan kliseistä ja out ja wt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä