Miksi feministikiihkoilijat yrittävät olla mahdollisimman rumia?
Ainakin julkisuudessa olevat ovat tällaisia.
Mien itsestään huolehtiminen vähentää naisen arvoa? Eikö itsekin ole mukavampi olla, kun on upeassa, fyysisessä kunnossa oleva kroppa ja muutenkin näyttää kauniilta?
Kommentit (26)
En nyt varsinaisesti ole mikään feministikiihkoilija, mutta jotenkin olen iän myötä huomannut, että en pidä suurimmasta osasta miehiä. Naisten kanssa huumorini ja jutut yleensäkin kohtaavat vaan paremmin. Esimerkiksi itseironia on minusta hauskaa ja tämä tuntuu olevan vaikeaa monille miehille, olen myös kokenut elämäni nöyryyttävimmät hetket ja mielen pahoittamiset miesten kommenteista. Tämän lisäksi ( liian) monen ystäväni mies kohtelee heitä todella huonosti parisuhteessa.
Olenkin huomannut, että minua ei vaan kiinnosta enää laittautua, en todella kaipaa miesten huomiota tms. Pidän itseni hyvässä fyysisessä kunnossa, pukeutumistyylini on mahdollisimman mukavasti, syön terveellisesti fyysisen ja henkisen hyvinvoinnin vuoksi, mutta minkäänlaisen ulkopuolelta tuleva kauneusmääritelmän vuoksi en koe tarvetta muokata itseäni.
23, feminismi ei tarkoita sitä ettei pidä miehistä... on hiukkasen laajempi kysymys.
Minä taas pidän suurimmasta osasta miehiä mutta naisten kanssa en oikein saa juttua aikaiseksi. Olen naisellinen, kunnostani huolehtiva. Pidän muodista mutta en ole enää niin kiinnostunut seksuaalisessa mielessä miehistä kuin nuorempana. Monia miehiä tämä hämmentää. Haluan vain kaunistautua itseni takia, en miesten.
En ymmärrä feminismiä aatteena. Ihmisiä on femiinisiä ja maskuliinisia. Se pitäisi hyväksyä ja antaa kaikkien olla omanlaisiaan syyllistämättä. Joskus tosin näkee sellaista että henkilö joka kokee jäävänsä paitsioon ulkonäkönsä takia alkaa oikein urakalla rumentaa itseään lisää niin että hän voisi olla arvostelun ulkopuolella näissä elämän "kauneuskilpailuissa". Sitten päälle tatuointeja koko kroppaan ja lävistyksiä ja joku agressiivinen ismi aivoihin niin saa olla rauhassa kauneustuomareilta.
25, eihän feminismi pyri kiistämään, etteikö naisissa ja miehissä ole feminiinisyyttä ja maskuliinisuutta. Ennemminkin keskustelu koskee sitä, millä tavalla ne ilmenevät, mitkä asiat kuuluvat naiseuteen "luonnostaan" ja mitkä taas kulttuurisesti mielletään kuuluvaksi naiseuteen. Kuten tässäkin keskustelussa on mainittu, on keskustelun arvoista, tuleeko naiseus siitä, että pyritään laittautumaan mahdollisimman perinteisen naisellisen näköiseksi.
Tässä on yksi "feministikiihkoilija".
http://blogit.yle.fi/sites/blogit.yle.fi/files/body_images/tultamunille.jpg
Miten hän sopii aloituksen väitteeseen?
Parhaimmat naiseni ovat olleet niitä kiihkoilijoita. Jotkut heistä ovat tyyliltään eri estetiikkaa kultivoivia kuin heteronormatiiviset naiset. Kaunis nainen on upea, kun esimerkiksi sänkilyhyt tukka tuo kasvonpiirteet esiin selvemmin, korkeat poskipäät, täyteläiset huulet, ehostetut kissansilmät. Yhdistelmä maskuliinisista vaatteista ja kurveista on uskomattoman kiihottava, kun sitä oppii katsomaan. Silloin varsinkin, jos muodot ovat peitetty ja sen näkee vasta alasti. Kiihkeä aate näkyy myös minun arvostamisena ja solidaarisuutena toisia naisia kohtaan, se on minusta hyvin miellyttävä piirre kumppanissa.