Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riitely siivouksesta uuvuttaa

Vierailija
19.09.2020 |

Olen n. 30-vuotias nainen ja ollut useamman vuoden avoliitossa samanikäisen miehen kanssa. Suhteemme on monin tavoin täydellinen ja rakastan miestäni enkä edes harkitse eroa jne.

Emme riitele mistään muusta kuin siivouksesta. Vaikka olen tasa-arvoa vakaasti kannattava nainen ja aina ollut sitä mieltä, että kotityöt jaetaan 50/50 (minäkin vaihdan renkaat autoon ja leikkaan nurmikon omalla vuorolla) on alkanut tuntumaan siltä, että olisi vain helpompi siivota yksin kuin riidellä aina siitä siivouksesta.

Mies siivoaa kyllä, meillä on vain eri tavat siivota. Hänen mielestään riittää että pyyhkii murut pöydältä ja käyttää silmän lumeeksi imuria asunnossa. Minun mielestäni pitää kahden viikon välein pyyhkiä pölyt, imuroida, luututa, pestä vessa ja jääkaappi. Lisäksi mielestäni siivoaminen on pakollinen kotityö, eikä mielipide asia, sillä asunnon arvo säilyy paremmin siivoamalla. Mies ei haluaisi ja aina valittaa tai päätyy siivoamaan niin huolimattomasti, että itse joudun kuitenkin siivoilemaan hänen jälkeensä. Tiedän ettei kannattaisi useastakaan syystä, mutta muuten jää sormenjälkiä oviin, villakoiria kaapin taakse ja kahvirinkuloita sohvapöytään.

En millään jaksaisi riidellä turhasta joka toinen viikonloppu. Miten teillä muilla on sovittu siivoamisesta?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä riitele. Miehellä on vaihtoehto maksaa teille siivooja hänen vuorollaan.

Vierailija
2/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja käy kahden viikon välein. Problem solved.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviskö sellanen kompromissi, että siivoatte vähemmän/harvemmin kuin sinä haluat mutta enemmän kuin miehesi haluaa?

Vierailija
4/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikki tehdä 50/50? Voiko töitä jakaa osaamisen/kiinnostuksen mukaan? Palkattu siivooja? Se maksaa joka siivoaa vähemmän itse.

Vierailija
5/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotkaa yhdessä, älkää vuorotellen.

Vierailija
6/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan kaikki kotityöt itse ja se mulle täysin ok. Ei tulis edes mieleen että miksi tuo mies ikinä siivoa.

Vierailija
7/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä jääkaappia noin usein tarvitse siivota.

Vierailija
8/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käviskö sellanen kompromissi, että siivoatte vähemmän/harvemmin kuin sinä haluat mutta enemmän kuin miehesi haluaa?

Miten tuosta voi enää harventaa, jos vessakin siivotaan vain 2 viikon välein?

Vierailija
9/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ehdotuksia, mutta pystyykö mies neuvottelemaan? Hänen tavoitteenaan saattaa olla täydellinen irtisanoutuminen kotitöistä, ja kaiken jättäminen aapeen hommiksi. Miksi hän silloin suostuisi kompromissiin tai siivoojan palkkaamiseen? Sillähän hän sotisi omaa tavoitettaan vastaan.

Vierailija
10/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivoja miehen siivousvuorilla eli joka toinen viikko.

Itse tykkään kyllä siivota, mutta kiva, ettei ohannjoka viikko tarvitse.

Vierailija
11/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuosta voi enää harventaa, jos vessakin siivotaan vain 2 viikon välein?

Miksi se useammin pitäisi siivota? Etenkin jos pyyhitte pöntöstä ralliraidat ja reunoilta kuset asioinnin jälkeen

Vierailija
12/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole miehesi. koska te naiset tajuatte tämän?

ja ei, et saa miestäsi mieleiseksi katalogista valittavaksi mieheksi ominaisuuksineen, ikinä, tajutkaa tämä naiset 

Vierailija
13/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ehdotuksia, mutta pystyykö mies neuvottelemaan? Hänen tavoitteenaan saattaa olla täydellinen irtisanoutuminen kotitöistä, ja kaiken jättäminen aapeen hommiksi. Miksi hän silloin suostuisi kompromissiin tai siivoojan palkkaamiseen? Sillähän hän sotisi omaa tavoitettaan vastaan.

Eihän sillä tavoitteella ole merkitystä. Joko siivous tai mies ulkoistetaan, minkään lapatossun hyysääjäksi on turha ruveta.

Vierailija
14/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikki tehdä 50/50? Voiko töitä jakaa osaamisen/kiinnostuksen mukaan? Palkattu siivooja? Se maksaa joka siivoaa vähemmän itse.

Meillä ei varmaan kaikki mene tismalleen tasan vaan rintarinnan tehdään kumpikin niitä omia vahvuuksia käyttäen.

Vierailija
15/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uliuliuliuliuliuhhuhhuhhuuuuuuuuuuuuuu

Vierailija
16/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa siivoojan käynnin joka toinen viikko. Sinä voit siivota sitten sillä toisella viikolla.

Vierailija
17/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tähän ole ratkaisua löytynyt.

Pitää joko olla kynnysmatto tai sitten pitää vain jaksaa tapella.

Itse mietin kaikki mahdolliset ns. miesten työt ja ehdotan että mieheni menee tekemään ne sillä välin kun siivoan. Kun miesten työt on tehty, pudotan välittömästi mopin ja asetun sohvalle.

Ongelma on tietysti että miesten töitä on niin paljon vähemmän. Kerran meillä ei siivottu vessaa kolmeen kuukauteen.

Vierailija
18/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri ja siivooja.

Vierailija
19/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kunnossa oli oma kämppäsi ennen kuin sait miehen maksamaan elämistästi? paljonko tuot rahaa talouteen?

Vierailija
20/110 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ikuisuusongelma, joka pahenee sietämättömäksi lastensaannin jälkeen. Miehet heittäytyy hyvin mielellään passattaviksi vanhemmiten.

Parasta olisi, että molemmilla on oma kämppä, ja saa siellä pitää yllä haluamaansa siisteystasoa. Yhdessä asuminen on täysin yliarvostettua.